تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۶
سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس در جده واکنش نشان داد.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادعاهای مطروحه در بیانیه نشست ۱۲۸ وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در جده را دخالت در امور داخلی ایران و مردود توصیف کرد.

افخم افزود: جمهوری اسلامی ایران حاکمیت کامل خویش بر جزایر ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را مورد تاکید قرار داده و خاطر نشان می نماید تمامی تدابیر و اقدامات به عمل آمده در این جزایر همواره مبتنی بر اصول حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است.

وی همچنین درخصوص فعالیتهای صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: این فعالیتها کاملا شفاف و منطبق با قوانین بین المللی و در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رعایت اصل حسن همجواری، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب تقویت مناسبات و تامین منافع ملتهای منطقه، از گفتگوهای دوستانه با کشورهای همسایه خود در منطقه خلیج فارس استقبال می‌نماید.

http://hadidnews.com/vdcftmd0.w6dtyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما