تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۹
بیژن زنگنه درباره آخرین وضعیت بازار جهانی نفت خام گفت: در ادامه سال جاری میلادی بازار جهانی نفت تغییرات شدید قیمتی را تجربه نخواهد کرد و بازار نفت از یک ثبات برخوردار خواهد بود.
آمادگی "شل" برای پرداخت طلب نفتی ایران/چه میزان دلار بلوکه زنده می‌شود؟
به گزارش حدیدنیوز، وزیر نفت با ابراز رضایت از قیمت‌های فعلی نفت در بازار جهانی از آمادگی شرکت انگلیسی شل برای پرداخت بدهی نفتی ایران خبر داد و اعلام کرد فعلا این پول نفتی قفل شده است و امکان پرداخت این بدهی نفتی وجود ندارد. وی گفت: آغاز صادرات میعانات گازی آمریکا به بازارهای آسیایی تاثیر قابل توجه قیمتی در بازار نخواهد داشت.



وزیر نفت در پاسخ به این سئوال که آیا ایران از قیمت های فعلی نفت در بازار جهانی رضایت دارد؟ تصریح کرد: از قیمت های فعلی رضایت داریم و همه کشورها از قیمت های فعلی نفت خام در بازار رضایت دارند.


واکنش به آغاز صادرات گاز آمریکا

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پاسخ به سئوال دیگر مهر در خصوص آغاز صادرات میعانات گازی آمریکا به بازارهای آسیایی همچون کره جنوبی و ژاپن هم بیان کرد: آغاز صادرات نفت و میعانات گازی آمریکا نه تنها در قیمت های نفت و میعانات گازی ایران بلکه بر کل بازار جهانی تاثیر گذار است.


این مقام مسئول، تاکید کرد: البته نتایج تحلیل ها نشان می دهد که این فعلا تاثیر قابل توجه ای در بازار جهانی نفت و میعانات گازی تاثیرگذار نخواهد داشت.


از حدود دو سال قبل تاکنون با دستیابی ایالات متحده آمریکا به تکنولوژی شیل گس (استخراج گاز از ذخایر نا متعارف) قیمت های جهانی این انرژی پاک در چهار گوشه جهان رو به کاهش گذاشته است.


با این وجود دولت واشنگتن رسما از تیر ماه سال جاری با صدور مجوزهایی به صورت محدود صادرات میعانات گازی غول های نفتی آمریکا به بازارهای جهانی به ویژه کره جنوبی، چین و ژاپن را آزاد اعلام کرده است.


بر این اساس با چراغ سبز گازی واشنگتن تاکنون دو محموله میعانات گازی آمریکا به کره جنوبی و ژاپن صادر شده است به طوری‌که شرکت میتسو از شرکت پروداکت پارتنرز و پالایشگاه جی.اس گالتکس کره جنوبی یک محموله دیگر میعانات گازی خریداری کرده است.


علاوه بر این به گزارش منابع خبری آسیایی، پالایشگاه کوسمو اویل ژاپن نیز یک محموله میعانات از آمریکا خریداری کرده است که در اواخر اوت (اواسط شهریور) بارگیری خواهد.


عربستان با حداکثر ظرفیت نفت تولید می کند

زنگنه در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره سیاست های فعلی عربستان سعودی و افزایش صادرات نفت این کشور پس از ایجاد هر تحول در کشورهای نفتخیز خاورمیانه، گفت: عربستان با حداکثر ظرفیت نفت تولید و عرضه می کند و از تمامی امکانات خود در این باره استفاده می کند.


آمادگی شل برای پرداخت بدهی نفتی به ایران

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی مبنی بر پرداخت بدهی ۲.۳ میلیارد دلاری شرکت انگلیسی شل به ایران، توضیح داد: شرکت شل برای پرداخت بدهی نفتی به ایران آمادگی دارد اما فعلا امکان نقل و انتقال این بدهی ارزی وجود ندارد.


این عضو کابینه دولت با بیان اینکه وزارت نفت پیگری بدهی نفتی شل به ایران است، خاطرنشان کرد: فعلا این پول نفتی قفل شده است و امکان پرداخت این بدهی نفتی وجود ندارد.


شرکت انگلیسی- هلندی شل یکی از بزرگترین خریداران نفت خام ایران است به طوری که تا پیش از افزایش تحریم‌ها به طور متوسط روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت ایران به این شرکت چند ملیتی فروخته شده است.



همزمان با افزایش تحریم‌های خصمانه اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت ایران، فروش روزانه نفت خام به این شرکت انگلیسی – اروپایی با مشکلاتی همراه شد به طوری‌که با تحریم "سوییفت" شرکت نفتی رویال داچ شل برای عمل به قراردادهای نفتی خود با ایران دچار مشکلات متعددی شده بود. میزان صادرات نفت ایران به شرکت شل به حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود. http://hadidnews.com/vdcfetdm.w6dxyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما