تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
قیمت جهانی طلا در آستانه نشست دو روزه سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا با ارزیابی سلامت اقتصاد این کشور از سوی سرمایه گذاران، برای دومین روز افزایش یافت اما همچنان در پایین‌ترین سطح مشاهده شده از ژانویه تاکنون قرار دارد.
قیمت جهانی طلا افزایش یافت/طلا به سمت نخستین کاهش سه ماهه در سال جاری میلادی پیش می‌رود
به گزارش حدیدنیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سه شنبه بازار سنگاپور با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۲۳۸ دلار رسید و ۱۲۳۶ دلار معامله شد. این فلز روز گذشته به ۱۲۲۵ دلار کاهش یافت که پایین‌ترین قیمت از ۹ ژانویه بود اما تا پایان روز ۰.۳ درصد افزایش یافت.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر از ۱۲۳۵ دلار در روز دوشنبه به ۱۲۳۷ دلار رسید. در معاملات روز گذشته این بازار طلا تا ۱۲۲۶ دلار نزول کرد اما قیمت آن تا پایان روز افزایش یافت.

این فلز گرانبها در یک هفته گذشته با ۲.۸ درصد کاهش قیمت روبرو شد. قیمت طلا در ۱۷ مارس به رکورد ۱۳۹۲ دلار رسیده بود اما از آن زمان با تحکیم روند احیای اقتصاد آمریکا و صعود دلار که تقاضا برای این فلز گرانبها را محدود کرده، ۱۱ درصد کاهش یافته است.

طلا به سمت نخستین کاهش سه ماهه در سال جاری میلادی پیش می‌رود. رشد ۱۲ ساله این فلز گرانبها در سال ۲۰۱۳ با اعلام آغاز تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا متوقف شد و طلا ۲۸ درصد نزول کرد که بزرگ‌ترین سقوط در بیش از سه دهه گذشته بود.

نشست کمیته بازار آزاد فدرال امروز سه شنبه آغاز می‌شود و انتظار می‌رود سیاست پولی آتی آمریکا در این نشست مشخص شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی طلا در روزهای اخیر عمدتا روند نزولی داشته است. تحلیلگران این امر را به دلیل جو کنونی بازار و انتظار آن برای افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره در آمریکا نسبت می‌دهند. نرخ‌های بهره بالاتر طلا را سرمایه گذاری با جذابیت کمتر می‌سازد زیرا نگهداری این فلز که بازدهی ندارد در برابر دارایی‌های دارای بازده در زمان تحکیم سیاست پولی پرهزینه است.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد صعود به ۱۸.۷۲۶۶ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۶۸ دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم با ۰.۸ درصد افزایش، ۸۴۱ دلار معامله شد.

http://hadidnews.com/vdcg7q9w.ak9qt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما