تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۱
رئیس دفتر منطقه غرب و شمال غرب ساپکو ایجاد صنایع پلاستیک خودرو به ویژه در زمینه تزئینات داخلی را به منظور تامین قطعات مورد نیاز مجموعه های ایران خودرو ضروری دانست.
ضرورت سرمایه گذاری در صنایع پلاستیک خودرو در شمال غرب کشور
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایکو پرس ابراهیمی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: منطقه به دلیل قدمت خود در زمینه قطعات فلزی و سنگین تقریبا با مشکل تولید قطعات پلاستیکی خودرو به ویژه در بخش تزئینات داخلی روبه روست که امید می‌رود در آینده پلاستیک‌سازان بزرگی در منطقه فعال شوند.

وی ابراز داشت: بیشتر این سازندگان در استان آذربایجان شرقی در زمینه قطعات ماشین کاری، فورج و ریخته گری با ما همکاری دارند و قطعات سنگین مانند بلوک سیلندر و برخی قطعات بدنه را نیز تولید می‌کنند.

رئیس دفتر منطقه غرب و شمال غرب ساپکو ابراز داشت: در زمینه تامین قطعات موتور علاوه بر این استان، با همدان و در زمینه قطعات متالوژی با ارومیه همکاری داریم و علاقمندیم تا برخی از سازندگان با توان پایین بتوانند خود را به سطح بالاتری انتقال داده و در زمره تامین کنندگان عمده ما قرار بگیرند.

ابراهیمی با بیان این‌که ساپکو به تبع این امر می‌تواند قطعات مورد نیاز به ویژه در زمینه محصولات ایران‌خودرو تبریز را که شامل وانت باردو و کاریا است، تهیه کند، گفت: هم اکنون نیاز است تا منطقه تحت پوشش ما در زمینه مجموعه‌سازی خود را توانمند سازد اما با توجه به این‌که مجموعه‌سازی مستلزم تهیه قطعات توسط خود آنهاست، قدرت مالی بالایی می‌خواهد که برای هر سرمایه‌گذاری این امر مقدور نیست و از این رو تمایل به این بخش نیز کاهش می‌یابد.

وی تولید مجموعه‌های بزرگ در آذربایجان شرقی را موجب کاهش هزینه‌های حمل و نقل و آسیب دیدگی محموله‌های ارسالی به مقصد عنوان کرد و افزود: در صورت فعالیت واحدهای سازنده، این امر کمک شایانی در تامین قطعات برای سایت ایران‌خودرو تبریز خواهد بود.

ابراهیمی همکاری و تعامل واحدهای کوچک سازنده با یکدیگر را بسیار ضعیف دانست و اضافه کرد: در صورت هم افزایی و هولدینگ، این سازندگان می‌توانند توان تولید و توان مالی خود را افزایش داده و به جمع تامین کنندگان ساپکو بپیوندند اما نبود ارتباطات مناسب و عدم توجه به روابط عمومی فعال مانع تحقق این امر شده است.

ساپکو در حال حاضر با ۴۸ سازنده در منطقه غرب و شمال غرب کشور در زمینه تامین قطعات و مجموعه‌های مورد نیاز ایران‌خودرو همکاری می‌کند که از این تعداد ۳۴ قطعه‌ساز در آذربایجان شرقی و بقیه در استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان و همدان مستقر هستند. http://hadidnews.com/vdcg7w9w.ak9qx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما