تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷
توليد انبوه دو خودرو دناپِلاس ايران خودرو و پژو2008 شركت ايكاپ با حضور رئيس جمهوري و توسط دوتن از فرزندان شهيد گروه صنعتي ايران خودرو در سايت مركزي اين گروه صنعتي آغاز شد.
آغاز توليد انبوه دنا پِلاس و پژو2008 با حضور رئيس جمهوري
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ايكوپرس، محصول دناپِلاس مدل جديدي از خودروي ملي دنا است كه در مركز تحقيقات ايران خودرو از جنبه هاي كيفي و تجهيزات و ظاهري ارتقا يافته است. دناپِلاس نخستین خودروی داخلی است که با چهار ایربگ ساخته شده و از این جهت در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار دارد.

طراحي خودروی دنا پلاس صرفا توسط كارشناسان ايران خودرو انجام شده و در ساخت ماشين آلات مورد نياز خط جديد توليد، همکاري هايي با شرکت هاي بين المللي صورت گرفته است.

دناپِلاس داراي امكانات و تجهيزاتي است که براي نخستین بار در يک خودروي ساخت داخل با برند ملي وجود دارد. این خودرو نخستين محصول ملي است که با سان‌روف ،دوربين ديد عقب و جايگزيني سيستم چندرسانه اي جديد با مالتي مدياي فعلي به بازار عرضه می شود. تحول گرافيک داخلي چراغ ها، باعث جذابيت بيش‌تر خودرو شده البته شکل کلي چراغ و ابعاد فيزيکي آن بدون تغيير باقي مانده است.

پژو2008 نيز نخستين محصول "ايكاپ"، شركت مشترك ايران خودرو و پژو فرانسه است كه در ايران به مرحله توليد رسيده است. دور تازه همكاري هاي ايران خودرو و پژو با امضاي قرارداد بين مديران دو گروه خودروساز و در حضور روساي جمهور ايران و فرانسه به امضا رسيد. اين قرارداد نخستين قرارداد پسابرجامي ايران با كشورهاي غربي بود كه منجر به توليد محصولات به روز اروپائي در ايران شد. سرمايه گذاري مستقيم طرف خارجي، انتقال دانش و تكنولوژي و صادرات 30درصد محصولات توليد اين شركت از الزامات اين قرارداد به شمار مي آيد.

پژو2008 از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱٫۶ لیتر و با تنفس طبیعی نیرو می شود. موتور پژو2008 توليدي در ايران از محصول مشابه آن در اروپا قوي تر است و توان خروجی آن معادل 163 اسب بخار و گشتاور تولیدی برابر با 240 نیوتن متر است. نیروی حاصل از این پیشرانه به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی آن منتقل می شود. http://hadidnews.com/vdcfctdm.w6dttagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما