تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۰
پرواز حدادعادل با بال هاي قاليباف

آیا قالیباف معاون اول حداد عادل می شود؟!

گويا اخبار مهمتري وجود دارد که فعلا مهر محرمانه را بر خود دارد .
آیا قالیباف معاون اول حداد عادل می شود؟!

۷ ماه مانده به انتخابات رياست جمهوري ،چهره هاي متفاوتي سوداي برتن کردن ردايي را که از محمود احمدي نژاد بر جاي مي ماند در سر مي پرورانند ؛ چه در ميان اصولگرايان و چه در ميان اصلاح طلبان.
 به گزارش حدیدنیوز به نقل از خبرگزاری آریا اگر از آنچه که اين روزها بر اصلاح طلبان مي گذرد عبور کنيم ، اصولگرايان نيز اين روزها با شرايط متفاوتي مواجه هستند. چهره هايي از آنان تقريبا حاضران سنتي و هميشگي چند دوره اخير انتخابات هستند و برخي نيز براي نخستين بار به فکر نامزدي افتاده اند.
در اين ميان اخبار جديد و مهمي از طيف چپ اصولگرايان به گوش مي رسد. طيفي که در فرهنگ سياسي معاصر ايران از آن به نواصولگرايان نام مي برند.
نواصولگراياني که مهمترين تشکل ها در ميانشان جمعيت ايثارگران و جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي است. ۲ تشکلي که همسو با يکديگر در نقطه مقابل طيف راست اصولگرايان به سياست ورزي مشغول اند.
نگاهي سطحي و گذرا به رفتارهاي سياسي اين دو تشکل در سال هاي اخير نشان مي دهد که آنان از ميان چهره هاي سياسي مطرح به ۲ شخصيت نسبت به سايرين نزديکي سياسي بيشتري دارند؛ دکتر غلامعلي حدادعادل و دکتر محمد باقر قاليباف.
يکي سابقه رياست مجلس را داشته و چهره اي فرهنگي به شمار مي رود و آن ديگري روزگاري فرمانده پليس بوده و پس از آن شهردار پايتخت و البته مديري اجرايي محسوب مي شود.
در اين ميان اگر چه غلامعلي حدادعادل هيچ گاه راهش به ميدان فاطمي براي ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري نخورده و در مقابل محمد باقر قاليباف سابقه يکبار حضور در اين رقابت مهم را دارد اما اکنون که دوران رياست محمود احمدي نژاد به پايان خود نزديک مي شود ديگر شکي نيست که اين دو چهره به ساختمان پاستور مي انديشند؛به اينکه ۲۴ خرداد ۹۲ نام خودشان از صندوق ها بيرون آيد.
ناگفته پيداست که حضور در چنين رويداد بزرگي مستلزم آن است که افراد به پشتوانه تشکيلات سياسي وارد رقابت شوند.
به بيان روشن تر چهره هاي سياسي براي موفقيت در انتخابات رياست جمهوري نياز به حمايت احزاب و گروه هاي سياسي دارند تا بتوانند به صورت تشکيلاتي در انتخابات حضور يافته و درصد موفقيت بالاتري داشته باشند.
حالا مهترين سوال در ذهن تحليلگران سياسي اين است که جمعيت ايثارگران و رهپويان انقلاب اسلامي کدام يکي از اين دوچهره را بر خواهند گزيد؟
آيا مانند سال ۸۴ که در ابتدا به سمت محمد باقر قاليباف رفتند اين بار نيز به او خواهند رسيد؟
اخباري که البته کمتر راهي به فضاي رسمي پيدا کرده اند حکايت ديگري دارد. همه شواهد گوياي اين است که ستاره اقبال غلامعلي حداد عادل بلند تر از محمد باقر قاليباف شده است.
چنين است که عليرضا زاکاني به خبرنگار آريا مي گويد حدادعادل گزينه بسيار نزديک به جمعيت ايثارگران و رهپويان است و به صورت ضمني تاکيد مي کند که حمايت از او جدي شده است.


عليرضا زاکاني اين روزها بيشترين وقتش را در مجلس در کنار حدادعادل مي گذراند

گويا در ميان ايثارگراني ها و رهپوياني ها از دوگانه حداد و قاليباف تصميم نهايي براي حمايت از حدادعادل گرفته شده و محمد باقر قاليباف يکبار ديگر طعم عدم حمايت از سوي ايثارگراني ها را خواهد چشيد مانند همان شبي که اندکي مانده به انتخابات سال ۸۴ در جلسه اي شبانه در منزل يکي از چهره هاي ايثارگراني به او گفته شد ديگر به حمايت ما فکر نکن!
محمد باقر قاليباف اکنون در شرايطي خاص به سر مي برد او که ديگر اميدي به حمايت اين دو تشکل سياسي ندارد البته نيم نگاهي هم دارد به آيت الله مهدوي کني .
فردي که رياست معنوي اصولگرايان سنتي را برعهده داشته و در ميان طيف راست اصولگرايان نگاهي نسبتا مثبت به شهردار پايتخت دارد.
مساله اي که مي شد نمود آن را در رفتارهاي سياسي انتخابت مجلس نهم يافت.
واقعيت اما اين است که محمد باقر قاليباف که روزگاري از منتقدين جدي اصولگرايان سنتي بود حالا ديگر پلي براي بازگشت به ميان آنان براي خود باقي نگذاشته است و حتي اگر آيت الله هم به حمايت از او بيانديشد شايد راضي کردن بدنه اصولگرايان سنتي در اين مورد سخت ترين کار ممکن باشد.
در تحليلي سطحي شايد بتوان اينگونه تعبير کرد که حالا محمد باقر قاليباف به فرمانده اي بي لشکر مي ماند.
طرحي براي معاون اولي قاليباف

آنچه آمد البته همه اخبار پيرامون جمعيت ايثارگران و جمعيت رهپويان و دوکانديداي نزديک به آنان نيست.
گويا اخبار مهمتري وجود دارد که فعلا مهر محرمانه را بر خود دارد .
پيش تر خبرگزاري آريا از فعاليت برخي چهره هاي سياسي به رياست حسين فدايي براي فراهم آمدن زمينه هاي کانديداتوري حدا عادل خبر داده بود ، حالا اما گويا مشخص شده که در آن ستاد فقط به کانديداتوري حدادعادل فکر نمي شده ، گفته مي شود طرحي وجود داشته و هنوز دارد که از محمد باقر قاليباف و سبد راي مختص به او نيزاستفاده شود.
گويا نسخه اي که تصميم سازان نواصولگرا پيچيده اند چنين است که حدادعادل به عنوان کانديداي رياست جمهوري مطرح و محمد باقرقاليباف نيز به عنوان معاون اول معرفي شود.
طرحي ميانه که البته توجيحات فراواني را به دنبال دارد.
نخستين دليلشان اين است که با جلوگيري از کانديداتوري مستقل شهردار تهران بخشي از آرا که متعلق به اوست در سبد حداد عادل ريخته و در اين ميان البته از کارهاي ستادي که تا کنون توسط محمد باقر قاليباف سامان يافته استفاده بهينه مي شود.
شايد انتقادي که ممکن است به غلامعلي حدادعادل وارد شود اين باشد که او هيچ گاه مديري اجرايي نبوده چنين است که اين نسخه پيچان بنا دارند در تقسيم وظيفه اي پنهاني بخش اجرايي کابينه را به محمد باقر قاليباف که مديريتي نسبتا قابل قبول در شهرداري تهران داشته واگذار و هدايت بخش هاي مهم کابينه را به رييس مجلس هفتم بسپارند.
اما آيا محمد باقر قاليباف چنين طرحي را مي پذيرد؟
آيا او که براي بارديگر خود را براي رفتن به پاستور آماده مي کرد قبول مي کند که در رده اي پايين تر وارد اين ساختمان شود؟
اگر چه برخي معتقدند بلند پروازي هاي قاليباف چشمان او را به صندلي برجاي مانده ا زمحمود احمدي نژاد دوخته است اما گويا محمود احمدي نژاد تمايلي ندارد جاي خود را به قاليباف يا هاشمي و يا نزديکان هاشمي بدهد.
چنين است که گفته مي شود به محض جدي شدن کانديداتوري قاليباف حملات تهاجمي حاميان احمدي نژاد به نقاط ضعف نه چندان کم شهرداري به ويژه در مسايل مالي آغاز مي شود.گفته مي شود که شايد قرار گرفتن قاليباف پشت حدادعادل مي تواند او را از اين تهاجم ها حفظ کند و البته شايد حداد نيز هدف تيرهاي تهاجمي سياسي قرار گيرد که قرار است به قاليباف اثابت کند و قاليباف به عنوان نقطه ضعفي در تيم حدادعادل به شمار آيد.
گويا بايد منتظر گذر زمان و تصميم نهايي طرفين باشيم.

http://hadidnews.com/vdcg.n9yrak97wpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما