تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۶
تحولات حمله وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به غزه /

لشگر كشي مغرضانه صهيونيست ها براي نابودي اسلام و غزه

اسرائیل از عصر روز چهارشنبه تاکنون بیش از ۶۰ بار غزه را آماج حملات خود قرار داده است.
لشگر كشي مغرضانه صهيونيست ها براي نابودي اسلام و غزه
به گزارش گروه سیاسی حدیدنیوز؛ جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه آن هم یک روز بعد از اعلام آتش بس و پایبندی گروه های فلسطینی به این آتش‌بس واکنش های مختلفی را در محافل بین المللی ایجاد کرده است، بسیاری از کشورهای مستقل و برخی کشورهایی که ژست دموکراسی و آزادی خواهی می گیرند، این اقدامات رژیم صهیوینستی را محکوم کرده و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای مقابله با جنایات صهیونیست ها شده اند.

 شبکه خبری العربیه در خبری فوری اعلام کرد که حملات هوایی اسرائیل به شمال نوار غزه همچنان ادامه دارد. اسرائیل از عصر روز چهارشنبه تاکنون بیش از ۶۰ بار غزه را آماج حملات خود قرار داده است.

در همین رابطه  نیروهای مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۹۰ موشک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کردند.

در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۸نفر شهید و بیش از ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

باید افزود با وجود گذشت چندین ساعت از دور جدید تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سران رژیم‌های مرتجع عرب همچنان سکوت پیشه کرده‌اند و قرار است اتحادیه عرب روز شنبه نشستی در این باره برگزار کند.


 همچنین گفتنی است حمله رژیم صهیونیستی به غزه در حالی ادامه دارد که برخی کشورها از جمله آمریکا و انگلیس با جانبداری از تل‌آویو، پاسخ های موشکی گروه های فلسطینی را محکوم می‌کنند و رژیم های مرتجع عربی نیز طبق معمول سکوت مرگباری در قبال آن اتخاذ کرده‌اند. 


جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه آن هم یک روز بعد از اعلام آتش بس و پایبندی گروه های فلسطینی به این آتش‌بس واکنش های مختلفی را در محافل بین المللی ایجاد کرده است، بسیاری از کشورهای مستقل و برخی کشورهایی که ژست دموکراسی و آزادی خواهی می گیرند، این اقدامات رژیم صهیوینستی را محکوم کرده و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای مقابله با جنایات صهیونیست ها شده اند، اما در مقابل برخی کشورهای معدود نیز با حمایت بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی با بی شرمی اقدام فلسطینی ها را در حملات موشکی که در پی حمله همه جانبه صهیونیست‌ها به غزه صورت گرفت، محکوم می‌کنند.

شورای امنیت

نشست فوق‌العاده دیشب برای بررسی حملات اسرائیل به نوار غزه همانطور که انتظار می رفت بدون هیچگونه نتیجه‌ای به پایان رسید. «هاردیپ سینگ پوری» رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل پس از نشست ۹۰ دقیقه‌ای پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل به خبرنگاران گفت اعضای شورای امنیت سازمان ملل تنها به صدور یک اطلاعیه اکتفا کردند که طی آن فقط به برگزاری نشست فوری و دیگر جزئیات این نشست اشاره شده است.

وی در ادامه گفت به عنوان نماینده هند و نه شورای امنیت سازمان ملل، امیدوار به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و جلوگیری از افزایش درگیری‌ها در این منطقه هستم.

آمریکا

شبکه خبری العربیه گزارش داد در نشست پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل «سوزان رایس» نماینده آمریکا در سازمان ملل به شدت از حملات گسترده اسرائیل علیه نوار غزه حمایت کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی جداگانه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمد مرسی رئیس جمهور مصر از آنها خواسته است که آرامش در غزه را برقرار کنند.

کاخ سفید اعلام کرد که اوباما و مرسی در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت آرامش اوضاع در نوار غزه توافق کردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه کاخ سفید اعلام کرد که اوباما در گفت‌وگو با مرسی شلیک موشک‌ها از غزه به اسرائیل را محکوم کرده و بر حق اسرائیل در دفاع از خود تاکید کرده است.

گروهی از ۵ سناتورآمریکا طی بیانیه‌ای حمایت خود از اسرائیل در حمله به نوار غزه را اعلام کردند. این بیانیه پس از دیدار «مایکل اورن» سفیر اسرائیل در آمریکا و توضیحات وی درباره اوضاع در جنوب سرزمین اشغالی صادر شد.

این سناتورها که شامل جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها می‌شوند در این بیانیه اعلام کردند: ما شدیدا حمایت خود از حق اسرائیل برای دفاع از مردمش را اعلام کرده و از کسانی که مسئول خشونت‌ها هستند می‌خواهیم تا حملات علیه اسرائیل را فورا متوقف کنند.

این سناتورها حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطینی که در پاسخ به حملات جنگنده‌های اسرائیلی صورت می‌گیرد را محکوم کردند.

انگلیس

دفتر وزارت امور خارجه انگلیس نیز در پیامی در شبکه توئیتر بدون محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به غزه نوشت: ما از گزارش‌های مربوط به مرگ احمد الجعبری، فرمانده ارشد حماس آگاه هستیم. در ادامه این پیام آمده است: «ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم تا با رعایت خویشتن‌داری از وخیم‌شدن اوضاع جلوگیری کرده که این موضوع به نفع هیچ‌ طرفی نیست.»

فرانسه

یک سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه درباره حمله امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: «فرانسه شدیدا از وخامت اوضاع در غزه و جنوب اسرائیل نگران است و از طرفین می‌خواهد با رعایت خویشتن‌داری از شدید‌تر شدن خشونت جلوگیری کنند.

ایران

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت تکرار تهاجمات نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه که منجر به شهادت و زخمی شدن صد‌ها تن از مردم غیرنظامی فلسطین شد، آن را نشانه دیگری از خوی ددمنشانه این رژیم دانست.

وی ضمن محکومیت شدید این تهاجم، سکوت مجامع جهانی به ویژه سازمان‌های حقوق بشری را مشوق تداوم و استمرار جنایات ضد بشری صهیونیست‌ها ذکر کرد و افزود: به اعتقاد ما یکی از اهداف این جنایات، سرپوش گذاشتن بر معضلات و مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی است.

روسیه

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در نشست خبری پس از دیدار با وزاری امور خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «مهم است که حملات و خشونت ها در نوار غزه متوقف شود.»

مصر

محمد مرسی رئیس جمهور جدید اسلامگرای مصر بعد از انقلاب مردمی در این کشور در شدیدترین واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سفیر این کشور در تل آویو را احضار کرد، در پی این اقدام سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره نیز که از جان خود در اعتراضات مردی علیه سفارت این رژیم می ترسید، قاهره را ترک کرد.

سوریه

دولت سوریه نیز جنایات وحشیانه ارتش رژیم صهیوینسی علیه ملت فلسطین در نوار غزه را محکوم کرده و از جامعه جهانی خواست تا به اسرائیل برای توقف این جنایت‌ها فشار وارد کند.

این بیانیه تاکید کرد که از تمام امت عربی امروز بیش از هر زمان دیگری خواسته می شود تا تحریک و فشار برای حمایت از فلسطین اشغالی در پایداری و مقاومتشان را سر لوحه کارهای خود قرار دهند. این بیانیه تاکید کرد که دمشق با وجودی که خود در معرض توطئه ها و تجاوز قرار دارد، همواره به تعهدات ملی و ارزش های تاریخی اش در قبال ملت فلسطین پایدار خواهد ماند تا اراضی اشغالی این سرزمین به صاحبان اصلی آن بازگردانده شود و دولت آزاد و مستقل به پایتختی قدس شریف در آن تاسیس شود.

عراق

«لبید عباوی» قائم مقام وزارت امور خارجە عراق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بغداد اظهار داشت: عراق حملات غزه را بە شدت محکوم کردە و معتقد است چنین اعمالی روزنەهای صلح در منطقە را نابود می‌کند. وی از جامعە بین الملل خواست فشارهای خود علیە رژیم صهیونیستی برای پایان دادن بە این گونە اعمال جنگ طلبانە را افزایش دهد.

حزب الله لبنان

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را جنایتکارانه توصیف و آن را محکوم کرد. در این بیانیه، حزب‌الله لبنان ‌شهادت فرمانده بلندپایه حماس احمد الجعبری که در تجاوز امروز به شهادت رسید را تسلیت گفت.

حزب‌الله در این بیانیه موضع آمریکا و بی تفاوتی جامعه جهانی در قبال تجاوز اسرائیل به غزه را محکوم کرد و آنها را شریک جرم اسرائیل در ریختن خون ملت فلسطین دانست. حزب الله از اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی خواست به مسئولیت خود در پایان دادن به نسل‌کشی‌ای که غزه با آن روبروست عمل کنند.

تونس

دولت انقلابی تونس نیز در بیانیه ای تحریکات اخیر در غزه را محکوم کرده و تجاوزهای غیر قابل توجیه رژیم صهیونیستی را باعث به حالت انفجار رسیدن تمام منطقه دانست، سخنگوی دولت تونس با اعلام این مطلب تاکید کرد که این تجاوز آشکار و وحشیانه در زمانی است که گروه های فلسطینی به آتش بس پایبند بودند و نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده بود که کابینه اش برای آغاز مذاکرات سازش با فلسطینی ها آماده است.

رژیم های مرتجع عربی

سکوت مرگبار سران رژیم های مرتجع عربی که عمدتا از ترس انقلاب های مردمی که به دنبال مطالبات مشروع خود در آزادی و دوری از تبعیض حق تعیین سرنوشت به آغوش قدرت های غربی پناه برده اند، با سکوت مرگبار خود در قبال این جنایت صفحه ننگین دیگری در حاکمیت خود رقم زدند، آنها که نسبت به هر اتفاق راست یا دروغ هر چند کوچک در سوریه واکنش نشان می‌دهند، با وجود گذشت ساعت ها از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه سکوت اختیار کرده و جرأت محکوم کردن این جنایت ها را ندارند.

البته اتحادیه عرب از برگزاری نشست فوق‌العاده در خصوص حملات اسرائیل به غزه در روز شنبه خبر داده است، اما کارشناسان معتقدند که در صورت اتخاذ تصمیم ادامه جنگ از سوی رژیم صهیونیستی اتحادیه عرب نمی‌تواند موضع مثبت و قوی در قبال این تجاوزات بگیرد و نهایتا به صورت لفظی و برای رفع تکلیف این حمله و تجاوز آشکار را محکوم خواهد کرد. http://hadidnews.com/vdcg.y9yrak9y7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما