تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۷
حمایت از میر حسین موسوی نخست وزیر سابق

وزارت خارجه آمریکا در سال ۸۸ چه دستوری به VOA داد؟

وزارت خارجه در انتخابات سال ۲۰۰۹ به بخش فارسی VOA دستور داده بود ازموسوی نخست‌وزیر سابق حمایت کند.
وزارت خارجه آمریکا در سال ۸۸ چه دستوری به VOA داد؟
به گزارش حدیدنیوز «وزارت خارجه آمریکا در انتخابات سال ۲۰۰۹ ایران به بخش فارسی VOA دستور داده بود از میرحسین موسوی نخست‌وزیر سابق حمایت کند.»

این خبر را کنت تیمرمن از عناصر تندروی فعال در حوزه براندازی و رئیس «بنیاد دفاع از دموکراسی در ایران» منتشر کرد. وی ضمن مقاله‌ای در واشنگتن‌تایمز نوشت: انتخابات در ایران یک نمایش است اما ظاهرا روی سخنان و موضع‌گیری‌های برخی مقامات آمریکا تاثیرگذار است.

ریچارد آرمیتاژ فوریه [بهمن] گذشته در جریان جلسه تایید صلاحیت خود به وضوح ایران را یک «دمکراسی» خطاب کرد و در ادامه وزیر دفاع جدید آمریکا چاک هگل هم این اشتباه را تکرار کرد. او در جلسه سنا اظهار داشت که چه مورد قبول ما باشد یا نباشد جمهوری اسلامی در ایران یک دولت منتخب و مشروع است.

هر چند که در ادامه جلسه سناتور دمکرات میشیگیان کارل لوین، او را مجبور به تصحیح اظهارنظر خود کرد.

وی که از حامیان گروه‌های اپوزیسیون تندرو است می‌افزاید: وزارت امور خارجه آمریکا هم همواره در این مورد اشتباه خود را تکرار می‌کند. در جریان مبارزات انتخاباتی «نمایش انتخابات» سال ۲۰۰۹ [۱۳۸۸]، وزارت یاد شده به بخش فارسی صدای آمریکا دستور داد تا از نخست‌وزیر سابق میرحسین موسوی حمایت کند.

درحالی که میرحسین موسوی تا آخر و حتی پس از رسوایی فتنه‌گران در روز عاشورا از آشوبگران وابسته به گروهک‌ها حمایت کرد، تیمرمن موسوی را متهم به عقب‌نشینی کرد.

تیمرمن با بیان اینکه هر کس متعهد به حاکمیت نباشد نمی‌تواند در جمهوری اسلامی رئیس‌جمهور شود، می‌نویسد: نباید درباره هاشمی رفسنجانی هم اشتباه کرد.

وی تصریح می‌کند: حالا دیگر وقت آن است که به این نمایش خاتمه داد. در عوض حمایت از نمایش انتخاب رفسنجانی، آمریکا و متحدین ما بایستی تقاضا کنند که رژیم ایران طبق استانداردهایی که خودشان به طور جهانی با آن موافقت کرده‌اند انتخابات آزاد و منصفانه را برگزار کنند. شکست در برگزاری چنین انتخاباتی آزادی‌های ما را با خطر مواجه می‌کند، زیرا توانایی این رژیم برای عدم بررسی اهداف برنامه هسته‌ای آن بیشتر خواهد شد.

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا اخیرا با انتقاد از رد صلاحیت هاشمی و مشایی گفته بود آمریکا انتخابات ایران را آزاد و عادلانه نمی‌داند. مشابه همین مضمون از سوی جان‌کری تکرار شد با این تفاوت که او حمله به شورای نگهبان را نیز چاشنی اظهارات خود کرد.

یادآور می‌شود در فتنه سال ۸۸ مقامات آمریکایی از جمله هیلاری کلینتون و اوباما علنا از قانون‌شکنی موسوی و تحریک وی به اغتشاش حمایت کردند. http://hadidnews.com/vdcfced0.w6dx1agiiw.html
منبع : کیهان
نام شما
آدرس ايميل شما