تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۷
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران به همراه رئیس جمهوری فردا دوشنبه برای شرکت در شصت و هشتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد، تهران را به مقصد نيويورک آمریکا ترک خواهد کرد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران به همراه رئیس جمهوری فردا برای شرکت در شصت و هشتمين مجمع عمومي سازمان ملل متحد، تهران را به مقصد نيويورک آمریکا ترک خواهد کرد.



بر این اساس قرار است در حاشیه برگزاری مجمع عمومي سازمان ملل متحد، وزیر نفت ایران با روسای جمهور و برخی از مقامات دولتی کشورهای خریدار نفت ایران گفتگو و تبادل نظر کند.



از سوی دیگر با توجه به اینکه سیاست وزارت نفت در دولت یازدهم "درهای باز سرمایه گذاری" بر روی شرکت‌های بزرگ نفتی بخش خصوصی ایران و خارجی است این احتمال وجود دارد که مذاکراتی با برخی از شرکت‌های صاحب نام اروپایی، آسیایی و حتی آمریکایی برای بازگشت به صنعت نفت ایران انجام شود.



در حال حاضر تمام برنامه ریزی‌ها برای سفر بیژن زنگنه عضو نفتی کابینه دولت یازدهم به نیویورک انجام شده است که در صورت حل مشکل صدور روادید این سفر قطعی خواهد بود.



در زمان وزارت بیژن زنگنه در دولت هفتم و هشتم، قراردادهای بزرگی با برخی از شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان همچون استات اویل هیدروی نروژ، توتال فرانسه، شل انگلیس، انی ایتالیا، گازپروم و لوک اویل روسیه، شرکت‌های معتبر کره جنوبی، ژاپن و چین برای سرمایه گذایر در بخش بالادستی صنعت نفت امضا شده بود. http://hadidnews.com/vdcfx1d0.w6dtxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما