تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۲
وزیر اقتصاد اعلام کرد

تورم ۴۰ درصدی در شهریور

نرخ تورم در ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ماه به عدد استثنایی ۴۰ درصد رسیده است.
تورم ۴۰ درصدی در شهریور
علی طیب نیا - وزیر امور اقتصادی و دارایی - در مراسم تودیع و معارفه مدیران بانک ملی ایران گفت: نرخ نقدینگی در پایان شهریور ماه مبنی بر اعلام بانک مرکزی به بیش از ۴۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.



وی در مورد نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ماه گفت: عدد استثنایی ۴۰ درصد برای تورم ثبت شده، همچنین تورم نقطه به نقطه نیز اندکی کاهش یافته است.



طیب نیا در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بانک ملی اظهار کرد: همچنان در خدمت فرشاد حیدری مدیر عامل سابق بانک ملی خواهیم بودو ایشان به عنوان رییس صندوق بازنشستگی بانک‌ها مشغول به کار خواهند شد.



وی افزود: حیدری در شرایط سخت که در بانک ملی به دلیل سوء استفاده مالی سه هزار میلیارد تومانی و تحریم‌های اعمال شده ایجاد شده بود مدیریت بانک ملی را به عهده گرفت و شرایط را به خوبی مدیریت کرد به صورتی که نشانه‌هایی از تحریم را حس نکردیم.



وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک ملی تنها یک بانک نیست و فراتر از یک بانک و بنگاه اقتصادی فعالیت می‌کند و سمبل و نشانه نظام بانکی کشور است.



طیب نیا با بیان این‌که بانک ملی سرمایه کشور در حوزه در سیستم بانکی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: سابقه این بانک را به عنوان سمبل و نشانه‌ای از اعتماد مردم معرفی می کند و در شرایطی که ضربه وارد شده بر اثر سو استفاده مالی سه هزار میلیارد تومانی می توانست آن را بی اعتبار کند اما عملکرد مثبت آن به گونه‌ای بود که تاثیر چندانی بر رویه مردم نداشت.



وی ضمن تشکر از مجموعه فعالان در بانک ملی به دلیل جلب اعتماد مردم خاطرنشان کرد:‌ دولت دو راهبرد عمده رونق تولید و تقویت توان ثروت آفرینی کشور و حفظ ارزش پول ملی را دنبال می‌کند و همه سیاست‌های دولت معطوف به این راهبردها است.



وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که نظام بانکی در تحقق این دو راهبرد نقش اساسی ایفا می کند، اظهار کرد: از یک طرف هزینه‌های عمرانی دولت تحت تاثیر شرایط محدودکننده که بر بودجه عمومی حاکم شده به حداقل رسیده و میزان درآمدهای نفتی نیز به دلیل تحریم‌های اعمال شده کاهش یافته است.



طیب نیا افزود: از سوی دیگر سرمایه گذاری خارجی نیز به میزان کافی صورت نمی گیرد و با توجه به این که نظام تامین مالی درکشور همواره بانک محور بوده است اهمیت نظام بانکی در تامین منابع به گونه‌ای که باعث رشد تورم نباشد از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود.



اطلاعات بیشتر در: http://www.eranico.com/fa/content/۱۷۵۹۰/%d۹%۸۶%d۸%b۱%d۸%ae-%d۸%aa%d۹%۸۸%d۸%b۱%d۹%۸۵-۴۰-%d۸%af%d۸%b۱%d۸%b۵%d۸%af%db%۸c-%d۸%af%d۸%b۱-%d۸%b۴%d۹%۸۷%d۸%b۱%db%۸c%d۹%۸۸%d۸%b۱#ixzz۲gvn۶۰RxU

منبع این مطلب سایت ارانیکو می باشد.

http://hadidnews.com/vdcf0jd0.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما