تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۶
معاون وزیر نفت خبر داد:

۳ برنامه دولت برای کاهش مصرف بنزین

هم اکنون روزانه ۴ میلیون لیتر بنزین در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود.
۳ برنامه دولت برای کاهش مصرف بنزین
معاون وزیر نفت با تشریح ۳ سناریوی دولت برای مهار رشد مصرف بنزین از اصلاح و منطقی کردن قیمت به عنوان یکی از این راهکارها یاد کرد و گفت: هم اکنون روزانه ۴ میلیون لیتر بنزین در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود.

به گزارش حدیدنیوز، عباس کاظمی در تشریح مهمترین سیاست های وزارت نفت برای مهار و مدیریت مصرف بنزین، گفت: افزایش سهم گازوئیل در سبد سوخت خودروها، توسعه صنعت سی.ان.جی و اصلاح قیمت سه سناریوی در دست اجرا است.



مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه هم اکنون توسعه صنعت سی.ان.جی به عنوان یک برنامه اولویت دار در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: هم اکنون به طور متوسط روزانه ۱۹ تا ۲۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در جایگاه های CNG عرضه می شود.



معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه افزایش عرضه CNG منجر به کاهش ۲۰ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین در کشور شده است، اظهار داشت: از این رو با توسعه صنعت سی.ان.جی افزایش عرضه CNG حتی تا مرز ۳۰ میلیون مترمکعب در روز در اولویت اجرایی قرار گرفته است.



این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از اصلاح و منطقی کردن بهای بنزین به عنوان یک سیاست قیمتی مهار مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی یاد کرد و افزود: هم اکنون بحث منطقی کردن قیمت بنزین در دستور کار دولت قرار دارد.



این مقام مسئول، تاکید کرد: قطعا افزایش قیمت بنزین می تواند منجر به افزایش درآمدها و منابع مالی برای ساخت و توسعه زیرساخت‌های تولید، انتقال و توزیع بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی در کشور شود.



کاظمی همچنین در خصوص آخرین وضعیت تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی توضیح داد: در حال حاضر معادل بنزین وارداتی یعنی حدود چهار میلیون لیتر هم به صورت روزانه بنزین در پتروشیمی ها تولید می‌شود.



به گزارش مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت اخیرا با بیان اینکه واردات بنزین توسط ایران موقتی خواهد بود، گفته است: به طور متوسط روزانه ۲ تا ۴ میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود.



از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه بین ۷۰ تا ۷۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده و این در حالی است که ظرفیت تولید این فرآورده نفتی در پالایشگاه‌ها حدود ۶۲ تا ۶۴ میلیون لیتر است. http://hadidnews.com/vdcftjd0.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما