تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۲
تحلیل جالب محمد هاشمی از فضای سیاسی کشور در گفتگو با روز نامه بهار.
لازمه حماسه سیاسی، بازگشت هاشمی به نمازجمعه است!!
رئیس دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی در ادامه تلاش های برای کشاندن هاشمی به صحنه انتخابات،‌ به ارائه تحلیل هایی بامزه از نامگذاری سال ۹۲ و نظر مردم درباره نامزدی رئیس مجمع تشخیص پرداخت.

به گزارش حدیدنیوز، محمد هاشمی رفسنجانی در این باره در مدعی شد: در ایام نوروز و در دید‌و‌بازدیدهای با آقای هاشمی مطالبه‌ای از طرف مردم مطرح می‌شد. درحقیقت مردم بر این اعتقادند که خواسته رهبری برای حماسه سیاسی با نامزدی هاشمی در انتخابات محقق می‌شود!

وی همچنین گفته است: قطعا، در ذهن مردم این موضوع به وجود آمده است که لازمه حماسه سیاسی برطرف‌کردن موانع است. بازگشت هاشمی هم به نمازجمعه می‌تواند یک قدم برای برطرف‌کردن موانع باشد!

برای پی بردن به تحلیل جالب و متفاوت خانواده هاشمی رفسنجانی نسبت به مردم،‌ انتخابات و شعار سال ۹۲ گفت و گوی برادر و رئیس دفتر آقای اکبر هاشمی با روزنامه بهار را بخوانید:

تقوی، رییس شورای ساماندهی ائمه جمعه، در مصاحبه‌ای تاکید کرده است که «بحث حضور آقای هاشمی‌رفسنجانی در نمازجمعه مطرح نیست.» ‌آیا درباره حضور هاشمی‌رفسنجانی در نماز‌جمعه بحثی شده و اصلا علت مطرح‌شدن این موضوع، آن‌هم در این دوره زمانی، با هدفی خاص انجام‌شده است؟

قبل از پاسخ به سوال در ابتدا لازم می‌دانم مقدمه‌ای را توضیح دهم. یکی از سنت‌های خوب فرهنگ ایرانی بحث نوروز و گرامی‌داشتن آن و دیدوبازدید از بزرگان و یاد خاطرات گذشته است. این سنت پسندیده ریشه فرهنگی و عمیق در فرهنگ ملی ما دارد.

نکته دیگر این‌که یکی از مواردی که در سال‌های اخیر رایج شده و به یک سنت تبدیل شده، نامگذاری سال‌ها ازسوی رهبری انقلاب است؛ هر سال توسط رهبر انقلاب نامی برای سال جدید انتخاب می‌شود تا به این وسیله مسئولان در برنامه‌ریزی‌های خود برای سال جدید به‌صورت هدفمند عمل کنند. رهبری انقلاب امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی عنوان کردند. یکی از ویژگی‌های حماسه مشارکت مردمی و شرایط ویژه برای مشارکت است.

در ایام نوروز و در دید‌و‌بازدیدهای با آقای هاشمی مطالبه‌ای از طرف مردم مطرح می‌شد. درحقیقت مردم بر این اعتقادند که خواسته رهبری برای حماسه سیاسی با نامزدی هاشمی در انتخابات محقق می‌شود. این اظهارنظری بود که از جانب مردم، به‌صورت‌های متفاوت، در سطح کشور بیان می‌شد.

به عقیده شما این قضیه با تاکید تقوی برای مطرح نبودن بحث حضور هاشمی در نماز جمعه می‌تواند مرتبط باشد؟

قطعا، در ذهن مردم این موضوع به وجود آمده است که لازمه حماسه سیاسی برطرف‌کردن موانع است. بازگشت هاشمی هم به نمازجمعه می‌تواند یک قدم برای برطرف‌کردن موانع باشد. مسائلی هم که ما در ایام تعطیلات نوروز دیدیم نشان‌دهنده این موضوع بود. احتمالا آقای تقوی هم با مطرح‌کردن این موضوع خواسته به مطالبات مردم واکنش نشان دهد.

آیا نیامدن هاشمی‌رفسنجانی به نماز‌جمعه قطعی است؟

تصمیم قطعی درباره این موضوع باید از‌سوی مراجع ذی‌ربط گرفته شود که هنوز از‌سوی آنان چیزی در این‌باره گفته نشده است.

نظرخود شخص هاشمی در این‌باره چیست؟ آیا قصدی برای بازگشت به نمازجمعه ندارند؟

آقای هاشمی در مقطعی تصمیم گرفتند به نمازجمعه بازنگردند. علت هم این بود که ایشان تاکید داشتند جایگاه نمازجمعه جایگاه مقدسی است؛ ممکن است این جایگاه با بعضی از شعارها خدشه‌دار شود.

به‌عقیده شما چه کسانی بر نیامدن هاشمی به نمازجمعه پافشاری می‌کنند؟

این موضوع را نمی‌دانم.

تاکید کردید بر این‌که تصمیم برای آمدن یا نیامدن امام‌جمعه به نمازجمعه باید از سوی مراجع ذی‌ربط گرفته شود. این تصمیم و بیان آن با مشورت شورای سیاستگذاری انجام شده یا خیر؟

بحث این‌که چه کسی این تصمیم را گرفته نیست.

پس بحث چیست؟

بحث ارتباط نامگذاری امسال و این‌که چه کسی می‌تواند حماسه سیاسی خلق بکند است. اشاره مردم به آقای هاشمی است.

یعنی آمدن هاشمی به‌عنوان نامزد جزوخواسته‌های مردم است؟

به‌نظرم بله. این خواسته و در اصل مطالبه مردم در سال جدید است تا شرایط برای خلق حماسه سیاسی مهیا شود.

پس با وجود این، شما معتقدید تقوی با طرح این موضوع به‌نوعی به هاشمی هشدار داده است وارد عرصه انتخابات و نامزدی نشود؟

این را باید از خود آقای تقوی پرسید. توضیحات من کامل است و دلیلی برای توضیح بیشتر در این‌باره نمی‌بینم و اگر لازم باشد در مصاحبه‌های بعدی حتما به آن اشاره می‌کنم. اما آنچه مشخص است این که عده‌ای نگران از محبوبیت هاشمی هستند.
http://hadidnews.com/vdcfjjdy.w6dc1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما