تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۶
قیمت برخی آپارتمان‌ها در منطقه یک تا سه تهران از مرز متری ۲۰ میلیون تومان هم فراتر رفته است.
گران‌ترین آپارتمان‌های ایران کجا هستند؟
بررسی تغییرات قیمت زمین و مسکن در فصل زمستان سال ۱۳۹۱ بیانگر افزایش قابل ملاحظه قیمت در این بخش‌ها در طول یک فصل و یک سال گذشته است. قیمت برخی آپارتمان‌ها در منطقه یک تا سه تهران از مرز متری ۲۰ میلیون تومان هم فراتر رفته است.


به گزارش حدیدنیوز، مرکز آمار ایران به‌تازگی گزارشی درباره متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی و متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی انتشار داد.
براساس این گزارش متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۵۶ میلیون و ۵۹۷ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل(پاییز۹۱) ۴۳.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل(زمستان۱۳۹۰) ۱۵۷.۱ درصد افزایش داشته است.
این گزارش نشان می‌دهد درمیان مناطق ۲۲‌گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده درحدود ۹۲ میلیون و ۳۶۹هزار ریال در منطقه ۳ و کمترین آن درحدود ۱۵ میلیون و ۹۷۱هزار ریال در منطقه۲۰ بوده است.
همچنین تغییرات قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی در معاملات انجام شده، میان حداقل۱۰ میلیون ریال در منطقه۲۰ و حداکثر ۱۹۷ میلیون و ۸۸۵ هزار ریال در منطقه ۱ بوده است. علاوه‌براین از کل معاملات انجام شده برای فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی‌کلنگی در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، منطقه ۸ با ۸.۱ درصد دارای بیشترین سهم و منطقه ۲۱ با ۰.۸ درصد دارای کمترین سهم از معاملات انجام شده در شهر تهران است.
از سوی دیگر متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۳۹ میلیون و ۴۳ هزارریال بوده است که نسبت به فصل قبل(پاییز۹۱)، ۱۹درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل(زمستان۹۰)، ۷۲.۶ درصد افزایش داشته است.
بر این اساس در میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۷۸ میلیون و ۶۱۴ هزارریال در منطقه ۱ و کمترین آن در حدود ۱۸ میلیون و ۵۲۹ هزار ریال در منطقه ۱۸ بوده است. علاوه‌بر این تغییرات قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل۶ میلیون و ۸۵۰ هزارریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۲۰۸ میلیون و ۳۳۳هزار ریال در منطقه ۲ بوده است.
همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، منطقه ۵ با ۱۱.۷ درصد دارای بیش‌ترین سهم و منطقه ۲۲ با ۰.۹ درصد دارای کمترین سهم از معاملات انجام شده در شهر تهران بوده است.
بخش دیگر گزارش اخیر مرکز آمار ایران گویای آن است که متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملا ملکی در شهر تهران ۱۶۳میلیون و ۷۷۷ هزارریال بوده که نسبت به فصل قبل(پاییز۹۱)، ۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل(زمستان۹۰)، ۲۸.۴ درصد افزایش داشته است.
بر این اساس در میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه ۳درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده،۲۴۰ میلیون و ۴ هزارریال در منطقه ۱ و کمترین آن ۸۰ میلیون و۴۱۰ هزارریال در منطقه ۱۹ بوده است.علاوه‌بر این تغییرات مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۲۰ هزارریال در منطقه ۱۵ و حداکثر ۸۳۷ هزار و ۹۳۱ریال در منطقه ۱ بوده است.
همچنین از کل معاملات انجام‌شده برای مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر مترمربع زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، منطقه ۵ با ۱۳.۵ درصد دارای بیش‌ترین سهم و منطقه ۲۲ با ۱ درصد دارای کمترین سهم از معاملات انجام شده در شهر تهران بوده است.
این گزارش بیانگر آن است که بیش‌ترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده درحدود ۹۲ میلیون و ۳۶۹هزارریال در منطقه ۳ و کمترین آن درحدود ۱۵ میلیون و ۹۷۱هزار ریال در منطقه۲۰ بوده است.
همچنین بیش‌ترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۷۸ میلیون و ۶۱۴ هزارریال در منطقه ۱ و کمترین آن در حدود ۱۸ میلیون و ۵۲۹ هزار ریال در منطقه ۱۸ بوده است. از سوی دیگر بیش‌ترین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه ۳درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده،۲۴۰ میلیون و ۴ هزارریال در منطقه ۱ و کمترین آن ۸۰ میلیون و۴۱۰ هزارریال در منطقه ۱۹ بوده است.
آمار معاملات مسکن در زمستان پارسال گویای آن است که قیمت ‌فروش‌ یک‌ مترمربع زمین ‌یا زمین‌ ساختمان ‌مسکونی ‌کلنگی در این فصل نسبت به پاییز همان سال ۴۳.۵ درصد افزایش داده است. همچنین مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در این فصل نسبت به فصل قبل از آن ۳ درصد رشد داشته و قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی نیز در این مدت ۱۹ درصد در مقایسه با پاییز پیش از آن افزایش داشته است.
نکته دیگر این‌که در میان مناطق۲۲گانه شهرداری تهران، منطقه ۵ با ۱۱.۷ درصد دارای بیش‌ترین سهم و منطقه ۲۲ با ۰.۹ درصد دارای کمترین سهم از معاملات انجام شده در خرید و فروش آپارتمان بوده‌اند. http://hadidnews.com/vdcf0ed0.w6dm0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما