تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۴
چرا پژو از ایران رفت؟

مدل های جدید پژو در راه ایران

مقامات شرکت خودروسازی پژو می گویند در حال رایزنی با مسئولان شرکت ایران خودرو به منظور تأسیس یک شرکت با حضور هر دو گروه خودروسازی هستند.
مدل های جدید پژو در راه ایران
به گزارش حدیدنیوز، مدیران شرکت پژو گفته اند که مذاکرات و گفتگوها پیشرفت بسیار خوبی داشته و بیشتر حول محور تولید پژو ۳۰۱، پژو ۲۰۸ و پژو ۲۰۰۸ بوده است.

پژو ۳۰۱ کمی بزرگتر از پژو ۲۰۶ و تولید مخصوص پژو برای کشورها و اقتصادهای نوظهور است.

هیئت پژو به سرپرستی ژان کریستف کمار، مدیر بخش آسیایی پژو در این کنفرانس شرکت کرده بود، یکی از مدیران پژو می گوید: قصد داریم پس از برداشته شدن تحریمهای بین المللی، پروژه ساخت و تولید را اجرایی کنیم.

بدین ترتیب با تأسیس شرکت مشترک ایران خودرو و پژو، این واحد به یکی از مراکز تولید خودرو در منطقه تبدیل خواهند شد.

لازم به یادآوری است که پژو، از سالیان طولانی شریک سنتی ایران خودرو بوده است.

این مدیر پژو می گوید: مذاکرات دیگری نیز میان دو طرف برای تأسیس شرکتهای مشترک برای سیتروئن(Citroën) و دی اس(DS) در جریان است.

چرا پژو از ایران رفت؟

پژو یا به قول فرانسویها، شریک سنتی ایران، از سال ۲۰۱۲ که با جنرال موتور شریک شد، تحت فشار آمریکایی ها برای تحریم از ایران رفت، شراکتی که فرانسویها آنرا" شراکت شوم" می خوانند.

از آن زمان تاکنون پژو هیچ قطعه ای به ایران نداد، اما ایران خودرو همچنان به تولید و تحویل پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ ادامه داد.

طبق آمار ارائه شده از سوی گروه صنعتی ایران خودرو، نزدیک به ۵۹.۳۰۰ عدد خودروی ۴۰۵- تقریباً شبیه مدل سواری دهۀ ۱۹۸۰ اما کمی شیک تر روانه بازار شد که البته مورد استقبال ایرانی‌ها قرار گرفت. همچنین در سال گذشته ۲۷.۸۰۰ عدد خودروی پژوی ۲۰۶ نیز تحویل متقاضیان شد. پس چه نتیجه ای می توان گرفت؟ خیلی ساده است.

پژو ۴۰۵ تقریباً همۀ قطعاتش از دیرباز در ایران تولید شده و می‌شود.دربارۀ پژو ۲۰۶ نیز وضعیت تا اندازه‌ای به همین شکل است، یک کارشناس در این باره می‌گوید: قطعاتی که فرانسویها ارسال آن را به ایران قطع کردند توسط چین تأمین شد و فرانسویها نگران از دل مشغولی شریک آمریکایی خود چشمشان را بر روی این واقعیت بستند.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه ایران خودرو ،شرکتی که نیمی از بازار خودروی ایران را با تولیدات متنوع پژو، رنو و سوزوکی در اختیار دارد، به تازگی به خبرگزاری فرانس-پرس گفته است: تولیدات فعلی با کمک و یاری شرکای خارجی صورت می گیرد و امید داریم که شرکای قبلی نیز با طرحها و پیشنهادات ما دوباره به بازار ایران بازگردند. http://hadidnews.com/vdcf0vdm.w6dyjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما