تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
هر بشکه نفت در بازارهای جهانی با کاهش ۲.۹۳ دلاری به ۱۰۵.۹۱ دلار رسید و پایین‌ترین قیمت از ماه جولای را برای خود ثبت کرد.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت حدود ۳ دلار کاهش یافت و به کمترین میزان از اوایل ماه جولای رسید و فاصله قیمتی این نوع نفت با نفت سبک آمریکا نیز کاهش یافت.



از جمله دلایل این کاهش قیمت، معطوف شدن توجه تاجران نفتی از عرضه نفت لیبی به افزایش دلار عنوان شده است.

انتشار آمار بخش تولید آمریکا در روز جمعه، نشان دهنده سریع ترین نرخ رشد در ۲ سال و نیم اخیر بوده است که ارزش دلار را به بالاترین میزان در ۶ هفته اخیر رسانده است.



بر اساس این گزارش، قیمت نفت سبک آمریکا نیز به کمترین میزان از ماه ژوئن رسید. کاهش بیشتر قیمت نفت برنت سبب شد تا شکاف قیمتی میان نفت برنت و نفت آمریکا در روز پنج‌شنبه ۱.۱۶ دلار کاهش یابد. این فاصله قیمتی در روز چهارشنبه به ۱۳.۰۶ دلار رسیده بود.



قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر ۲.۹۳ دلار کاهش یافت و به ۱۰۵.۹۱ دلار در هر بشکه رسید. این نوع نفت شاهد کاهش ۲.۷ درصدی بود که بیشترین کاهش یک روزه از ۲۰ ژوئن را به خود اختصاص داده است.



نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۱.۷۷ دلار کاهش به ۹۴.۶۱ دلار رسید و چهارمین هفته متوالی کاهش قیمتی را برای این نوع نفت ثبت کرد که از ژوئن ۲۰۱۲ طولانی‌ترین دوره کاهش قیمت بوده است.

هر بشکه سبد نفتی اوپک در ۳۰ اکتبر ۱۰۶.۳۱ دلار معامله شد./فارس/

http://hadidnews.com/vdcf1xd0.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما