تاریخ انتشار :شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۸
بدافزاری مخرب با پیشنهادی خیره کننده درباره خودروهای دست دوم و اوراقی، موجب آتش گرفتن اطلاعات حساس و ضروری کمپانی‌های خودروساز اروپایی شد

به گزارش حدیدنیوز  به نقل از تسنیم، کمپانی‌های خودروساز اخیرا مورد حمله بدافزاری جدید قرار گرفته‌اند که با رخنه در سیستم حساس اطلاعاتی آنها موجب تاراج اطلاعات‌شان می‌شود.

سیمانتک اعلام کرده که این کمپین جاسوسی به کربن گِربر شهرت دارد و در اهداف خود قادر است که اطلاعات رمزنگاری شده نظیر نام کاربری و رمز عبور را به دست آورد.

این فایل مخرب قادر است که بر روی برنامه‌های اجرایی دیگر تأثیر گذاشته و کدهای مخربی را وارد مایکروسافت اوت‌لوک، اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس کند.

رابط کاربری مرورگر با اجرای کدهای تزریق شده به سیستم، فرصتی را ایجاد می‌کند تا اطلاعات پیش از رمزگذاری و روانه شبکه شدن، در اختیار هکرها قرار گیرد.

همه چیز از ارسال ایمیلی مربوط به یک کمپانی خودروساز آلمانی که وجود خارجی ندارد، شروع می شود و در آن پیشنهادی برای خرید خودروهای کار کرده آن داده می‌شود.

نکته خیره کننده این ایمیل، استفاده از عنوان لیست فوری فروش است که کاربران را وادار به دریافت بدافزار نهفته در دل ایمیل می‌کند.

براساس این گزارش تاکنون شرکت‌های ترابری، بیمه‌، تجار کالاهای دست دوم و فعالان ماشین‌های زراعتی بیشترین آسیب را از این ایمیل مخرب دیده‌اند.

شرکت‌های اتومبیلی (۴۸ درصد آسیب‌ها) بیشترین خسارت را از این محل دریافت کرده‌اند و ۳۸ درصد قربانیان مربوط به آلمان بوده است.

هلند، ایتالیا و انگلستان قربانیان بعدی این ایمل جاسوسی بوده‌اند. http://hadidnews.com/vdcfycdm.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما