تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۷
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: آنها با قصد خاصی دربی را تجزیه و تحلیل می‌کنند. این کارشناس و مجری اگر راست می‌گویند و خیلی دلشان برای فوتبال می‌سوزد بازی ایران - کره و ایران- قطر را آنالیز کنند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن اصفهان گفت: ابتدا باید درگذشت شماری از هموطنان یزدی و اصفهانی در تصادف اتوبان قم تسلیت بگویم و سپس درگذشت مهدی محمدی مربی با اخلاق کرمان را تسلیت بگویم. من شش ماه با او همکار بودم.

وی در پاسخ به تشکر مدیر رسانه ذوب آهن برای بازی تدارکاتی با این تیم در پیش فصل گفت: ما وظیفه خودمان را انجام دادیم که با ذوب آهن بازی کردیم، ارادت خاصی به ابراهیمی مدیر عامل باشگاه و سعد محمدی مدیر کارخانه ذوب آهن دارم، او از دوستان خوبم است. ما آن زمان شرایط ذوب آهن را درک کردیم و با این تیم بازی کردیم، من دو سال در اصفهان مربیگری کردم و ذوب آهن همیشه شخصیت خودش را حفظ کرده است. یک مربی حرفه‌ای به نام لوکابوناچیچ دارد که وقتی تیمش خوب بازی می‌کند حقیقت را می‌گوید و وقتی که تیمش بد است به آن اعتراف می‌کند و مثل برخی مربیان نیست که خودش را به در و دیوار بزند و تیمش را خوب جلوه بدهد.

قلعه نویی تصریح کرد: ذوب آهن فصل را خوب شروع نکرد، من بازی با فولاد این تیم را دیدم، خیلی خوب و نزدیک بازی کرد ولی نتوانست نتیجه بگیرد. در آن بازی هم موقعیت‌های گل زیادی به دست آورد. استقلال هم ۴-۵ بازیکن اصلی خود را ندارد. گوران تازه به تیم ما اضافه شده است، ما از سازمان لیگ خواستیم این بازی را لغو کند تا برای بازی با بوریرام تایلند ۱۰ روز فرصت داشته باشیم که متاسفانه این کار انجام نشد. ذوب آهن تیم خوبی است که خط هافبک جنگنده و خط حمله زهرداری دارد، در ضد حملات هم خوب عمل می کند.

سرمربی استقلال با اشاره به دربی پایتخت گفت: بعد از حرف و حدیث‌هایی که در مورد این بازی پیش آمد و در رسانه‌ها مطرح شد از نظر روحی و روانی روی بازیکنان ما اثر گذاشت ولی می‌خواهیم فردا خوب بازی کنیم.

قلعه نویی در پاسخ به خبرنگاری که از او به خاطر حضور در نشست خبری تشکر کرد گفت: من وظیفه‌ام را انجام می‌دهم، دو سال در اصفهان بودم البته در تیم دیگری به نام سپاهان مربیگری کردم با این حال همیشه به نیکی از این شهر یاد می‌کنم.

قلعه‌نویی در مورد مصدومان و محرومان تیمش گفت: خسرو حیدری و اکبر پور مصدوم هستند، از بیک‌زاده و جمشیدیان هم استفاده نمی‌کنیم تا مصدومیتشان برای بازی با تیم تایلندی برطرف شود.گوران هم دو جلسه است که با ما تمرین می‌کند، شاید از او هم استفاده نکنیم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه مدعیان قهرمانی این فصل و حتی استقلال در بازی‌هایشان شخصیت تیم قهرمان را نداشتند، گفت: بازیکنان باید ۶ تا ۸ هفته تمرین کنند تا وضعیتشان به ایده‌ال بدنی برسد اما باشگاه استقلال تمریناتش دیر شروع شد، ملی پوشان هم دیرتر به ما اضافه شدند و فرصت ریکاوری نداشتیم. علاوه بر این از نظر مالی هم نسبت به فصول گذشته شرایط بد است. بازیکنان ما با وجود نتایج خوبی که گرفتند در مجموع دو فصل ۵ تا ۱۰ میلیون تومان بیشتر پاداش نگرفتند. البته این هم دلیلی برای بد بازی کردن نمی‌شود بیایید نیمه پر لیوان را ببینیم. بازی استقلال مقابل فجر و یا همان سپاهان که باختیم خوب بود.

وی افزود: از خبرنگاران پاک دست خواهش می‌کنم با موجی که افرادی با قصد و غرض به راه می‌اندازند هم نوا نشوند. آنها با قصد خاصی دربی را تجزیه و تحلیل می‌کنند. این کارشناس و مجری اگر راست می‌گویند و خیلی دلشان برای فوتبال می‌سوزد بازی ایران - کره و ایران- قطر را آنالیز کنند. اگر در دربی توپ فرهاد مجیدی و ساموئل گل می‌شد دو بر صفر بازی تمام می‌شد یا اگر صادقیان آن توپ را گل می‌کرد شاید پرسپولیس یک بر صفر آن بازی را برده بود و اکنون سوالات فرق می‌کرد.

قلعه نویی تصریح کرد: برخی کارشناسان بعد از بازی هستند، اگر این کارشناسان خیلی ادعایشان می‌شود قبل از بازی کارشناسی کنند. بازی‌های تیم‌های قلعه نویی را همه به یاد دارند که تیم‌های من زیبا و تهاجمی بازی می‌کنند. در سپاهان ما بهترین خط حمله و خط دفاع را داشتیم. با سپاهان ۱۷ گل به غول‌های آسیایی زدم. در دربی هم با روش ۴-۳-۳ تیم را به میدان فرستادم گفتم یا برنده می‌شویم یا می‌بازیم. ۹۰ درصد خبرنگاران پاکدست اسیر دست جوسازی‌های برخی عده قلیل نشوند. آن کارشناس و مجری بیایند و بازی‌های تیم ملی را آنالیز کنند. خوشحالم که تیم ملی به جام جهانی صعود کرده است اما حرکات تیم ملی را بررسی کنیم، گلی که به کره زدیم با حرکت جباری شروع شد و اتفاقی توپ به قوچان‌نژاد رسید. به کره اتفاقی گل زدیم و کره می‌توانست سه گل به ما بزند. کار کارشناس این است که بازی را از نظر فنی تجزیه و تحلیل کند.دکتر جلالی آمار خوبی از دربی به من داد که گفت به حاج رضایی هم او این آمارها را داده است.

وی افزود: یادتان رفته است چه بلایی سرمن و علی دایی آوردند. همین آقایان میزگرد معروف را بعد از بازی با کره برگزار کردند. حاج رضایی و ذوالفقار نسب هم بودند. آن هم در حالی با پنالتی به کره جنوبی باختیم. از شما خبرنگاران خواهش می‌کنم با افرادی که ضد مربیان ایرانی هستند همصدا نشویم.

وی در مورد اینکه در بازی با ذوب آهن مصلحت اندیشی می‌کند، گفت: من اگر می‌خواستم مصلحت اندیشی کنم در بازی با استقلال خوزستان این کار را می‌کردم، اما در آن بازی دو بازیکن کلیدی‌ام را از دست دادم.در بازی فردا هم با تمام قوا می‌بریم تا سه امتیاز را بگیریم.

قلعه نویی با تشکر از خبرنگاران اصفهانی که استقلال را نماینده ایران در آسیا دانستند در مورد وضعیت پژمان نوری و بازی بدش در دربی گفت: نوری در دربی در دفاع منطقه‌ای خوب عمل کرد، اما در حرکات تیمی عملکردش رضایت بخش نبود.

وی در مورد غیبت جباری در استقلال گفت: جباری اکنون بازیکن سپاهان است و من حق ندارم در موردش اظهار نظر کنم ما بازیکنان خوبی داریم من بازیکنی مثل ایمان باصفا را می‌خواستم به استقلال بیاورم اما به دلیل اینکه سه روز رضایتنامه‌اش دیر صادر شد نتوانستم از او استفاده کنم. شاید اگر او می‌آمد در تمام بازی‌ها از او استفاده می‌کردیم. با برطرف شدن مصدومیت جمشیدیان شرایط ما بهتر می‌شود.

سرمربی آبی پوشان در مورد گوران لاوره گفت: طبق قرارداد باید ۸۰ هزار دلار به او می‌دادیم که تاکنون ۴۳ هزار دلار پرداخت شده که بقیه را هم خرد خرد به او خواهیم داد. ما برای جذب بازیکن خارجی ۲۰۰ فیلم دیدیم و حتی بازیکنی مثل جاجا را می‌خواستیم که به خاطر مشکلات مالی نتوانستیم او را جذب کنیم. در نیم فصل امیدوارم با حضور ایمان باصفا و جمشیدیان و لاوره شرایط ما بهتر شود.

وی در مورد اینکه مایلی کهن گفته برخی از مربیان با اهرم فشار امتیاز می‌گیرند، گفت: اجازه دهید در مورد حرف دیگران صحبت نکنم و حرفی در این مورد نزنم.

به گزارش مشرق، این چندمین بار در روزهای اخیر است که قلعه نویی مانند برخی از مسئولین استقلال و چند مسئول دیگر پرسپولیس بر بدنبودن دربی تاکید دارند و انتقاد برنامه ۹۰ و امیر حاج رضایی را که همانند بسیاری از کارشناسان و هواداران دو تیم که دیدار دربی روز جمعه را یکی از ضعیفترین بازیهای این دو تیم دانستند، قبول ندارند. ای کاش آقای قلعه نویی قبول کند که کیفیت دربی ۷۷ در حد لیگ دسته دوم هم نبود و به جای ناراحت شدن از این انتقادات به جا، مسائل شخصی خود را با برنامه نود یا شخص خاصی دخیل نکند و به فکر برطرف کردن ضعف های تیمش باشد. http://hadidnews.com/vdcg3w9x.ak9nq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما