تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۴
هزاران زبان مختلف در سراسر جهان وجود دارد که یادگیری آن برای شناخت فرهنگ و تمدن‌های مختلف، امری ضروری و مهم است؛ اما بسیاری از این زبان‌ها بسیار دشوار هستند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از العالم، زبان های مختلف از نظر حروف، کلمات و قواعد تفاوت دارند و هرچقدر زبانی که مایل به یادگیری آن هستیم به زبان مادری ما نزدیک تر باشد، یادگیری آن راحت تر است.
 
به نوشته روسیا الیوم، 8 زبان دشوار جهان از این قرارند:
 
1- زبان چینی
در چین چند زبان و لهجه وجود دارد اما ماندارین که زبان اغلب مردم در این کشور است توسط نزدیک به یک میلیارد نفر استفاده می شود. دشواری زبان چینی به دارا بودن تعداد زیادی نماد و شکل و نقاشی بازمی گردد چنان که زبان آموز باید حدود سه هزار نماد مختلف را برای خواندن یک روزنامه از هم تشخیص دهد.
 
دانشجوی چینی می تواند 10 هزار نماد چینی را از هم تشخیص دهد در حالی که فرهنگ لغت حاوی بیش از 40 هزار نماد یا حرف است. البته دانستن این تعداد حرف شما را قادر به سخن گفتن یا نوشتن به زبان ماندارین نخواهد کرد زیرا این زبان از زبان رایج بسیار متفاوت است.
 
2- زبان کره ای
خصوصیت زبان کره ای این است که از همۀ جهان منزوی است. این زبان هیچ وجه مشتکری با سایر زبان های موجود ندارد. نوشتار کره ای نیز ساختار یگانه ای به نام هانگول دارد که تا حد زیادی بر نمادهای چینی تکیه دارد.
 
3- زبان ژاپنی
ژاپنی ها هزاران نماد مختلف که دارای معانی و حروف متعدد هستند و مفردات در آن حالت اختصاری ندارند.
 
4- زبان عربی
تعداد کسانی که به زبان عربی سخن می گویند به 420 میلیون نفر می رسد و این زبان مخصوصا برای انگلیسی زبان ها، از جمله زبان های دشوار جهان به شمار می آید چون دارای حروف و صداهایی است که در زبان انگلیسی و سایر زبان ها اصلا وجود ندارند.
 
5- زبان روسی
زبان روسی از حروف الفبایی نامأنوسی تشکیل شده و زبان آموز باید با تمرکز روی قواعد دشوار زبانی، تکلم کند چون هر اشتباه کوچکی در تلفظ می تواند معنای کلمه را به طور کلی تغییر دهد.
 
6- زبان مجاری
برخی از عجیب ترین قواعد دستور زبانی دنیا در زبان مجاری یافت می شود. این زبان 14 حرف پیشوند و 18 قاعدۀ زبانی است که تا 30 قاعده نیز می رسد. روش ساختن جملۀ کامل در زبان مجاری با اکثر زبان های دنیا تفاوت دارد.
 
7- زبان ایسلندی
قواعد دستور زبانی مختلفی در این زبان وجود دارد که یادگیری آن را دشوار می کند و به تلاش زیادی برای فهم قواعد  توانایی خواندن نیاز دارد.
 
8- زبان فنلاندی
قواعد به کار رفته در این زبان و نیز ترجمه از آن به انگلیسی دشوار است، زیرا ممکن است معنا به طور کلی تغییر کند. http://hadidnews.com/vdcfttdm.w6dj1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما