تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۲
نفوذ و تاثیر گذاری رودی جولیانی بر تصمیمات رئیس جمهور آمریکا، در روزهای نخست حضور ترامپ در کاخ سفید با امضای فرمان ضد مهاجرتی نمایان شد.
با مشاور ضد ایرانی ترامپ آشنا شوید؛از طراحی «فرمان ضد مهاجرتی» تا حمایت از گروهک تروریستی منافقین
به گزارش حدید نیوز؛ رودی جولیانی از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱ شهردار نيويورک بود. در سال ۲۰۰۱ به خاطر واکنش خود به حمله تروریستی به برج های دوقلو، لقب «شهردار آمریکایی» گرفت و نشریه تایم وی را مرد برتر سال انتخاب کرد و ملکه انگلیس نیز در سال بعد از آن به وی نشان شوالیه افتخار داد. این توجهات منجر به آن شد که وی زمینه برای کاندیداتوری ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ را به دست آورد و حتی در رقابت های اولیه انتخاباتی نیز از رقیبان خود پیش افتاد. اما همان گونه که جو بایدن دموکرات درباره وی گفت، کمپین های انتخاباتی وی از سه چیز تشکیل شده بود: یک اسم، یک فعل و یازده سپتامبر! در نهایت رودی جولیانی در ماه ژانویه از رقابت های انتخاباتی کنار کشید.

جولیانی چگونه با ترامپ آشنا شد؟

سابقه آشنایی وی با دونالد ترامپ به سال ۲۰۰۰ می رسد؛ زمانی هر دو در یک کنفرانس خبری داخلی در شهرداری نیویورک شرکت داشتند. در این کنفرانس خبری، دونالد ترامپ تاجر احساس قرابت شدیدی با رودی جولیانی پیدا کرد. این روابط بسیار خوب که از سال ۲۰۰۰ ریشه گرفته تا کنون ادامه یافت. به گونه ای که در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا رودی جولیانی، یکی از حامیان پرشور دونالد ترامپ بوده است.با پیروزی ترامپ، برخی گمانه زنی ها درباره انتخاب جولیانی به عنوان وزیر امور خارجه مطرح بود ولی در نهایت شهردار اسبق نیویورک به عنوان مشاور رئیس جمهور جدید آمریکا انتخاب شد.

جولیانی طراح فرمان ضد مهاجرتی ترامپ

نفوذ و تاثیر گذاری رودی جولیانی بر تصمیمات رئیس جمهور آمریکا، در روزهای نخست حضور ترامپ در کاخ سفید با امضای فرمان ضد مهاجرتی نمایان شد.

جولیانی در مصاحبه با «فاکس نیوز» درباره چگونگی تدوین این طرح می گوید:”طرح ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور به آمریکا توسط تیمی زیر نظر من طراحی شده است.” وی درباره چرایی عدم حضور عربستان در این لیست می گوید” عربستان اکنون تغییر کرده و دیگر عربستان گذشته نیست و روابط نزدیکی با اسرائیل دارد و به همین دلیل در این فهرست نیست.”

جولیانی درباره ایران چگونه می اندیشد؟

با توجه به اینکه جولیانی سابقه همکاری نزدیکی با گروهک تروریستی منافقین را در کارنامه کاری خود دارد، می توان به دلایل قرار گرفتن نام ایران در این لیست پی برد.رودی جولیانی همواره به عنوان یک فرد ضدایرانی مطرح بوده است.او طی سخنانی در واشنگتن،ایران را «تنها و بزرگترین حامی تروریسم در جهان» معرفی می کند و می گوید: «تصور کنید دادن صدها میلیون و میلیارد دلار به این رژیم، چه مفهومی دارد. اگر آنها بزرگترین حامیان تروریسم در جهان هستند، این به آن مفهوم است که از تروریسم بیشتری حمایت خواهند کرد»

واشنگتن‌پست درباره ارتباط جولیانی با منافقین می نویسد: “جولیانی تقریبا هر سال در نشست‌های سالانه گروهک تروریستی منافقین شرکت می‌کند.او برای سخنرانی در این نشست‌ها و لابی‌گری برای خروج نام این گروهک از فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا، از منافقین پول گرفته است.”

یکی از ابعاد دیگر اظهارات ضدایرانی جولیانی در قبال ایران، سخنان او در مخالفت با توافق هسته ای قبل از انتخاب ترامپ بود که می گوید: «امیدوارم رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که این توافق را معکوس کند. من از جانب افراد دیگر حرف نمی‌زنم. من با این توافق مخالفم زیرا هرگز مواد هسته‌ای را در دستان یک مجنون آدم‌کش قرار نمی‌دهم»

به نظر می رسد با قرار گرفتن افرادی همچون جولیانی در تیم ترامپ که ارتباط نزدیکی با منافقین و رژیم صهیونیستی دارند، شاهد تشدید اقدامات ضدایرانی باشیم.

*گزارش از علی شریفی

http://hadidnews.com/vdcfe1dm.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما