تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در دولت دوازدهم از نیروهای جناح مخالف استفاده شود، گفت: قالیباف یک مدیر اجرایی قوی است.
قالیباف یک مدیر اجرایی قوی است/ باید در دولت دوازدهم از جناح مخالف استفاده شود
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی  در حاشیه نشست علنی امروز (سه‌شنبه 2 خرداد)  با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به  سفر ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی، گفت: به نظر می‌رسد سفر آقای ترامپ به عربستان یک سفر تجاری بود. به هر حال ترامپ نگاهی اقتصادی به مسائل جهان دارد، به نظر می‌رسد بیشتر به‌دنبال این است که از پول عربستان استفاده کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ایران را برای عربستان سعودی تبدیل به  یک دشمن خیالی و موهوم کرده‌اند، ادامه داد: از این بهانه استفاده می‌شود تا  تسلیحات آمریکایی‌ها فروخته شود و  پول‌های عربستان به‌سوی واشنگتن روانه شود وگرنه آمریکا به‌خوبی می‌داند مرکز تروریسم خود عربستان است و این پدیده با امکانات و نیروی انسانی این کشور در دنیا رشد کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه  آمریکایی‌ها با این اقدامات سر عربستانی‌ها کلاه می‌گذارند و آنها باید مراقب باشند فریب نخورند، اظهار داشت: ایران هم باید رابطه خود با عربستان را بهبود ببخشد تا آنها از ترس ایران به دامن رژیم صهیونیستی و آمریکا نیفتند. متأسفانه عربستانی‌ها یک ترسی از ایران دارند و ما باید این مسئله را اصلاح کنیم.

نائب رئیس دوم مجلس در پاسخ به سؤالی درباره پیشنهاد اخیرش درباره به‌کارگیری از قالیباف در کابینه دولت دوازدهم، گفت: به نظر می‌رسد در صورت تحقق این مسئله، بسیار مساعد خواهد بود که در دولت دوازدهم از افراد کارآمد در طرف مقابل هم استفاده شود. آقای قالیباف به هر حال یک مدیر اجرایی قوی است و بهتر است از ایشان و هم از دیگر نیروهای کارآمد نیز استفاده شود.

مطهری افزود: اساساً این روشی که در کشور رایج شده و هر دولتی روی کار می‌آید، نیروهای کارآمد طرف مقابل را کنار می‌زند، باید اصلاح شود. بسیاری از دشمنی‌ها و مخالفت‌ها ناشی از همین مسئله است که آنها در قدرت شریک نبوده و شروع به مخالفت کردن می‌کنند. اگر از نیروهای خوب طرف مقابل هم استفاده کنیم، همدلی در کشور ایجاد شده و بسیاری از مشکلات مرتفع شده و اصلاح امور بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود.

وی  در پاسخ به این سؤال که آیا دولت از این دعوت استقبال می‌کند یا خیر، گفت: خیلی امیدوار نیستم به این پیشنهاد عمل کنند، اما به‌نظرم باید بر این مسئله تأکید کنیم تا به آن توجه شود، چرا که در صورت تحقق به‌نفع کشور خواهد بود.
http://hadidnews.com/vdcfcvdm.w6dtjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما