تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۸
خلاقیت لازمه طراحی لباس ایرانی-اسلامی

نمایشگاه هایی که زود فراموش می شوند!‬

اولین جشنواره معرفی لباس برتر مردان با هدف معرفی الگو‌های مناسب قرار است بزودی در تهران برپا می شود.
نمایشگاه هایی که زود فراموش می شوند!‬
به گزارش حدیدنیوز، چندی ایست مسئولان فرهنگی کشور برای مقابله با تهاجمات فرهنگی در حوزه لباس و پوشش اسلامی ایرانی به دنبال ارائه طرح های جدید هسند.

هجوم طرح ها و الگوهای غربی در پوشش زنان و مردان ایرانی انقدر شدید و نگران کننده است که بلاشک برای دفاع از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی باید راهکاری اساسی اندیشید.

این اقدام فرهنگی گامی بزرگ در پیشبرد اهداف فرهنگی مسئولان کشور است اما برپایی نمایشگاه و جشنواره های طراحی لباس با طرح های ایرانی چقدر مورد انتخاب جوانان قرار گرفته است؟

نمایشگاه لباس زنان با الگوهای اسلامی برگزار شد و متاسفانه تاثیر ناچیزی در نوع طراحی های موجود در بازار داشته است.

طارحی های ارائه شده در نمایشگاه طراحی لباس زنان نه تنها مورد استقبال جامعه و تولیدکنندگان قرار نگرفت بلکه به زودی از یاد رفته و طراحی های با الگوی غربی جای خود را پررنگ تر کرده و طراحان را منزوی تر می کند.

جذابیت و نوآوری حلقه گمشده در طرح های ایرانی ایست که با تکیه بر اصول زیبا شناختی و رعایت موازین اسلامی می تواند راهی باشد برای استقبال جوانان از مدهای ایرانی اسلامی.

پس از برگزاری جشنواره لباس زنان نوبت به طراحی در حوزه پوشش آقایان رسیده است. طراحی لباس آقایان بسیار دشوارتر و عمیق تر باید مورد توجه قرار گیرد.

نگاه به نوع پوشش مردان در گذشته و استفاده از آیتم های جدید و طرح های شکیل می تواند دریچه ای تازه در جذب جوانان در مورد استفاده از این طرح های نوین باشد.

با توجه به داشتن ظرفیت ها و استعدادهای زیاد داخلی در عرصه طراحی و دوخت لباس باید دید این جشنواره چگونه برگزار و در چه حد مورد استقبال جامعه قرار میگیرد. http://hadidnews.com/vdcfttd0.w6dymagiiw.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما