تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۳
وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مصوبه افزایش حق مسکن در یک فرصت مناسب تعیین تکلیف خواهد شد گفت: باید از تولید حمایت کنیم تا آسیب‌های جدی نبیند، حفظ اشتغال موجود یکی از برنامه های وزارت کار است.
مصوبه افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن در یک فرصت مناسب تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش حدید نیوز؛ علی ربیعی درباره اینکه چه زمانی مصوبه افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن به هیأت دولت ارسال می شود گفت:در یک فرصت مناسب مصوبه افزایش حق مسکن را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

 وی با بیان اینکه بنگاه‌ها وضعیت خوبی ندارند گفت:در شرایط فعلی اگر بنگاه‌ها تحت فشار برای پرداخت‌های بیشتر می‌شدند، نیروی فعلی خود را از دست می دادند. باید کارفرمایان را نیز حمایت کنیم به ویژه اینکه  در این سالها بنیان های اقتصادی و نظام تولیدی آسیب های جدی دیده است. باید مراقبت باشیم که این کارفرمایان نیروی کارشان را کم  نکنند و در واقع منابع و مصارف را طوری در نظر بگیریم که کارگاه ها تعطیل نشود.

وی افزود ما دوست داریم، قدرت کارگری افزایش پیدا کند اما اکنون ظرفیت اقتصادی کشور بیش از این کشش ندارد.باید با افزایش تولید عرضه و تقاضای نیروی کار را یکسان کنیم. زمانی که این عرضه یکسان شود، سهم نیروی کار در قیمت تمام شده افزایش می‌یابد.

 ربیعی با بیان اینکه مصوبه افزایش 20هزار تومانی حق مسکن آماده ارسال به هیأت وزیران است گفت:حق مسکن کارگران در شورای سه‌جانبه ملی بررسی به تصویب رسیده است، سال گذشته شرایط بنگاه‌ها برای عملیاتی شدن حق مسکن مهیا نبود. در شرایط مناسب مصوبه را عملیاتی می کنیم.

 به گزارش تسنیم،30 دی ماه سال 93 بود که  نمایندگان کارگران و کارفرمایان در جلسه‌ای که در شورای عالی کار تشکیل شده بود موافقت کردند حق مسکن کارگران از سال 94 از 20 هزار تومان به 40 هزار تومان افزایش یابد اما مقرر شد این مصوبه برای تأیید نهایی به هیئت وزیران ارسال و از سال 94 پرداخت شود. اما به‌دلیل اینکه طبق قانون افزایش حق مسکن کارگران پس از توافق کارگران و کارفرمایان باید راهی دولت می‌شد و از سوی هیئت وزیران نیز به تأیید نهایی می‌رسید، این کار در واپسین روزهای سال 93 با نامه ربیعی به جهانگیری به دولت رفت، اما برای اجرا در سال 94 عملیاتی نشد، تا اینکه آخرین جلسه شورای عالی کار سال 94 ربیعی وعده کرد تا افزایش حق مسکن در 95 عملیاتی شود.

http://hadidnews.com/vdcf1cdm.w6dmmagiiw.html
منبع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما