تاریخ انتشار :شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۶
شنود موبایل چگونه انجام میشود؟+روشهای مقابله ...
اگر به دنبال امنیت در اینترنت هستید بخوانید
به گزارش حدیدنیوز، آخرین تحولات عرصه IT را اینجا بخوانید:

*برترین توئیت‌های جهان در سال ۲۰۱۲ 


کمی فکر کنید! نفر اول این لیست چه کسی‌ می‌تواند باشد جز اوباما که میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا چشم به انتخابات او دوخته بودند؟




توئیتر برترین توئیت‌های خود در سال جاری میلادی را معرفی کرد. 


شبکه اجتماعی توئیتر در آخرین روزهای سال ۲۰۱۲ به معرفی برترین توئیت‌های خود در این سال اقدام کرده است.

بر این اساس توئیت باراک اوباما پس از انتخاب مجدد به عنوان رییس جمهوری آمریکا برترین توئیت بوده است.

این توئیت با مضمون "چهار سال دیگر" در روز ششم نوامبر منتشر شد و پس از آن ۸۱۰ هزار بار بازنشر (ریتوئیت) شده است.

جاستین بیبر، خواننده آمریکایی نیز در روز ۲۶ سپتامبر توئیتی با مضمون "در آرامش بخواب آوالانا. دوستت دارم" منتشر کرد که این توئیت بیش از ۲۲۰ هزار بار بازنشر شد.
آوالانای شش ساله دختربچه‌ای بود که از سرطان مغزی رنج می‌برد.

تی‌جی لانگ، بازیکن فوتبال آمریکایی در روز ۲۴ سپتامبر در اعتراض به تصمیم اشتباه داور در صفحه توئیتر خود متنی با مضمون "لعنت بر NFL.. مرا جریمه کنید و پول آن را به داورها بدهید" منتشر کرد که این توئیت ۹۸ هزار بار بازنشر شد.

توئیت‌های تیم ملی انگلیس در المپیک که در آن از مجموع تعداد مدال‌های طلا، نقره و برنز ورزشکاران انگلیسی گفته شده بود نیز با بیش از ۶۷ هزار بار بازنشر در مکان بعدی قرار گرفته است.

*پیام های فیسبوکی پولی می شود 

مدیران وب سایت فیسبوک اعلام کردند که طبق قوانین جدید در صورتی که کاربری بخواهد به یک کاربر دیگر فیسبوک که در لیست دوستان او نیست پیغام بفرستد، باید یک دلار بپردازد. 

بنا بر این گزارش ، فیسبوک با دریافت یک دلار به کاربر خود تضمین می دهد که پیام ارسالی آنها به جای ارسال به بخش "other" کاربر دریافت کننده، به صندوق پیام های اصلی کاربر پیام گیرنده فرستاده شود. 



شبکه فیسبوک این اقدام را در راستای سیاست های جدید خود برای درآمد زایی بیشتر صورت داده است.

پیشتر نیز شبکه فیسبوک برای درآمدزایی بیشتر برخی امکانات ویژه را به طور آزمایشی در برخی کشورهای جهان به مورد اجرا گذاشت.

در یک طرح که در اوایل سال جاری میلادی در کشور نیوزیلند به طور آزمایشی به مورد مورد اجرا درآمد، شبکه فیسبوک سیستمی را کلید زد که به کاربران امکان می داد به روزرسانی وضعیت خود را به گونه ای انجام دهند که در معرض دید عده بیشتری از کاربران قرار بگیرد. 

فیسبوک برای دسترسی به این امکانات فوق العاده از کاربران خود در کشور نیوزیلند پول دریافت می کرد.

*شنود موبایل چگونه انجام میشود؟+روشهای مقابله 

امروزه یکی از تجارت های پرسود برای شرکت های سازنده تلفن های همراه ، فروش دستگاه های فعال کننده میکروفون های تلفن های همراه و امکانات شنود این میکروفون های فعال شده می‌باشد. 

این دستگاه ها قابلیت هایی به خریداران آنها می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند به راحتی ، تلفن همراه شخص مورد نظر خود را به میکروفون مخفی خود تبدیل نموده و همه مکالمات وی در محل کار ، منزل و یا حتی در جمع دوستان را به راحتی شنود نمایند.

البته این دستگاه های شنود تنها توسط شرکت های سازنده تلفن های همراه ، تولید نمی‌شود و سایر شرکت های تولید کننده نرم افزار های موبایل نیز می‌توانند در صورت داشتن کد های نفوذ به دستگاه های تلفن های همراه شرکتی خاص نرم افزار مناسب شنود این نوع تلفن های همراه را تولید نمایند.

البته فعال کردن این نوع سیستم ، عموماً نیاز به نصب نرم افزار مربوطه بر روی تلفن همراه افراد قربانی دارد که این عمل ممکن است از طریق ارسال پیامک ، بلوتوث و ... انجام گیرد.

در صورتی که فرد مهاجم بخواهد از شیوه ارسال پیامک برای نصب این نرم افزار مخفی استفاده نماید، پیامکی عمومی‌ مانند تبریک سال نو به طیف وسیعی از مشترکان یک شهر ارسال می‌کند و مشترکان تلفن های همراه نیز پس از خواندن این پیامک، فرد مهاجم را در جایگذاری این جاسوس کوچک یاری می‌رسانند.

با استفاده از این تکنولوژی، هر تلفن همراه می‎تواند یک جاسوس بالقوه باشد که حتی در صورت خاموش بودن دستگاه تلفن همراه نیز می‌تواند بسته به حساسیت میکروفون خود، امواج صوتی را از شعاعی از محیط ، جذب و ارسال نماید. 



لازم به ذکر است که این سیستم جاسوسی ، تنها محدود به شنود مکالمات محیطی نمی‌شود بلکه این دستگاه ها قادر به دسترسی به تمامی‌بخش های تلفن همراه از قبیل یادداشت های شخصی ، پیام‌های کوتاه ، لیست تماس ها و ... می‌باشند.

روش‎های مقابله

۱. در صورتی که این سیستم جاسوسی توسط یکی از شرکت های سازنده تلفن همراه به فرد مهاجم فروخته شود، عملاً هیچ کاری نمی‌توان انجام داد جز اینکه به هنگام حضور در جلسات کاری و خصوصی که اطلاعات با ارزشی (مانند اطلاعات مالی) ردوبدل می‌شود باتری موبایل خود را خارج کرده و فضای کاری را عاری از دستگاه تلفن همراه شرکت مورد نظر نمایید.

۲. حتی الامکان شماره هایی که پیامک های گروهی ارسال می‌نماید را Ban نمایید.

۳. پیامک هایی که از افراد ناشناس می‌رسد و دارای حجمی‌ بیش از یک اس ام اس است را باز نکنید.

۴. Bluetooth دستگاه موبایل خود را در مواقع غیر ضروری ، در حالت Off قرار دهید.

۵. اطلاعات شخصی و حساس مانند رمز عبور سامانه بانکی ، شماره حساب و ... را در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره ننمایید.

۶. در بازه‎های زمانی کوتاه ، دستگاه تلفن همراه خود را Format نمایید.

۷. به یاد داشته باشیم که دستگاه های تلفن های همراه نسل قدیم به دلیل قدرت پردازش و فضای حافظه اندک از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به تلفن های نسل جدید برخوردار هستند.

در پایان یادآور می‎شود که نوکیا از متهمان شنود گوشی‎های تلفن‎های همراه در دنیاست!

*اگر به دنبال امنیت در اینترنت هستید بخوانید 

Sandboxie نرم افزاری بسیار عالی برای کسانی است که میخواهد لایه امنیتی جدیدی را ایجاد کنند. 

آنتی ویروس ها و تمامی نرم افزارهای امنیتی میتوانند نفوذ پذیر باشند. Sandboxie نرم افزاری است که به طور لغوی باید آن را جعبه شنی نامگذاری کرد. این تکنولوژی چندی است رواج پیدا کرده است و در برخی از نرم افزارها نیز در مواقع اجرای فایل های حساس اجرا می شود. اما نرم افزار Sandboxie یک نرم افزار اختصاصی در این زمینه است و میتواند نرم افزارهای مرورگر وب را در خود اجرا کند. 




Sandboxie با ایجاد فضای مجازی محافظت شده برروی هارد دیسک ، فضای مورد نیاز اجرای نرم افزارهای مرورگر وب را به آن محل انتقال خواهد داد ، به طوری که تمامی داده های رد و بدل شده نرم افزار ثانویه در آنجا ایجاد و استفاده خواهد شد و آن اطلاعات به دیگر مناطق هارد دیسک رسوخ نمیکنند و بنابراین قابلیت دسترسی به دیگر فایل ها را نخواهند داشت.
 
این نقظه عطفی در امنیت خواهد بود. زیرا اگر نرم افزاری مانند مرورگرها ، هنگام وب گردی فایل مخربی را وارد ویندوز کند ، آن فایل در همان جعبه شنی باقی خواهد ماند و امکان دسترسی به دیگر قسمت ها را نخواهد داشت. پس از این نرم افزار میتوانید در هنگام اجرای نرم افزارهای مختلف مرورگر وب استفاده کنید. بنابراین کوکی ها و تاریخچه های اینترنت تماما در جعبه شنی خواهند بود و امکان نفوذ آنها و سپس جاسوسی به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد. البته امنیت هیچوقت ۱۰۰% نخواهد بود.

*پوشش ۱۲۰میلیون سند در موتورجستجوی ملی/ رونمایی توسط رئیس‌‍جمهور 

رئیس دانشگاه یزد از رونمایی موتور جستجوی بومی "پارسی جو" توسط رئیس جمهور خبر داد و گفت: این پروژه ملی قرار بود در هفته پژوهش رونمایی شود که به دلیل مشغله کاری رئیس جمهور، به هفته بعد از پژوهش موکول شد.

دکتر سید محمد میر محمدی میبدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پروژه موتور جستجوی بومی "پارسی جو" توسط دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه یزد و یکی دیگر از دانشگاههای کشور انجام شده و درواقع می توان به جای موتور جستجوگر گوگل از آن استفاده کرد . 




وی بابیان اینکه حامی این پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است درباره دلایل تولید و ایجاد موتور جستجوی ملی در کشور تصریح کرد: دسترسی همیشگی به اطلاعات از جمله دلایل تعریف این پروژه بوده است؛ برای مثال کشور روسیه برای خود یک موتور جستجوگر دارد که در صورت وقوع هرگونه اتفاق به منابع اطلاعاتی دسترسی دارد .

رئیس دانشگاه یزد افزود: با راه اندازی موتور جستجوی بومی پارسی جو، کشور ما هم در صورت بروز هر نوع اتفاق مانند تحریمی که گوگل انجام داده بود می تواند با استفاده از موتور جستجوی بومی پارسی جو به منابع اطلاعاتی دسترسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکنون زیرساخت های این طرح به اتمام رسیده است ادامه داد: این موتور جستجو در حال حاضر بیش از ۱۲۰ میلیون سند اطلاعاتی روی وب را پوشش می دهد و به تدریج نیز این تعداد فایلهای اطلاعاتی را افزایش خواهد داد؛ اما برای افزایش مقدار این سندهای فارسی نیازمند سرورهای قوی هستیم که امیدواریم با حمایت‌هایی که از این پروژه می شود تعداد سرورهای مدنظر افزایش یابد تا این موتور جستجوگر در حد گوگل کار کند.

*ایجاد و راه‌اندازی آرشیو وب/ جستجو و بازیابی اطلاعات سایت‌ها 

وزارت علوم تحقیقات و فناوری و کتابخانه ملی برای طراحی سامانه ای جهت ایجاد یک آرشیو بهینه از وب، تفاهم نامه همکاری منعقد کردند. 

در راستای طراحی سامانه ای جهت ایجاد یک آرشیو بهینه از وب، با قابلیت جستجو و بازیابی اطلاعات سایت ها و به منظور استفاده در پروژه های داده کاوی و تحقیقاتی موافقتنامه ای میان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی، با حضور دکتر براری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر مهدی‌نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به امضاء رسید. 



براساس اعلام پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این موافقتنامه مقرر شد سه طرف در راستای طراحی، ایجاد و توسعه سامانه به منظور ایجاد و راه اندازی یک آرشیو بهینه از وب با قابلیت جستجو و بازیابی اطلاعات سایت ها، ایجاد امکان جستجو در آرشیو وب، قابلیت دسترسی اطلاعات ذخیره شده و مقایسه تاریخچه یک سایت و بررسی تحولات آن در طول زمان و همچنین استفاده بهینه از فضای مورد نیاز، با توجه به حجم بسیار زیاد محتوای وب همکاری های لازم را داشته باشند. 

در این راستا به عنوان اولین گام در تحقق تفاهم نامه مذکور پروژه‌ای با عنوان "طراحی و پیاده سازی آرشیو وب سازمان اسناد و کتابخانه ملی" که از چندی پیش مطالعات و امکان سنجی آن آغاز شده بود توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شد که در آستانه اجرا است.

در این پروژه هدف پیاده سازی آرشیو وب برای سازمانهای متولی مانند کتابخانه ملی و سازمان های مشابه از طریق جمع آوری و حفظ اسناد موجود در وب (دولتی یا غیر دولتی) با فراهم آوری شرایط و امکانات مناسب برای دسترسی کاربران است.

تکنولوژی مورد استفاده در این پروژه به روز بوده و تمهیدات لازم برای توسعه و مقیاس پذیری آن در نظر گرفته شده است.

http://hadidnews.com/vdcg3u9q.ak9xq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما