تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۶
رضایی کوچی با بیان اینکه پس از شکسته شدن سد محمد آباد راه های ارتباطی روستاها از بین رفته است گفت: 5 روز است که مواد خوراکی به 5 روستای محاصره شده در سیل نرسیده و تنها راه ارسال مواد غذایی از طریق بالگرد است.
آخرین وضعیت شهر جهرم پس ازشکسته شدن سد
به گزارش حدیدنیوز، محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت شهرستان جهرم پس از شکسته شدن سد محمد آباد گفت: در حال حاضر حدود 1300 واحد مسکونی تخریب شده و بالای 2000 واحد مسکونی هم نیاز به تعمیرات دارند و سایر منازل هم دچار آبگرفتگی شده است که برای خارج کردن آب از منازل نیاز به پمپ آب داریم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم پس از سیل در اماکن عمومی اسکان داده شده اند و برخی هم منازل خود را در اختیار افرادی که منزلشان تخریب شده قرار داده اند، اظهار داشت: خانه های چند طبقه برای اسکان از طبقات بالایی خود استفاده کرده اند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد:  5 روستا در سیل محاصره، راههای ارتباطی آنها قطع و حدود 5 روز است که هیچ مواد خوراکی به آنجا نرسیده و تنها راه رساندن موادغذایی هم از طریق بالگرد است.

وی تصریح کرد: روستاهای کندران و اقبال آباد از جمله روستاهای محاصره شده در سیل هستند.

رضایی کوچی با ابراز تأسف از عملکرد وزارت نیرو نسبت به پیشگیری ومقابله با این وضعیت بیان داشت: وزارت نیرو و سازمان آب منطقه ای با توجه به پیش بینی هایی که شده باید نسبت به ورودی آب سد بازبینی می کردند و با ارزیابی تحمل سد تدبیری برای آن می کردند و این وضعیت نشان می دهد وزارت نیرو تدبیری برای آن نکرده بود.

وی با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته اظهار داشت: قطعی آب و برق از جمله تبعات منفی این حادثه هستند و با اطلاع رسانی که ما کرده ایم مردم قبل از فراگیرشدن حادثه از منطقه خارج شده اند و گرنه مشکلات بیشتری داشتند.

نماینده مردم جهرم با تاکید بر اینکه مردم شهر به هر شکلی که می توانند درحال کمک رسانی به یکدیگر هستند اظهار داشت: قرار است که برخی از مسئولین کشوری برای بازدید به جهرم بیایند.

وی افزود: دبیر کل هلال احمر ،‌ رئیس کل اورژانس کشور ، قائم مقام وزیر بهداشت و مدیریت بحران وزارت کشور و معاون وزارت راه وشهرسازی به زودی به جهرم خواهند آمد و هر یک مشکلات مربوط به حوزه خود را بررسی و چاره اندیشی می کنند.

رضایی کوچی با بیان اینکه به خاطر شدت سیلاب هنوزکار خاصی انجام نشده است، گفت: سد محمد آباد 20 سال پیش به منظور کشاورزی و تغذیه چاه ها و سفره های زیرزمینی احداث شده بود و بیشتر کاربرد کشاورزی داشت ولی اخیرا به خاطر حجم بارندگی های زیاد سد تحمل آب زیاد را نداشت  و تخریب شد و آب آن به سمت شهر آمد وقسمت های زیادی از شهر را دربرگرفت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته و کمک های مورد نیاز بیان داشت: هلال احمر حدود 900 چادر فرستاده  که در حال توزیع است.

وی خاطر نشان کرد: ما طی 4 روز 350 میلیون متر باران داشتیم و شکستگی سد بحران را جدی تر کرد که مسئولیت این شکستگی هم بر عهده وزارت نیرو است زیرا قبلا باید آن را بازدید می کرد.
منبع: میزان http://hadidnews.com/vdcf0xdm.w6dtvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما