تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۳
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: مهمترین چیز این است که الان از هر ۳ دروازه‌بانم راضی هستم البته دروازه‌بان اول تیم ما احمدی است. ولی بقیه نیز بسیار آماده هستند.
به گزارش حدیدنیوز، کارلوس کی‌روش که شب گذشته میهمان برنامه ۹۰ بود، درباره آخرین شرایط تیم ملی اظهار داشت: اطمینان دارم برابر لبنان یک بازی خوب و هوادارپسند را انجام می‌دهیم. مهمترین موضوع همراه با فوتبال خوب، اعتقاد و اطمینانی است که به تیمم دارم و فقط برای برد، چهارشنبه به میدان می‌رویم. 



وی افزود: دژاگه بعد از بازی سخت مقابل منچستر، روز گذشته استراحت کرد و امروز با ما تمرین می‌کند. قوچان‌نژاد و شجاعی نیز به ایران آمدند و آنها نیز نیاز به استراحت داشتند. اما همه برای چهارشنبه آماده‌اند.

کی‌روش ادامه داد: مسلما همه بازی‌ها متفاوتند ولی حقیقت در فوتبال این است که هیچ وقت یک بازی با قبلی برابری ندارد. می‌توان گفت بازی با لبنان کمی خاص است چون اولین دیدار ما در چارچوب جام ملت‌های آسیا است و همیشه بازی اول مهم است. از طرفی دیگر به خاطر شکست در بیروت، هنوز قلب ما شکسته و آزرده است. اما روز چهارشنبه اول به دنبال فوتبال خوب و بازی خودمان با اعتماد به نفس و تکنیک ایرانی هستیم. اگر بازیکنان من خودشان باشند شک ندارم که با اثبات خود می‌توانند راحت برنده باشند.


وی خاطرنشان کرد: مسلما اعتقاد دارم می‌توانیم لبنان را در ایران شکست دهیم. این دفعه بازی ما با این تیم در تهران است و اشتیاق لازم را در بازیکنانم می‌بینم. مطمئن هستم به خاطر نتیجه قبل مقابل لبنان، بچه‌ها می‌خواهند ثابت کنند حقیقت آن بازی باخت نبود و اتفاقی نادر و نادرست در فوتبال افتاد.

وی افزود: مهمترین مسئله این است که هواداران روز چهارشنبه کنار ما باشند تا راحت‌تر بتوانیم برنده بازی باشیم. باید روی این مسئله کار کنیم که هواداران ما هر غیرممکنی را ممکن می‌کنند. لیاقت هواداران ایرانی در هر بازی فقط دیدن نتیجه برد در خانه است. چون واقعا هواداران ما بی‌نظیر و عالی هستند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی که آیا از عملکرد و تغییرات در فوتبال ایران پس از آمدن شما راضی هستید یا خیر گفت: واقعا خوشحالم به خاطر اینکه حس می‌کنم بازیکنانم پیشرفت داشتند و انگیزه‌های‌شان بیشتر شده، من بازیکنان بسیار خوبی دارم. از تمام دفعاتی که با این بازیکنان در اردو بودم، به دنبال این رفتم تا اعتماد به نفس آنها و احساس‌شان را بیشتر کنم. اگر نتیجه بازی با ازبک را می‌خواهید بگویید، نه من و نه بازیکنان از آن بازی هرگز ذره‌ای خوشحال نیستیم. ولی این اعتقاد را داشته باشید در مقدماتی جام‌جهانی بازی‌ها سنگین و نزدیک است. اگر می‌خواهید توقع غیرمنتظره و نادرست داشته باشید اشتباه است.

وی افزود: برای رفتن به جام‌جهانی حتی تیم‌های مدعی پرتغال و اسپانیا نیز در حال جنگ هستند. اگر شما از این مسابقات جدا شوید جز تیم ژاپن در آسیا همه برد و باخت دارند و فاصله‌ها نزدیک است. ما سه بازی بسیار مهم برای راه‌یابی به جام‌جهانی داریم و باید بدانیم هیچ کسی نمی‌تواند قبل از ۹۰ دقیقه داخل زمین برنده یا بازنده باشد. همه چیز در زمین مشخص می شود. شک ندارم اگر با همین روحیه جلو برویم به هدف‌مان می‌رسیم هر چند که خیلی سخت باشد.

کی‌روش در پاسخ سوال دیگری که چرا گذشت زمان باعث شده که انتقادها از شما در ایران نسبت به دو سال قبل بیشتر شود، تاکید کرد: طبیعی است هم در ایران و در سراسر دنیا مثل برزیل و پرتغال وقتی برنده نمی‌شویم انتقادها شروع می‌شود. وظیفه من به عنوان سرمربی تیم ملی ایران این است که به همه انتقادها گوش کنم. وظیفه من این است که انتقادهای مفید را از نادرست سوا کنم. متاسفانه برخی انتقادها از سوی برخی‌ها در فوتبال صورت می‌گیرد که هیچ چیزی از فوتبال نمی‌دانند. من به دنبال انتقادهایی هستم که از سوی افراد فوتبال‌بلد مطرح شود و برای تیم ملی مفید باشد. برای ما که مربی هستیم باید در این فوتبال نظر مربیان و بازیکنان را بیشتر شنونده باشیم تا بهترین استفاده‌ها را در پایان جمع کنیم. ایمان داشته باشید راه درست می‌رویم و امیدوارم به عملکرد مناسب هم برسیم.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد عدم خطرناک بودن ایران بر روی دروازه حریفان نیز خاطر نشان کرد: همیشه سعی می‌کنیم در اردو بهترین تمرینات را داشته باشیم تا به نتیجه برسیم اما وقتی تغییرات زیاد به وجود می‌آید خیلی چیزها از دست من خارج می شود. در فوتبال دو مسئله مهم است یکسری مسائل کوتاه مدت که دست من است و یکسری مسائل بلند مدت و اصلاحات که از دست من خارج است. از نتیجه بازی با ازبکستان هنوز هم اصلا خوشحال نیستم چون باید بیشتر فرصت ایجاد می‌کردیم و بهتر می‌شدیم. از طرف دیگر تیم ایران هرگز استحقاق شکست مقابل لبنان را نداشت. در فوتبال مسائلی نیز وجود دارد که یک تیم نتیجه نمی‌گیرد مثل داوری بد و زمین نامناسب. متاسفانه در لبنان از تمارض و وقت‌کشی آنها حمایت شد اما باز هم ما باید بهترین می‌شدیم. من باید این موضوع را یادآوری کنم متاسفانه داوری که برای بازی‌های ایران انتخاب می‌شود مناسب نیست در لبنان هم همین اتفاق افتاد. من دنبال توجیه نیستم تا بازیکنان و تیم من پشت آن قائم شوند. چون همه درک می‌کنند که باید در آینده جنگجو باشیم تا به نتایج دلخواه برسیم ما به برد یک هیچ مقابل لبنان در ایران قانع نیستیم و باید نتیجه بهتر بگیریم. در ایران در بازی مقابل ازبکستان داور بارها بر روی چند صحنه اشتباه کرد و آن هم برای ما مشکلاتی به وجود آورد.

وی در پاسخ سوالی که همین داور بود که باعث شد ازبکستان را با یک گل ببریم و گل آنها را مردود اعلام کرد، گفت: من راجع به کمک‌داورها حرف نمی‌زنم داوران در زمین نباید به تیم‌ها کمک کنند بلکه قضاوت عادلانه داشته باشند. من سی سال در فوتبال تجربه دارم اما برخی چیزها برایم قابل درک نیست چگونه می‌شود وقتی مقابل کره بازی می‌کنیم داوری از سنگاپور که حتی لیگ حرفه‌ای هم ندارد بازی ما را قضاوت می‌کند الان هم مقابل لبنان داور از ژاپن فرستادند آیا این سوال نیست؟ داوران نیاز نیست به کسی کمک کنند اما باید اشتباه هم نکنند این منظور من است.

کی‌روش با حمایت از خودش در امر بازیکن‌سازی برای فوتبال ایران نیز حتی پس از رفتنش یادآور شد: من وظیفه دارم ابتدا در تیم ملی ایران بهترین‌ها را انتخاب کنم. بازیکن‌سازی وظیفه من نیست چون من قدم‌های جادویی ندارم و نمی‌توانم این کار را کنم. در مسابقات غرب آسیا فرصت خوبی را به جوانها دادم که خود را نشان دهند من دوست دارم هیچ وقت فرصت‌ها را از دست ندهم جوان‌هایی نیز معرفی شده‌اند اما داستان ورود جوانان به تیم ملی و استفاده آنها در بازی‌ها با یکدیگر فرق دارد. وقتی ما آماده رفتن به جام‌جهانی می‌شویم و در بازی‌های مقدماتی برای سه امتیاز تلاش می‌کنیم باید از بهترین‌ها استفاده کنیم نه از کسانی که می‌خواهند تجربه یا آموزش ببینند. همه چیز باید سر جای خودش باشد. حقیقی و انصاری‌فر بازیکنانی بودند که در بازی‌های بین‌المللی به آنها فرصت دادم تا خود را نشان دهند و چند بازیکن دیگر.


وی ادامه داد: از بدو ورودم به فوتبال ایران قصد بی‌احترامی را نداشتم اما همیشه درباره نوع بازی‌ها و اخلاق‌ها نظرم را گفته‌ام و این موضوع ربطی به بازی‌های لیگ ندارد. از بدو ورودم به فوتبال ایران گفتم تمارض در تمرین و بازی‌ها نباشد من اعتقاد دارم وقت‌کشی در فوتبال معنی نمی‌دهد و باید از فوتبال باطراوت ایران خارج شود. این مسئله در دستان داوران، بازیکنان و مربیان است. مسئله‌ای که فیفا هم به آن تاکید کرده، بهتر است ما هم در فوتبال ایران این مسئله را نداشته باشیم. مثلا در لبنان در هر یک دقیقه بازی ۸ ثانیه آنها خودشان را زمین می‌زدند تا وقت تلف کنند آیا این انصاف بود؟



سرمربی تیم ملی درباره دانیال داوری و نگاه او به بازیکنان دورگه دیگر نیز یادآور شد: دوست دارم با نگرش ساده‌ام طبق وظیفه‌ام تمام بازیکنان ایران و خارج از کشور را زیر نظر داشته باشم. مطمئن هستم تمام اتفاقاتی که در قبال تیم ملی می‌افتد باید در آن بهترین تصمیم‌ها را بگیرم. من گروه آنالیزی دارم که باید با فرآیند شناخت همیشه به من کمک کنند هر وقت اعتقاد داشته باشم بازیکنی می‌تواند به تیم من کمک کند می‌آید. من چیزی که به فوتبال ایران دادم بازیکن و برخی اوقات آرامش به تیم ملی بود. آمدن قوچان‌نژاد و برخی از دورگه‌ها به ایران آسان نبود و حتی زیاد طول کشید. اما اعتقاد دارم حداقل دو بازیکن بسیار خوب دیگر به ایران اضافه می‌شود. غیر از داوری چند بازیکن دیگر را زیر نظر داریم تا به تیم ملی ایران دعوت کنیم. داوری نیز مدت‌ها زیر نظر ما بود که بالاخره انتخاب شد. او فصل قبل ۳۰ بازی انجام داده و در فصل جاری نیز در اکثر بازی‌ها به میدان رفته. ما از فروردین ماه با دانیال کار خود را آغاز می‌کنیم اما مهمترین چیز این است که الان از هر ۳ دروازه‌بانم راضی هستم البته دروازه‌بان اول تیم ما احمدی است. ولی بقیه نیز بسیار آماده هستند.



کی‌روش درباره خداحافظی مهدی رحمتی نیز یادآور شد: برداشت‌ها درباره خداحافظی رحمتی درباره نظر من متفاوت بود. به تصمیم رحمتی احترام می‌گذارم اما صحیح نیست که شماها بگویید من از این کار بدم نمی‌آید. من نمی‌خواهم درباره یک بازیکن که در لیست من نیست حرف بزنم من مربی بازیکنانی هستم که زیر نظر من تمرین می‌کنند. من مربی پیشکسوتان و تیم‌های دیگر نیستم که بخواهم نظری درباره دیگران بدهم اما تصمیم رحمتی من را سورپرایز کرد و حتی مردم هم شوکه شدند. من راجع به این مسئله عمومی حرفی نمی‌زنم که آیا راه بازگشتی وجود دارد یا خیر چون این تصمیم شخصی گرفته شده بود یعنی بدون من.



کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران گفت: من در این تصمیم هیچ دخل و تصرفی نداشتم پس چرا باید در این‌باره حرف بزنم. به عنوان سرمربی تیم ملی به دروازه‌بانان دیگر اعتقاد دارم. پست دروازه‌بانی را به دست دروازه‌بانانی دادیم از جمله حقیقی، گردان و احمدی که با تجربه، جویای نام هستند و حتی در آن تمرین در تیم‌های حرفه‌ای نیز دیده می‌شوند، آینده دروازه‌بانی ایران با جوانانی مثل حقیقی روشن است.



وی در پاسخ سوال دیگری که چرا راحت گل می‌خورید تاکید کرد: فقط یک راه است که از خوردن گل جلوگیری کنیم خیلی سخت باید تلاش و کار کنیم. از لحاظ میانگین بین‌المللی گل‌هایی که ایران خورده، بد نیست اما متاسفانه گل‌هایی خوردیم که شبیه هم بودند و مورد قبول من نیست اشتباه فقط یکبار انجام می‌شود اگر آن اشتباه چند بار شود باید ترمیم گردد. البته ما مسئله‌ای به نام گل‌زنی هم داریم که متاسفانه با توجه به اینکه هم در لبنان و هم در ازبکستان موقعیت داشتیم اما نتوانستیم دروازه حریفان را باز کنیم.

وی افزود: برخی مسائل برای من جالب است که برخی از کارشناسان اعدادی را درباره عملکرد تیم ملی مطرح کرده‌اند. من به این اعداد احترام می‌گذارم اما معیار تحلیل‌ها را نمی‌‌دانم. برخی از اعداد راجع به دربی و تیم ملی است و من این موضوع را بررسی نکردم. آخرین باری که بازی انجام دادیم در امارات راجع به دژاگه از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی بررسی‌هایی داشتیم پاس‌های سالم او و به اتمام رساندن ضربات او را بررسی کردیم. الان هم نباید دنبال مقصر باشیم. باید برای مشکلات راه‌حل بدهیم.

سرمربی تیم ملی گفت: باید برنامه‌ها بسیار دقیق باش. بازیکنان ملی‌پوش ما در اردو جمع نمی‌شوند تا در لیگ بازی کنند. آنها می‌آیند تا برای بازی‌های بین‌المللی آماده شوند. من موافقم برخی از آمارهای ما خوب نبوده اما ما در آسیا بازی می‌کنیم و ارقام ما با آسیایی‌ها تفاوت زیادی ندارد. اگر می‌خواهیم ارقام‌ را با آسیایی‌ها مقایسه کنیم باید این سوال مهم را از خودمان بپرسیم که چه توقعی از خودمان داریم؟ تیمی که پایین‌تر از سطح بین‌المللی است باید چه فاکتورهایی داشته باشد یا تیمی که بالاتر از سطح بین‌المللی است. مسئله‌ این نیست من معتقدم برای همه مشکلات باید سخت کار شود. راه ما جادویی نیست اما الان باید بیشتر به بازی مقابل لبنان فکر کنیم و بعدا راجع به برخی مسائل صحبت کنیم. این مسئله به مربی برنمی‌گردد و مسائل دیگری نیز دخیل است.



کی‌روش درباره چهار بازیکن خط خورده تیم ملی برای بازی با لبنان نیز یادآور شد: واقعا دچار سردرد شدم تا بتوانم بازیکنان خوب خودم را انتخاب کنم. اما خوشبختانه مصدوم نداریم و همه آماده بازی با تمام توان هستیم. من این کار سخت یعنی خط زدن ۴ بازیکن و انتخاب ۱۱ بازیکن را به روز بازی منتقل کردم. تا بهترین تصمیم را بگیرم.

سرمربی تیم ملی در مورد اعتراض برخی از بازیکنان برای دعوت نشدن به تیم ملی نیز تاکید کرد: من معتقدم باید بهترین‌ها برای بازی با لبنان انتخاب می‌شدند با بیان این مسئله نمی‌خواهم بگویم چند بازیکن استحقاق پوشیدن پیراهن تیم ملی را نداشتند. ما باید واقع‌گرا باشیم نمی توانم شش دروازه‌بان دعوت کنم. اگر معتقدید حقیقی خیلی خوب است که شکی در آن نیست اما ما در میانه زمین نکونام و تیموریان را داریم. پس باید هرجایی و در هر زمان از بازیکن خاص خودش استفاده کرد. این نگرش و فکر درستی نیست که ما قبلا از ۸ بازیکن پرسپولیس دعوت می‌کردیم و الان چرا ۴ تا شده. نباید راجع به تیم ملی این حرف‌های نادرست را بزنیم اما متاسفانه در ایران این صحبت‌ها درباره تیم ملی می‌شود و بیشتر درمورد استقلال و پرسپولیس همه چیز را به هم ربط می‌دهند.

وی افزود: من در ۴ کشور کار کردم مسئله این است که بحث تیم ملی از باشگاه‌ها جداست متاسفانه امسال سرصدا و فریادهای زیادی از باشگاه‌ها به تیم ملی رسید که این موضوع ایجاد مشکل می‌کند. ما باید بدانیم باشگاه‌ها از تیم ملی باید جدا شود و اگر در لیستی نگرشی وجود دارد باید به آن احترام گذاشته شود برای من در باشگاه‌ها، از تیم ملی جدا است.

کی‌روش در پایان در پاسخ آخرین سوال که برخی‌ها می‌گویند دید شما به فوتبال ایران از بالا به پایین است خاطرنشان کرد: نه این مسئله درست و صحیح نیست من در ابتدای راه با برنامه‌ریزی وارد فوتبال ایران شدم و اگر بدون برنامه‌ریزی کاری کنیم به جایی نمی‌رسیم. یکی از دلایل و مسائلی که یک جا را موفق می‌کند هارمونی لازم است که ما متاسفانه نداشتیم. اصولا در اروپا از نوامبر، دسامبر، ترافیک بازی‌های ملی زیاد می‌شود ولی در آسیا چون بازی‌های غرب آسیا، بازی‌‌های کشورهای عربی و جام ملتهای آسیا برگزار می‌شود شرایط فرق دارد. برای مثال ما اصلا مقدماتی آسیا را درون برنامه‌هایمان ندیده بودیم اما مجبور شدیم برنامه‌ریزی کنیم. ما باید برای آینده برنامه‌ریزی‌های بسیار قوی داشته باشیم. چون این موضوع بسیار مهم است که یک تیم به آینده خود چطور نگاه و فکر داشته باشد. http://hadidnews.com/vdcfmcdy.w6dt1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما