تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۹
از هندزفري‌هاي بلوتوث‌دار استفاده کنيد

خطرات احتمالی امواج موبایل را خنثی کنید

ما در دنیایی زندگی می کنیم که امواج تلفن همراهمان، خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.
خطرات احتمالی امواج موبایل را خنثی کنید
 حال برای خلاصی از این خطرات ما شما را با چند روشی آشنا می کنیم که می توانید این اثار زیان بار را کمی از بین ببرید.

به گزارش حدیدنیوز؛ تصورش را بکنيد که ما در چه دنيايي از امواج تلفن‌هاي همراه زندگي مي‌کنيم که بی شک زیان های  صحبت  بي‌وقفه با تلفن‌هاي همراه همواره برایتان آشکار و بديهي است. محققان طی تحقیاتی که داشتند با هدف بررسي خطرات احتمالي امواج الکترومغناطيسي تلفن همراه، آثار اين امواج بر بافت‌هاي مغز و جمجمه‌ را مدل‌سازي کرده‌اند.





در واقع ميزان جذب امواجي که از تلفن همراه به سمت گوش مي‌آيد، با توجه به فاصله تلفن همراه از گوش و فرکانس موج متفاوت است. به طور معمول بيش از ۷۰ درصد امواج به‌وسيله بافت جمجمه و مغز جذب مي‌شود و به شکل انرژي حرارتي درمي‌آيد.» حتما شما هم نمي‌خواهيد با صحبت‌هاي طولاني با تلفن همراه تحت تاثير امواج خطرناک اين تلفن‌ها قرار بگيريد. در اين صورت چون نمي‌شود استفاده از تلفن همراه را کنار گذاشت، دریچه به شما می گوید که چگونه مي‌توانيد اين آثار زيانبار را ضمن استفاده از تلفن همراه‌تان کاهش دهيد.

 مدت زمان مکالمه ‌تان را کاهش دهيد

بهترين راهکار اين است که مدت زمان تماس و مکالمه با تلفن همراه‌تان را کاهش دهيد. تحقیقات نشان مي‌دهد که اگر شما بيش از دو دقيقه با تلفن همراه صحبت کنيد، امواج مغزي شما تحت تاثير امواج تلفن همراه قرار مي‌گيرد.





کودکان فقط در مواقع اورژانس تلفن همراه داشته باشند

به‌هيچ وجه درست نيست که کودکان يک تلفن همراه مخصوص خودشان داشته باشند چون مغز کودکان در حال رشد است و اثر امواج تلفن همراه بر آن بيشتر است. بهتر است کودکان جز در موارد اورژانس با تلفن‌ همراه خود صحبت نکنند.





تلفن همراه را در جيب شلوارتان و يا روي کمر بندتان قرار ندهيد

بهتر است تلفن همراه را در جيب شلوارتان قرار ندهيد چون بافت‌هاي بخش پاييني بدن بيشتر از بافت‌هاي سر و صورت، اشعه‌هاي مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسيب مي‌بينند.

اول بگذاريد ارتباط برقرار شود بعد تلفن همراه خود را کنار گوشتان قرار دهید

اگر شما از هدست يا گوشي استفاده نمي‌کنيد وقتي شماره مي‌گيريد اجازه دهيد اول تلفن همراه‌تان وصل و ارتباط با طرف مقابل برقرار شود سپس آن را روي گوش‌تان قرار دهيد در اين صورت تحت اشعه مضر کمتري قرار مي‌گيريد. شما مي‌توانيد برقرار شدن ارتباط را روي صفحه تلفن همراه‌تان ببينيد.






 تلفن همراه‌تان را داخل پوشش‌هاي فلزي و محفظه‌هاي دربسته فلزي قرار ندهيد

براي موبايلتان پوشش‌هاي فلزي نخريد و آن را درون بسته‌هاي فلزي دربسته قرار ندهيد. اين محفظه‌هاي فلزي مانند يک گيرنده عمل کرده و اثر امواج تلفن همراه را که به سمت بدن شما مي‌آيند تشديد مي‌کنند.


 تلفن همراهي با ميزان اِس.اِي.آر پايين‌تر (تلفن همراهي با جذب پايين اشعه براي بدن) بخريد

هنگام خريد تلفن همراه به ميزان اِس.اِي.آر آن توجه کنيد. اين عدد به‌‌طور‌معمول به وسيله شرکت سازنده تلفن همراه روي گوشي و يا کاتالوگ آن درج مي‌شود و نشان مي‌دهد که هنگام استفاده از تلفن همراه چه مقدار از امواج جذب بدن شما مي‌شود. هرچه اين عدد در يک گوشي تلفن همراه پايين‌تر باشد آن گوشي ايمن‌تر است و بيشتر شما را از آثار مخرب اشعه‌هاي تلفن همراه مصون نگه مي‌دارد.

در هنگام مکالمه از هدست استفاده کنيد

براي اينکه امواج تلفن همراه هنگامي که آن را روي گوش‌تان قرار داده‌ايد مغز شما را نشانه نروند بايد آن را از سرتان دور کنيد. بهترين کار اين است که به جاي قرار دادن تلفن همراه روي گوش‌تان از يک «هندزفري» يا «هدست» استفاده کنيد. اين کار موجب مي‌شود امواج تلفن‌ همراه به سمت مغز شما نيايند و فقط بتوانيد با هندزفري مکالمه خودتان را انجام دهيد.

از هندزفري‌هاي بلوتوث‌دار استفاده کنيد

گرچه اين مدل از هندزفري‌ها هم امواجي را به سمت مغز شما مي‌فرستد ولي محققان مي‌گويند اين امواج ۱۰۰ مرتبه کمتر از امواجي هستند که هنگامي که گوشي تلفن همراه را روي گوش‌تان قرار مي‌دهيد، به مغزتان مي‌رسد ولي فراموش نکنيد آن را هنگامي که صحبت نمي‌کنيد از گوش‌تان جدا کنيد چون در اين شرايط باز هم امواج بلوتوث به سمت مغز شما مي‌آيند.




از هندست (هندزفري)‌هايي استفاده کنيد که درونشان يک لوله تو خالي به کار رفته است

اين هندزفري‌ها درست مانند هندزفري‌هاي معمولي هستند با اين تفاوت که آن بخش از هندزفري که در مجاورت گوش قرار مي‌گيرد از يک لوله تو خالي که درون آن هيچ سيمي عبور داده نشده، تشکيل شده است. به اين ترتيب صدا به‌طور مستقيم از هواي درون اين لوله خالي و با ارتعاش مولکول‌هاي هوا به گوش شما مي‌رسد و امواجي را که به مغز مي‌رسد کاهش مي‌دهد.

 از اسپيکر يا پخش صدا استفاده کنيد

يک راه آسان ديگر براي کاهش تماس با امواج مضر تلفن همراه اين است که هنگام صحبت کردن با آن، اسپيکر يا پخش صدا استفاده کنيد. فراموش نکنيد در اين شرايط تلاش کنيد تا مي‌توانيد تلفن همراه را دورتر از بدن‌تان قرار دهيد. با بيشتر شدن فاصله ميزان امواج الکترومغناطيس به ميزان زيادي کاهش مي‌يابد.

 جلوي آنتن موبايلتان را نپوشانيد

سعي کنيد جلوي آنتن موبايلتان را نپوشانيد. مسدود کردن آنتن تلفن همراه هنگام استفاده مقدار پرتوهاي جذب شده از طريق مغز را افزايش مي‌دهد. اين کار موجب مي‌شود کارايي تلفن همراه کاهش يابد و موجب شود موبايل از برق بيشتري براي ايجاد کيفيت بيشتر استفاده کند و پرتوهاي بيشتري را منتشر کند. http://hadidnews.com/vdcfcmd0.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما