تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۲
کار وزارت نیرو ارائه خدمات با کیفیت و ارزان قیمت در راستای ارتقاء معیشت مردم است.
افزایش قیمت آب و برق در دستور کار وزارت نیرو نیست‌
قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش قیمت آب و برق در نیمه دوم سال در گردش کار وزارت نیرو نیست،‌ گفت: کار وزارت نیرو ارائه خدمات با کیفیت و ارزان قیمت در راستای ارتقاء معیشت مردم است.

به گزارش حدیدنیوز ستار محمودی، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، در شش ماه دوم سال جاری قیمت آب و برق افزایش می‌یابد، افزود: پاسخ این سوال‌ها را باید از حوزه مربوط به آن بپرسید، اما بنده چنین موضوعی را در سیستم و گردش کار وزارت نیرو ندیده‌ام و شاید هم علت آن این است که به تازگی وارد این مسند شده‌ام.

وی ادامه داد: وزارت نیرو در حال برنامه‌ریزی‌ و سازماندهی کارها است و حداقل بنده در جریان افزایش قیمت آب و برق در نیمه دوم سال نیستم.

ستار محمودی به تازگی با حکم چیت چیان به عنوان قائم مقام وزیر نیرو منصوب و مشغول کار شده است.

*تغییر و تحول در حیطه اختیارات وزیر است

وی در مورد تغییر و تحولات ایجاد شده توسط وزیر نیرو گفت: هر تغییر و تحولی در وزارت نیرو در حیطه اختیارات و تصمیمات وزیر نیرو است و در حال حاضر با انتصاب برخی افراد، کارها به صورت عادی در حال انجام است.

*برنامه‌های وزارت نیرو منوط به یک یا دو اولویت نمی‌شود

محمودی در پاسخ به این سوال که اولویت کاری وزارت نیرو چیست، اظهار داشت: وزارت نیرو یک وزارتخانه بزرگ و چند سیستمی است که در حوزه آب، برق، فاضلاب و انرژیهای نو فعالیت گسترده و برنامه‌های متعددی دارد.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: بنابراین باید برنامه منسجم و منظمی در ظرفیت و چارچوب برنامه‌های بالادستی تهیه می‌شد، تا به دولت و مجلس ارائه می‌شد که وزیر نیرو در قالب قانون‌ها و سیاستهای بالادستی قانون پنجم، برنامه های آب،برق ، انرژی‌های نو و فاضلاب را تنظیم و به روز کرد و تقدیم مجلس و رئیس جمهوری کرد.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها میثاق وزارت نیرو برای اجرا است، چون حرکات پایدار و مداوم و سازنده منوط به این است که در قالب یک برنامه و سلیقه در اجرای یک برنامه هماهنگ شود.

وی خاطر نشان کرد: لذا این موارد موضوعاتی است که وزارت نیرو به عنوان میثاق به آن نگاه می‌کند، تا این برنامه‌ها را پیش ببرد، بنابراین طبیعی است که خیلی از فعالیتها و اولویت‌ها در داخل این موارد است و منوط به یک یا دو اولویت نمی‌شود.

*آیا وزارت نیرو برنامه تامین معیشت را تهیه کرده؟ما وزارتخانه خدماتی هستیم

محمودی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت نیرو برنامه تامین معیشت مردم را تهیه کرده است یا خیر، گفت: اقدامات معیشتی به وزارتخانه‌های ذیربط بر می‌گردد، بنابراین وزارت نیرو یک وزارتخانه خدماتی است و کار وزارت نیرو تامین آب و برق مردم است.

وی افزود: اگر این کار را خوب انجام دهد و به عبارتی با کیفیت بالا این خدمات را ارائه دهد، این طبیعتاً کمک بزرگی به مردم در راستای سلامت و رفاه مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: ارائه خدمات با کیفیت و ارزان قیمت از جمله موارد تامین معیشت است، بنابراین هرجایی که هزینه افزایش نیابد خود می‌تواند در راستای بالا بردن معیشت مردم باشد.

محمودی گفت: پس تا آنجایی که بنده اطلاع دارم، گران شدن آب و برق را در سیستم گردش کار وزارت نیرو ندیده‌ام و تا آنجایی که بنده اطلاع دارم، این موضوع در دستور کار نیست. http://hadidnews.com/vdcfmcd0.w6dj1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما