تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۸
معاون سازمان خصوصی‌سازی:

دلایل کندی خصوصی‌سازی تشریح شد

قیمتگذاری سهام شرکتهای دولتی برای عرضه تا پیش از برگزاری مجامع شرکتها و افزایش سرمایه آنها اعتبار دارد
دلایل کندی خصوصی‌سازی تشریح شد
معاون سازمان خصوصی سازی گفت: قیمتگذاری سهام شرکتهای دولتی برای عرضه تا پیش از برگزاری مجامع شرکتها و افزایش سرمایه آنها اعتبار دارد؛ بنابراین این موضوع موجب توقف واگذاریهای جدید در دو ماه گذشته شده است.

به گزارش حدیدنیوز، معاون آماده سازی و اصلاح ساختار بنگاه های سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص دلایل کندی واگذاری سهام دولتی در ماههای گذشته گفت: با توجه به این که ماه‌های تیر و مرداد فصل مجامع شرکتهاست و قیمت‌گذاری سهام شرکتهای دولتی برای عرضه تا پیش از برگزاری مجامع شرکتها و افزایش سرمایه آنها اعتبار دارد؛ بنابراین این موضوع موجب توقف واگذاریهای جدید در دو ماه گذشته شده است.

ابوالقاسم شمسی جامخانه افزود: با توجه به اتمام فصل مجامع شرکتها، قیمت‌گذاری سهام شرکتهای قابل واگذاری بر اساس آخرین صورتهای مالی در حال انجام است که پس از تصویب قیمت پایه در جلسات آینده هیات واگذاری، آگهی عرضه سهام جدید در روزنامه‌ها منتشر خواهد شد و پایان شهریور و ماههای مهر و آبان رونق دوباره خصوصی‌سازی و واگذاری سهام شرکتهای دولتی را شاهد خواهیم بود.

*آخرین وضعیت واگذاری سرخابی ها

معاون سازمان خصوصی‌سازی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نیز تصریح کرد: برای واگذاری سهام این دو باشگاه باید گزارش حسابرس و بازرس قانونی این دو شرکت ارائه شده و صورتهای مالی ۳۱ خرداد ۹۲ پرسپولیس و ۳۱ تیر ۹۲ استقلال و گزارش حسابرس و بازرس قانونی این دو شرکت به سازمان خصوصی‌سازی ارائه شود تا عرضه سهام آنها مورد ارزیابی و قیمت‌گذاری قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه نگرانی‌های سازمان خصوصی‌سازی در مورد حسابرسی دارایی‌ها و ارائه صورتهای مالی این دو باشگاه در حال برطرف شدن است و هفته گذشته حسابرسان در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مستقر شدند.

شمسی جامخانه ادامه داد: اگر این دو باشگاه همکاری های لازم را با سازمان حسابرسی انجام داده و اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان سازمان قرار دهند تا پایان شهریور گزارش سازمان حسابرسی استقلال و پرسپولیس ارائه می شود و پس از آن قیمت گذاری و عرضه دو تیم سرخابی انجام خواهد شد. http://hadidnews.com/vdcfvxdm.w6dyvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما