تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۶
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران

گاز بهای خانگی از ۷ تا ۲۵۰ هزار در سال ۹۳

بر اساس مصوبه دولت از تاریخ ۹۳.۱.۱ نرخ گازبهای مصرفی برای مصارف خانگی به میزان ۲۰درصدافزایش یافته است.
گاز بهای خانگی از ۷ تا ۲۵۰ هزار در سال ۹۳
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: طبق تعرفه های جدید در سال ۹۳ میزان گازبهای ماهانه مردم در بخش خانگی در کمترین میزان مصرف (تا ۴۵ متر مکعب) حدود ۷ هزار تومان در فصول گرم و در بیشترین میزان مصرف در فصول سرد حدود ۲۵۰ هزار تومان است. ابراهیمی همچنین با بیان اینکه طبق مصوبه دولت نرخ خوراک و سوخت پتروشیمی ها برای سال جاری به ازای هر مترمکعب ۲۶۵۰ ریال تعیین شده، گفت: از تاریخ ۹۱.۷.۱ مصوبه دولت دولت مبنی بر اینکه قیمت هر مترمکعب خوراک پتروشیمی ها ۱۳ سنت باشد تا پایان سال ۹۲ اجرایی شد اما از ابتدای سال جاری بر اساس مصوبه دولت، قیمت هر مترمکعب گاز مصرفی پتروشیمی ها اعم از خوراک و سوخت، ۲۶۵۰ ریال تعیین شده است.
 
به گزارش حدیدنیوز، مدیرگارسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: طبق تعرفه های جدید در سال ۹۳ میزان گازبهای ماهانه مردم در بخش خانگی در کمترین میزان مصرف (تا ۴۵ متر مکعب) حدود ۷ هزار تومان در فصول گرم و در بیشترین میزان مصرف در فصول سرد حدود ۲۵۰ هزار تومان است.



ناصر ابراهیمی در نشستی خبری اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت از تاریخ ۹۳.۱.۱ نرخ گازبهای مصرفی برای مصارف خانگی به میزان ۲۰درصد و برای مصارف عمومی (دولتی،کسب و خدمات) به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است.



وی افزود: بر این اساس، طبق تعرفه های جدید در سال ۹۳ میزان گازبهای ماهانه مردم در بخش خانگی در فصول گرم سال در کمترین میزان مصرف (تا ۴۵ متر مکعب) به علاوه ۱۳ تومان عوارض و همچنین ارزش افزوده و آبونمان حدود ۷ هزار تومان و برای بیشترین میزان مصرف حدود ۱۰۰ هزار تومان است.



مدیرگارسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: همچنین در فصول سرد سال، در پله اول با مصرف حداکثر تا ۳۰۰ متر مکعب، به ازای هر متر مکعب ۴۴ تومان گازبها به علاوه ۱۳ تومان عوارض برای هر مترمکعب و ۳۱۰۰ تومان (که شامل ۸ درصد ارزش افزوده و آبونمان بوده و برای همه مشترکین ثابت است)، حدود ۲۰ هزار تومان و در بیشترین میزان مصرف حدود ۲۵۰ هزار تومان است.



کاهش ۳ سنتی قیمت خوراک پتروشیمی های گازی در سال ۹۳



ابراهیمی با بیان اینکه طبق مصوبه دولت نرخ خوراک و سوخت پتروشیمی ها برای سال جاری به ازای هر مترمکعب ۲۶۵۰ ریال تعیین شده، گفت: از تاریخ ۹۱.۷.۱ مصوبه دولت دولت مبنی بر اینکه قیمت هر مترمکعب خوراک پتروشیمی ها ۱۳ سنت باشد تا پایان سال ۹۲ اجرایی شد اما از ابتدای سال جاری بر اساس مصوبه دولت، قیمت هر مترمکعب گاز مصرفی پتروشیمی ها اعم از خوراک و سوخت، ۲۶۵۰ ریال تعیین شده است.



وی افزود: امکان جداسازی گاز تحویلی به عنوان خوراک و یا سوخت به مجتمع های پتروشیمی وجود ندارد و مصوبه دولت برای هر دو مورد صدق می کند.



مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران همچنین از مشخص نبودن نرخ گاز CNG و نرخ گاز تحویلی به نیروگاهها تا امروز خبر داد و گفت: پس از ابلاغ دولت، این نرخ ها نیز نهایی می شود اما تا ابلاغ نرخ های جدید توسط دولت، گاز تحویلی به نیروگاهها و جایگاههای عرضه CNG با همان نرخ سال گذشته تحویل خواهد شد. http://hadidnews.com/vdcfvyd0.w6d1cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما