تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۷
با حضور رییس سازمان راهداری و معاون وزیر حمل و نقل افغانستان، تفاهم نامه پنجمین کمیسیون مشترک همکاریهای حمل ونقل جاده ای بین دو کشور به امضا رسید.
تفاهم نامه همکاری های حمل ونقل جاده ای ایران وافغانستان به امضا رسید
داود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده در مراسم امضای این تفاهم نامه، گفت: سالانه ده ها هزار دستگاه کامیون بین دو کشود تردد می کنند و مسئولان حمل و نقل جاده ای دو کشور در این اجلاس راهکارهای تسهیل تردد کامیونهای یا شده را طی روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در تهران مورد بررسی قرار دادند.

وی تصریح کرد: در این کمیسیون سهولت صدور ویزا برای رانندگان کامیونهای ترانزیتی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با حذف بخشی از عوارض های دریافتی، هزینه های حمل و نقل بین دو کشور کاهش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کارگروهی برای بررسی نتایج برگزاری این کمیسیون خبر داد و گفت: این کارگروه با برگزاری جلسات کارشناسی در پایتخت های دو کشور مسایل و مشکلات مربوط به حمل ونقل جاده ای را مورد بررسی قرار می دهند تا با ارایه گزارش های آن در صورتی که مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد آن را حل و فصل کنیم.

در ادامه جارالله منصوری معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی وزیر حمل و نقل افغانستان گفت: در این کمیسیون طی دو روز مسایل زیادی بین دو کشور حل و فصل شد تا با روان سازی تردد کامیونها، هرگونه ترانزیت بین دو کشور همسایه به سهولت انجام شود.

وی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، تصریح کرد: ایران همسایه بزرگ افغانستان است و وجود دو کشور پیشرفته در این منطقه برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان خواستار استفاده از امکانات بندر چابهار در دریای عمان شد و گفت: افغانستان و کشورهای آسیای میانه می توانند از این بندر مهم تجاری کالاهای وارداتی خود را از چین و بالعکس ترانزیت کنند.

وی از تشکیل کارگروه نظارتی برای اجرای دقیق توافق های پنجمین کمیسیون مشترک همکاریهای حمل ونقل جاده ای بین ایران و افغانستان خبر داد و گفت: این کارگروه نظارتی باید هرماه گزارش کار خود را ارایه دهد تا مشکلی در زمینه ترانزیت کالا بین دو کشور پیش نیاید.

http://hadidnews.com/vdcf01dm.w6d0xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما