تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
یک روزنامه آمریکایی از ارسال بیش از یک هزار انتحاری طی ماه آوریل گذشته توسط عربستان سعودی به سوریه خبر داد.
به گزارش حدیدنیوز، تسنیم به نقل از روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» نوشت: این روزنامه در شماره روز گذشته خود عنوان کرد که عربستان سعودی تنها ظرف ماه آوریل گذشته بیش از ۱۳۰۰ زندانی عربستانی به سوریه ارسال کرده است.

این روزنامه در این ارتباط توضیح می‌دهد که عربستان به این زندانیان آموزش‌های نظامی و تروریستی کامل را داده و پس از تبدیل کردن آنها به یک انتحاری تمام عیار، آنان را برای مبارزه با نظام سوریه به این کشور ارسال کرده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط روزنامه «یواس‌ای‌تودی» وزارت کشور عربستان در ماه آوریل گذشته به ۱۲۳۹ زندانی محکوم به اعدام این کشور پیشنهاد داده بود، در صورت مشارکت در عملیات‌های نظامی در سوریه مورد عفو قرار گرفته و ماهیانه مبلغی به عنوان دستمزد به خانواده‌هایشان نیز پرداخت خواهد شد.

«یو‌اس‌ای‌تودی» تاکید می‌کند، در میان زندانیانی که عربستان سعودی آنها را به سوریه ارسال کرد، افرادی با تابعیت افغانی، مصری، عراقی، اردنی، پاکستانی، سومالیایی، سودانی، کویتی و یمنی نیز مشاهده می‌شوند.

این روزنامه در ادامه تاکیدات خود افزوده است، تمام این افراد به اتهام قتل و تجاوز به عنف و قاچاق مواد مخدر در عربستان به اعدام محکوم شده بودند. http://hadidnews.com/vdcfm0d0.w6dtjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما