تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۴
به بهانه حضور والیبال در رقابت های جام جهانی

ترازوی ورزش به سمت غیر فوتبال سنگینی می کند

ورزش های توپی و البته غیر فوتبالی سال هاست که زیر سایه فوتبال فعالیت چشم گیری دارند
ترازوی ورزش به سمت غیر فوتبال سنگینی می کند



به گزارش حدیدنیوز به نقل از تهران پرس، ورزش های توپی و البته غیر فوتبالی سالهاست که زیر سایه فوتبال فعالیت چشم گیری دارند و در عرصه جهانی موفق هستند اما دیده نمی شوند.


تیم ملی والیبال کشورمان بعد از راهیابی تیم ملی فوتبال به رقابت های جام جهانی در مسابقات لیگ جهانی خوش درخشید و مطرح شد. جوانان ایرانی با درخشش دربرابر تیم های بزرگ جهان نشان دادند که پتانسیل قهرمانی و مطرح شدن در جهان را دارند.



این بار هم جوانان خوش قدو بالای کشورمان یکبار دیگر و البته به آسانی افتخار آفریدند تا مایع غرور ایرانیان باشند. آنها که به طور مستقیم به جام جهانی والیبال راه یافتند توقعات جامعه جهانی و مردم را از خود بالا بردند.



آنطور که پیداست ورزش کشور سال پربار و البته پرکاری را پیش رو دارد و نیازمند برنامه ریزی و فعالیت بدون وقفه مدیران است.



اما چند مساله قابل طرح است که مدیران ورزشی کشور باید برای آن چاره ای بیاندیشند.



اول: سایه فوتبال بر دیگر ورزش هاست. فوتبال کشورمان این روزها به رغم صعود به جام جهانی حال و روز خوبی ندارد اما کماکان چاله پر ناشدنی مدیران کشور است. سال هاست که این ورزش بدون کسب کوچکترین افتخاری هزینه بر بوده و سهم دیگر ورزش های افتخار آفرین کشور را از آن خود کرده است.



مدیران ورزشی مخصوصا سرپرست وزارت ورزش و جوانان باید بدانند که توجیه فوتبالی ها بابت پرطرفدار بودن ورزش مورد نظرشان نمی تواند بهانه محکمه پسندی برای تبیعض بین ورزش ها باشد.



دوم:امکانات این ورزش ها کم است. والیبالیست های ایران با وجود داشتن مجموعه ورزشی آزادی برای تمربن احتیاج به امکانات بیشتری دارند تا بتوانند انطور که باید استعداد بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنند.



سوم: تفاوت سبک زندگی ورزشکاران شاغل در این رشته است. انها با درآمدی یک سومی نسبت به فوتبالیست ها بیش از چند برابر انها افتخار آفریده اند در حالی که هنوز پاداش های افتخار آفرینی های گذشته شان پرداخت نشده است.



در حال حاضر احتمال رسیدن والیبالیست های ایرانی به مراحل پایانی جام جهان خیلی بیشتر از فوتبالیست هاست.این موضوع در حالی است که توجهات به انها بسیار پایین است.



در پایان باید بگوییم همه مردم خوب می دانند که تیم ملی فوتبال کشورمان قطعا نمی تواند از گروه اول رقابت های جام جهانی صعود کند و به مراحل بعد راه پیدا کند. اما والیبالیست های ما می توانند مدعی قهرمانی جهان باشند. پس این موضوع بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به این ورزش ها دلالت می کند. http://hadidnews.com/vdcfvjd0.w6dt1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما