تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
سیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران:

برای قدرت‌سازی و بالا بردن توان دفاعی کشور از کسی اجازه نمی‌گیریم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما برای افزایش توان دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم، گفت: ما برای حفظ و ارتقاء جایگاه خود در سطح جهان باید توان دفاعی‌مان را بالا ببریم.
برای قدرت‌سازی و بالا بردن توان دفاعی کشور از کسی اجازه نمی‌گیریم
به گزارش حدیدنیوز، دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در صحبت‌های خود پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران گفت: شعارهای اصلی انقلاب اسلامی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران که با این سه شعار و دستاورد مخالفت داشتند، یعنی استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را برای ما نمی‌خواستند، درصدد برآمدند تا این سه دستاورد را از ما بگیرند و انقلاب ما را با شکست مواجه کنند.
 
وی افزود: دشمنان ما در ابتدای انقلاب با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و بعد از آن با ایجاد موج ترور در کشور سعی داشتند در مقابل پیشرفت انقلاب اسلامی بایستند و 17 هزار نفر شهدای ترور نتیجه این اقدامات دشمنان ما است، اما در هیچ یک موفق نشدند و پس از آن جنگ 8 ساله را بر ملت ایران تحمیل کردند و به برکت خون شهدا است که ما توانستیم انقلاب و کشورمان را حفظ کنیم.
 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما دستاوردهای بزرگی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم و دشمن به دنبال گرفتن این دستاوردها بود چرا که منافع نامشروعش را گرفته بودیم و دشمن نمی‌توانست با وجود دستاوردهایی همچون استقلال‌، آزادی، جمهوری اسلامی منافع گذشته خود در ایران را بازیابد، اما به برکت خون شهدا ما دستاوردهای انقلاب را حفظ کردیم و امروز شاهد هستیم که موفقیت‌های بزرگی را در این عرصه داشته‌ایم و ما برای حفظ این دستاوردها باید راه شهدا را ادامه دهیم.
 
سیاری خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در وضعیت بسیار مطلوب و درخشانی قرار دارد،‌ جایگاه جمهوری اسلامی ایران، جایگاه رفیع در سطح جهان است. امروز کسی نمی‌تواند موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در تصمیمات جهانی نادیده بگیرد. جمهوری اسلامی ایران حرف حق را دنبال می‌کند ما برای حفظ و ارتقاء این جایگاه باید توان دفاعی‌مان را بالا ببریم و باید قدرت‌سازی کنیم. باید توان بازدارندگی کشور را بالا ببریم و آن قدر توان دفاعی کشور را بالا ببریم که هیچکس به خودش اجازه ندهد به منافع ما آسیبی وارد کند.
 
وی افزود: ما برای قدرت‌سازی و بالا بردن توان دفاعی کشور از کسی اجازه نمی‌گیریم ما آنچه را که برای دفاع از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی لازم داریم تأمین می‌کنیم و از کسی هم اجازه نمی‌گیریم.
 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برای اینکه توان بازدارندگی کشور بالا برود باید به دو موضوع عمده توجه شود اول اینکه ما نیاز به تجهیزات روز داریم که امروز به برکت توانمندی جوانان این کشور با نگاه به درون به لطف خدا و همت جوانان در حال تأمین است. امروز تجهیزات عمده در داخل کشور ساخته می‌شود اما مهمتر از ساختن تجهیزات نیروی انسانی الهی‌محوری است که باید داشته باشیم.بزرگ‌ترین سرمایه هر سازمانی انسان‌ها هستند که می‌تواند تجهیزات مورد نیاز را بسازد و به کار گیرد و بالندگی کشور را حفظ کند.
 
سیاری خاطرنشان کرد: ما باید به طور شایسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پرورش نیروی انسانی مورد نیازمان نه تنها در حوزه دفاعی بلکه در همه بخش‌ها و سازمان‌ها باشیم  باید نیروی انسانی ما به نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب متعهد باشد، باید مؤمن،‌متخصص، بابصیرت، بافکر، ایثارگر، شهادت‌طلب و ولایتمدار باشد. وقتی این ویژگی‌ها در نیروی انسانی ما وجود داشته باشد می‌توانیم بالندگی کشور را حفظ کنیم.
 
وی با اشاره به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی، گفت: ما باید به تعهد، تخصص، ایثارگری، تواضع و فروتنی نگاه کنیم و همه این‌ها ویژگی‌های خاصی است در زندگی این شهید بزرگوار وجود داشت و امروز ما باید این موارد را مدنظر قرار دهیم.
 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت:‌ سرزمین‌های داغ خوزستان،‌گردنه‌های برافراشته کردستان، سال‌ها شاهد آمادگی و فداکاری شهید صیاد شیرازی بود و جبهه‌های دفاع مقدس صدها خاطره از رشادت و از خودگذشتگی او را حفظ کرده است.
منبع: فارس http://hadidnews.com/vdcfmvdm.w6dvcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما