تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۵
یک پایگاه عرب زبان با اشاره به نشستهای اخیر مقامات کرملین با مخالفان سوری آن را به مفهوم تغییر مواضع مسکو در قبال دمشق ندانست.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، روزنامه الحیات در مطلبی با عنوان "پوتین آماده تغییر موضع درباره سوریه نیست" آورده است: به نظر می رسد که روسیه خود را برای روزی که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه فاقد قدرت شود آماده کرده است اما تاکنون در اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نکته ای که نشان دهنده تغییر مواضع مسکو در قبال نظام بشار اسد باشد دیده نمی شود.

این روزنامه می افزاید: با تشکیل گروه موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوریه، روسیه با وجود ناکام گذاشتن تلاشهای کشورهای غربی و عربی در سازمان ملل سعی کرد این پیام را به جهانیان برساند که در صف بشار اسد نیست به طوری که هفته گذشته فرستاده ویژه پوتین با اعضای ائتلاف مخالفان سوری بدون جار و جنجال دیدار و گفتگو کرد.

الحیات نوشت: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیروز گفت که روسیه در درگیری های مسلحانه در سوریه وارد نمی شود.

دیمتری مدودوف نخست وزیر روسیه نیز در سخنان روزهای گذشته خود نظام بشار اسد و مخالفان سوری را به یک اندازه مسئول بحران کنونی سوریه دانست.

این روزنامه می نویسد: معمولا روسیه مخالفان سوری را در بحران بیست ماهه سوریه مقصر اصلی قلمداد می کند و غربی ها را عامل تشویق گروههای مسلح به ادامه اقدامات شان می داند.

الحیات بیان کرد: تحلیلگران سخنان جدید مدودف درباره یکسان دانستن طرفین درگیر در ادامه بحران سوریه به مفهوم تفاوت سبک وی با پوتین دانسته اند اما هیچ نشانه ای از تغییر واقعی مواضع مسکو مشاهده نمی شود.

این روزنامه به نقل از یک دیپلمات غربی آورده است: در واقع نشستهای روسیه با مخالفان سوری برنامه ریزی برای زمان اضطراری است.

الحیات می نویسد: نشستی که میخائل بوگدانف فرستاده کرملین با مخالفان در هفته گذشته داشت به مفهوم تحولی جدید در سیاست مسکو نیست و روسیه به مخالفان گوشزد می کند که تنها راه حل بحران گفتگو با نظام بشار اسد است. http://hadidnews.com/vdcfexdy.w6dyeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما