تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۲
سایت ضدانلاب" خودنویس" نوشت:

تایمز لندن از "خیانت" خاتمی می گوید!

روزنامه تایمز لندن، به بررسی کاندیداتوری احتمالی خاتمی پرداخته است.
تایمز لندن از "خیانت" خاتمی می گوید!


"در نامه‌های سرگشاده دعوت از خاتمی که به امضای بسیاری از مسوولان پیشین رسیده، حرفی از تلاش برای آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، که هر دو از دوستان خاتمی هستند، به میان نیامده است."

به گزارش حدیدنیوز، سایت خودنویس نوشت: «روزنامه تایمز لندن، به بررسی کاندیداتوری احتمالی خاتمی پرداخته است و آمدن رئیس سابق جمهوری به رقابت‌ها را باعث پیچیده‌تر شدن شرایط برای کسانی می‌خواند که میان رای دادن و تحریم، مردد هستند. بسیاری نامزدی خاتمی را عامل مشروعیت بخشیدن به رژیم و خیانت به کشته شدگان انتخابات سال ۸۸ ارزیابی خواهند کرد. اردشیر امیر ارجمند به تایمز گفته است که حضور خاتمی بدون پیش شرط برای آزادی زندانیان و حبس شدگان جنبش سبز، بی‌فایده است.»



بر پایه گزارش تایمز، «بحث نامزدی خاتمی باعث ناراحتی بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی شده است، چون آمدن خاتمی به رقابت‌ها باعث پیچیده‌تر شدن شرایط برای کسانی است که میان رای دادن و تحریم انتخابات، مردد هستند. بسیاری از کسانی که از اتفاقات چهار سال گذشته، به ویژه دستگیری‌ها و حبس رهبران جنبش سبز ناراحت هستند، در انتخابات آتی مشارکت نخواهند کرد.»



"هیو تاملینسون" می نویسد: «خیلی‌ها حضور خاتمی در انتخابات را عامل مشروعیت بخشیدن به انتخابات و خیانت به کشته شده‌ها و زندانی شدگان بعد از انتخابات سال ۸۸ ارزیابی خواهند کرد. یک تحریم گسترده عامل شرمساری رژیم تهران خواهد بود، اما حضور خاتمی در انتخابات می‌تواند معادلات را به هم بزند.»



اردشیر امیر ارجمند، مشاور میرحسین موسوی معتقد است که "آمدن سید محمد خاتمی بدون طرح پیش شرط‌هایی، از حکومت، مانند آزادی زندانیان سیاسی، از جمله موسوی و کروبی، بی‌فایده خواهد بود."



به نوشته تایمز، "هیچ نشانه‌ای از اینکه خاتمی حاکمان روحانی ایران را وادار به سازش کند مشاهده نمی‌شود. در نامه‌های سرگشاده دعوت از خاتمی برای حضور در انتخابات آتی که به امضای بسیاری از مسوولان پیشین هم رسیده، هیچ اشاره‌ای به وقایع سال ۱۳۸۸ نشده است. در این نامه‌ها فقط به نبود مدیریت مسوولین فعلی به عنوان عامل دشوار شدن شرایط برای مردم اشاره شده و حرفی از تلاش برای آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، که هر دو از دوستان خاتمی هستند، به میان نیامده است."



شادی صدر، که تایمز وی را "وکیل مدافع حقوق بشر" می خواند به این روزنامه گفته است که «اصلاح‌طلبان فقط شغل و موقعیت قبلی خود را می‌خواهند پس بگیرند. این نامه‌نگاری‌ها، حساب‌شده است، به نحوی که باعث ناراحتی رهبری نشود. در این نامه‌ها، هیچ اشاره‌ای به وضعیت حقوق بشر نشده و امیدی به پیروان جنبش سبز داده نشده است.»



درحالی نشریه انگلیسی "تایمز" بدون توجه به واقعیت های جامعه ایران، حضور خاتمی در انتخابات را "خیانت" و "مشروعیت بخشی به نظام" می داند که فعالیت های وی و حامیانش در حوادث سال ۸۸ در راستای "مشروعیت زدایی از نظام جمهوری اسلامی ایران" و "خیانت به آراء مردم" بود.



اگر "در نامه‌های سرگشاده دعوت از خاتمی برای حضور در انتخابات هیچ اشاره‌ای به وقایع سال ۱۳۸۸ نشده است" به این دلیل بوده است که ساختار شکنی های انجام شده غیر قانونی صورت گرفت، به همین دلیل جایی برای دفاع باقی نمی گذارد و اگر بر فرض که آن اقدامات قانونی بود، با شناختی که از واکنش این گروه هادر برابر "قانون" وجود دارد(مانند استعفای دسته جمعی در مجلس ششم و تحصن و مانند آنچه که در سال ۸۸ اتفاق افتاد) به این سادگی ها کوتاه نمی آمدند./جام نیوز

http://hadidnews.com/vdcftydy.w6dcyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما