تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۴
یک رسانه لبنانی با اشاره به درگیری های روز گذشته دوحه و ریاض را مسئول این حوادث دانسته است.
قطر و عربستان سعودی مسئول حوادث صیدا در لبنان
به گزارش حدیدنیوز؛ روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی با اشاره به عملیات ارتش لبنان علیه شیخ احمد الاسیر معروف به شیخ فتنه آورده است: بسیاری بر این گمان بودند که ارتش لبنان در برابر احمد الاسیر سرفرود خواهد آورد و مجبور به فرار خواهد شد.

جریان چهارده مارس حساب خاصی روی تحرکات الاسیر در صیدا بازکرده بودند. آنها بر این اعتقاد بودند که الاسیر می تواند منطقه را شعله‌ور کند و حزب الله را به محاصره درآورد و پس از آن الاسیر به عنوان مسئول اصلی عزل و مورد مجازات قرار خواهد گرفت.

این رسانه لبنانی می افزاید: بخش دیگر جنایت به دستگاه های اطلاعاتی عربی قطر و سعودی باز می‌گردد که به موفقیت الاسیر دلخوش کرده بودند و همین موضوع سبب شد که الاسیر به عملیات انتحاری این چنینی دست بزند.

الاخبار می نویسد: حوادث صیدا بخشی از طرح تمرین شده ای بود که حساب زیادی روی آن باز شده بود. اخبار ناخوشایند سوریه نیز باعث شد همپیمانان آمریکایی و عرب آنها در اجرای طرح عجله کنند.

این رسانه لبنانی می افزاید: مسئولیت خون های نظامیان و غیرنظامیان ریخته شده در صیدا با قطر، سعودی‌ها و دیگر گروه هایی است که در قبال اقدامات الاسیر از مدتها قبل سکوت اختیار کرده اند.گروه چهارده مارس نگران تاثیرگذاری حوادث صیدا در روند تشکیل دولت لبنان و در واقع روند آینده سیاسی این کشور است.
http://hadidnews.com/vdcfy0d0.w6d01agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما