تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۶
عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا می آییم اعلام کرد: نیروهای عراقی امروز موفق به آزادسازی مناطق الخاتونیه و الطوالب در الموصل القدیمه در کرانه راست موصل شدند.
ماجرای تسلیت گفتن مرگ البغدادی
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر،تداوم پیشروی های نیروهای عراقی در غرب موصل برای آزادسازی آخرین مناطق تحت اشغال داعش و حمله هوایی به مواضع تکفیری ها در الحویجه در جنوب غرب کرکوک از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.
 
به گزارش السومریه، عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا می آییم اعلام کرد: نیروهای عراقی امروز موفق به آزادسازی مناطق الخاتونیه و الطوالب در الموصل القدیمه در کرانه راست موصل شدند.
 
وی افزود: نیروهای عراقی به پیشروی های خود ادامه می دهند.
 
رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق نیز گفت: نیروهای پلیس باب السرای را در الموصل القدیمه به طور کامل آزاد کردند.
 
از سوی دیگر در حمله نیروی هوایی عراق به مواضع داعش در الحویجه در جنوب غرب کرکوک یک کارگاه بمبگذاری خودروها و انبار اصلی مواد منفجره منهدم شد.
 
در این حمله همچنین ۱۰ تروریست کشته و شماری دیگر زخمی شدند.
 
همزمان با آن یک منبع محلی در کرکوک عراق اعلام کرد: افراد ناشناس پارچه نوشته ای در خیابان اطباء در الحویجه در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی کرکوک نصب کردند که بر روی آن کشته شدن ابوبکرالبغدادی تسلیت گفته شده بود.
 
این منبع بیان کرد: داعشی ها بلافاصله اقدام به جمع آوری این پارچه نوشته کردند و به جستجوی عاملان آن پرداختند.
 
به گفته این منبع عراقی، داعش در الحویجه به خطیبان مساجد اجازه حرف زدن درباره البغدادی را نمی دهد و به شدت خطاکاران را مجازات می کند.
 
شایان ذکر است گروه تروریستی داعش روز  شنبه خطیب خود در شهر تلعفر را به جرم افشای اسرار این گروه تروریستی و ترویج فتنه داخلی در میدان مرکزی شهر تلعفر، زنده سوزاند.
 
این خطیب گروه تروریستی داعش که به «ابو قتیبه» معروف بوده و از نزدیکان «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه تروریستی به شمار می‌رود در اثنای خطبه نماز جمعه در شهر تلعفر با رسیدن به نام ابوبکر البغدادی پس از لحظاتی سکوت شروع به گریه کرد.
 
این اقدام ابوقتیبه اخبار مبنی برکشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش را در اذهان عمومی تقویت کرد.
 
گروه تروریستی داعش روز گذشته این فرد را به جرم افشای اسرار گروه تروریستی داعش دستگیر کرد و ساعاتی پس از دستگیری وی را در میدان اصلی شهر تلعفر و در میان عناصر این گروه تروریستی وی را به آتش کشید.
 
یک منبع که نخواست نامش فاش شود داعش تاکنون در مورد سرنوشت البغدادی سکوت کرده و حتی تا این لحظه نیز اخبار و اطلاعات دریافتی درباره کشته شدن وی در حمله هوایی در سوریه در چند هفته پیش واکنشی نشان نداده است.
 
وی علت این سکوت را با انتقال آرام «خلافت» به جانشین البغدادی یا قطع تماس سرکردگان داعش در تلعفر با حلقه نزدیکان بغدادی وی مرتبط دانست. http://hadidnews.com/vdcfecdm.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما