تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۲
وزارت انرژی انگلیس در بیانیه‌ای از لغو تحریم‌های میدان گازی «رهام» که بخشی از مالکیت آن در اختیار ایران است خبر داد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، دولت انگلیس از رفع تحریم میدان گازی رهام که بخشی از مالکیت آن در اختیار ایران قرار دارد خبر داد. بریتانیا اعلام کرده درآمد ایران از محل تولید این میدان به عنوان دارایی‌های بلوکه شده این کشور نگهداری می‌شود.



بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی انگلیس ضمن اعلام این خبر، علت این تصمیم را جلوگیری از هر گونه آسیب به محیط و آسیب به این میدان که در سال ۲۰۱۰ به عنوان بخشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران تعطیل شد، عنوان کرده است.



این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد به این میدان گازی اجازه داده برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به این میدان پرفشار و پردما مجدداً آغاز به کار کند.



وزارت انرژی اعلام کرد: «دولت از آغاز به کار عملیات تولید در رهام که برای جلوگیری از آسیب‌های محیطی بالقوه و از بین رفتن احتمالی ارزش این میدان است حمایت می‌کند.»



شرکت بریتیش پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران به طور مشترک مالکیت میدان گازی رهام را در اختیار دارند.



این میدان گازی پیش از تعطیلی در اکتبر سال ۲۰۱۰ تأمین حدود ۴ درصد از گاز انگلیس را به عهده داشت.



تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های ایران، از جمله شرکت ملی نفت ایران همچنان پابرجاست و دولت انگلیس اعلام کرد که درآمد شرکت ملی نفت ایران از محل فروش گاز در میدان رهام جزو دارایی‌های بلوکه شده ایران قلمداد خواهد شد.



اتحادیه اروپا و آمریکا سه سال پیش با طرح این ادعا که ایران به دنبال اهداف نظامی در برنامه هسته‌ایش است تحریم‌هایی علیه شرکت‌های ایرانی وضع کرد.



ایران همواره این ادعا را رد کرده و بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تأکید کرده است. http://hadidnews.com/vdcfecd0.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما