تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۲
شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی گزارش داد:

در خیابان های لندن چه می گذرد+عکس

به گزارش یک گروه غیر دولتی تلاش های پلیس برای مبارزه با قاچاق انسان در بریتانیا ناکافی است.
در خیابان های لندن چه می گذرد+عکس
کاتیا اروپای شرقی را با قول شغلی در یک فروشگاه در لندن ترک کرد وقتی به انگلستان رسید او را به منچستر بردند و مجبورش کردند تن فروشی کند.

به گزارش حدیدنیوز، شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی گزارش داد: به گزارش یک گروه غیردولتی به نام مرکز عدالت اجتماعی تلاش های پلیس برای مبارزه با قاچاق انسان در بریتانیا ناکافی است.

این مرکز می گوید که باید برنامه ویژه ای ضدبرده داری ثبت شود و اداره مرکزی و گمرکات باید قدرت بیشتری در مبارزه با قاچاق انسان داشته باشد. 


\"\\"\\\\"\\\\"\\"\"

در گزارش این مرکز که در خبر بی بی سی فارسی بازتاب داشته، با اشاره به موازی کاری نهادهای مسئول در امر مبارزه با قاچاق انسان و ناکارآمدی آنها آمده است: الان در دولت بریتانیا ۷ بخش در مبارزه با قاچاق انسان مسئولیت دارند اما گزارش می گوید این مساله باعث سردرگمی می شود.

به گفته این مرکز مدیریت ماجرا خوب نیست و مسئولان دولتی هم تصویر درستی از قاچاق انسان ندارند.

آمارهای دولتی می گوید در سال گذشته میلادی حدود هزار و دویست نفر قربانی قاچاق انسان بوده اند. 

\"\\"\\\\"\\\\"\\"\"

گزارش گروه غیردولتی این آمارها را زیر سوال می برد و می گوید شمار واقعی قاچاق بیشتر از اینهاست.

یکی از قربانیان می گوید: "خیلی ترسناک بود چون نمی دونستم باید چکار کنم." کاتیا اروپای شرقی را با قول شغلی در یک فروشگاه در لندن ترک کرد وقتی به انگلستان رسید او را به منچستر بردند و مجبورش کردند تن فروشی کند.


او توضیح می دهد احساس ناتوانی می کردم، ازم سوء استفاده می شد، احساس می کردم یک اسباب بازی ام که می توانند با من بازی کنند و هر جایی خواستند بگذارندم.

هر چند قربانیان زندگی سختی دارند اما گروه های خلافکار پول زیادی از این راه بدست می آورند.

مارک فیلیپس مسئول آژانس مبارزه با جرایم بزرگ می گوید: هر قربانی برای کسی که او را گرفته سالانه چیزی حدود ۱۴۰ هزار دلار درآمد ایجاد می کند در نتیجه نمی خواهند بگذارند قربانی از دست شان برود و برای متوقف کردنشان از خشونت استفاده می کنند.


قربانیان محدود به زنان نیستند. مواردی دیده شده که مردان را حبس و آنها را مجبور به انجام کار کرده اند بدون دستمزد.

گروه مرکز عدالت اجتماعی می گوید: این برده داری را باید بخشی از قاچاق انسان دانست و قربانیانش حتی می توانند شهروندان بریتانیایی باشند.

اما پلیس می گوید: شناسایی قربانیان اصلا کار ساده ای نیست. 

\"\\"\\\\"\\\\"\\"\"


نیک کینسلا از مرکز مبارزه با قاچاق انسان در بریتانیا می گوید: تحقیق درباره این جرم خیلی پیچیده است باید از روش های گوناگون استفاده کرد و همه اینها باید در نظر گرفتن امنیت قربانی باشد.


خیلی از قربانیان به دلیل آشنایی نداشتن به زبان، احساس ناتوانی می کنند و گروهی هم که خود اهل بریتانیا هستند از بلایی که ممکن است این گروه ها سرشان بیاورند می ترسند، برای همین برای دیدنشان باید چشم تیز کرد. اگر در سایه ها با دقت بنگرید رد پای برده داری نوین را می بینید.

گفتنی است این گزارش از اندک گزارشاتی است که شبکه بی بی سی از درون جامعه انگلیس برای ایرانیان پخش می کند. این مساله خلاف تبلیغات آنها مبنی بر رفتار حرفه ای این رسانه انگلیسی است چرا که اگر به اعتقاد آنها باید تبادل اطلاعات آزاد باشد و دو طرفه، گزارشات اندکی از این دست در مقابل سیل تحلیل ها و تفسیرهای گوناگون این رسانه علیه ایران نمی تواند قابل توجه و مقایسه باشد.

این نشان می دهد که بی بی سی تا چه میزان در بازتاب اخبار داخل انگلیس برای ایرانیان محتاط و محافظه کارانه عمل می کند. ضمن آنکه این گزارش های اندک از درون جامعه انگلیس هم، تنها از دریچه کلی نگری مورد بررسی قرار می گیرد و نه با نگاه موشکافانه آنگونه که در قبال اخبار ایران اتفاق می افتد. http://hadidnews.com/vdcfycdy.w6de1agiiw.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما