تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۳
کمبود بودجه و توقف ساخت پروژه‌های تلویزیونی، مشکلی است که اغلب مدیران رسانه ملی و البته برنامه‌سازان این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و این بار نوبت به مجموعه‌های دهه‌ی فجر می‌رسد تا از این گزند، در امان نمانند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، بی‌نتیجه ماندن تماس تلفنی خبرنگاران با بسیاری از تهیه‌کنندگان و کارگردانان برای گرفتن خبرهای جدید از پروژه‌های جدید و شنیدن اظهاراتی از این دست که «بودجه نداریم»، «مشکل مالی داریم»، «به دلیل کمبود بودجه کد تولید نگرفته‌ایم» و ...، تاییدی بر این مطلب است که به راستی در این ماه‌های آخر سال، کف‌گیر رسانه‌ ملی به ته دیگ خورده تا شاید رساندن رسانه به سال جدید و دریافت بودجه‌ راهگشای این معضل باشد.

آنچه مسلم است آنتن تلویزیون باید به هر طریق پر شود و در شرایطی که روز به روز بر تعداد شبکه‌های تلویزیونی افزوده می‌شود، پخش سریال‌های تکراری، تمهیدی است که شاید تلویزیون را تا مدتی از نگرانی انتقادهای مخاطبان و اهالی رسانه دور کند.

با این همه به نظر می‌رسد برای مخاطبی که به پخش سریال‌های جدید و جذاب در مناسبت‌ها عادت کرده است، بیان این علت که مشکل بودجه داریم، چندان هم توجیه‌پذیر نباشد و پخش سریال‌های تکراری عاملی برای دوری آنها از رسانه ملی باشد.

تلویزیون هم با در نظر گرفتن چنین حساسیت‌هایی، در دهه‌ی فجر امسال از پخش سه سریال «روح‌الله»، «خاطرات مرد ناتمام» و «پروانه» خبر داد تا شاید بتواند به انتقادهایی که درخصوص پخش سریال‌های تکراری مطرح می‌شود، پایان دهد.

اعلام خبر پخش سه سریال «روح‌الله»، «خاطرات مرد ناتمام» و «پروانه» در ایام دهه‌ی فجر نوید روزهای پرمخاطبی را برای تلویزیون می‌داد اما تنها چند روز از اعلام این خبر توسط معاونت سیما نگذشته بود که اعلام شد سریال «روح الله» راما قویدل به دلیل آنچه «کمبود بودجه» خوانده می‌شود، تعطیل شده و سازندگان تولید آن را متوقف کرده‌اند.

البته دکتر پورحسین در نشست رسانه‌یی روزهای اخیر، پخش سریال «روح‌الله» را حتمی دانسته و اعلام کرده است که چند اپیزود از این سریال آماده شده که پخش می‌شود اما در این مصاحبه هم خبری مبنی بر از سرگیری تصویربرداری اعلام نشد.

روند توقف ساخت پروژه‌های دهه‌ی فجر به همین جا خاتمه پیدا نکرد و روز گذشته جلیل سامان، کارگردان سریال «پروانه» هم از توقف سریالش خبر داد.

هر چند سامان در گفت‌وگو با ایسنا، لو رفتن داستان سریال «پروانه» توسط روابط عمومی معاونت سیما را علت توقف ساخت این سریال اعلام کرده اما در گفته‌هایش بر کمبود بودجه اشاره داشته و اینکه برخی از عوامل به دلیل نگرفتن دستمزدهایشان پروژه را ترک کرده‌اند.

حال باید دید در شرایطی که انتظار می‌رفت تلویزیون در دهه‌ی فجر امسال، مناسبتی پُر سریال را بگذارد، آیا سیاست‌های مدیران رسانه به مشکلات پیش آمده در خصوص توقف پروژه‌ها خاتمه می‌دهد، یا همان‌طور که معاون سیما اعلام کرد، کمبود بودجه همچنان پاشنه‌ی آشیل صداوسیما می‌ماند تا مخاطبان هم بمانند مدیران تلویزیون باور کنند که «اینکه رسانه ملی با کمبود بودجه مواجه شده، روشن است و موضوع قابل‌کتمانی نیست». http://hadidnews.com/vdcfyvdy.w6djjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما