تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۶
آل سعود در طرح توسعه مسجد الحرام مکان معراج پیامبر (ص) در مسجدالحرام را تخریب کرد.
آل‌سعود محل معراج پیامبر (ص) در مسجدالحرام را تخریب کرد
 به گزارش حدیدنیوز، طبق آخرین اخبار واصله بخشی از قسمت قدیمی مسجد الحرام در مکه مکرمه به بهانه توسعه این مسجد در حال تخریب می باشد. این اقدام توسط مقامات عربستان سعودی در حال انجام است.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت اعلام کرد، مقامات عربستان سعودی تخریب بخشی از قسمت قدیمی مسجد الحرام در مکه را برای توسعه چندین میلیارد دلاری این مسجد آغاز کردند.

بر اساس تصویری که توسط ایندیپندنت به دست آمده کارگران در حال حفاری بوده و بخش‌های عثمان و عباسی از بخش شرقی مسجد الحرام در مکه را تخریب کرده‌اند.

این تصویر چند هفته پیش گرفته شده و باعث نگرانی بسیاری از باستان شناسان شده است به گونه‌ای که شاهزاده چارلز که یکی از حامیان میراث‌های باستانی است به عربستان سفر کرد.

سفر شاهزاده چارلز با انتقاد خیلی‌ از فعالان حقوق بشری مواجه شد چون این سفر در حالی صورت می‌گیرد که عربستان چند روز پیش ۷ نفر را در ملا عام گردن زد.

بر روی بسیاری از ستون‌های مسجد الحرام در مکه نام یاران پیامبر با خوشنویسی نوشته شده است همچنین یکی از ستون‌ها جایی بود که پیامبر معراج خود به آسمان را از آنجا انجام داد.

مقامات عربستانی با دستاویز قرار دادن موضوع توسعه مسجد الحرام و مسجد النبی، در حال نابود کردن آثار مذهبی این دو مکان هستند.

منتقدان معتقدند که رژیم آل سعود میراث تاریخی اسلام را نادیده گرفته و در حال نابودی آن است. http://hadidnews.com/vdcfx1dy.w6de1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما