تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۳
حال که ایران در آستانه تبدیل شدن به قدرت هسته‌ای است، دیپلماسی به تنهایی بعید است بتواند ایران را مجاب به توقف برنامه هسته‌ای خود کند!
ایران در حال تبدیل شده به قدرت هسته ای است|استناد به سخنان روحانی و رمضان زاده!

معاون ارشد پژوهشی اندیشکده «امریکن اینترپرایز» در بررسی برنامه هسته‌ای ایران گفت: در بیست سال گذشته، دیپلماسی با ایران نتوانسته است هیچ گونه نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد! 
به گزارش حدید نیوز در دهه ۱۹۹۰، آلمان و فرانسه تلاش کردند تا با استفاده از دیپلماسی و پیشنهاد محرک‌های اقتصادی به ایران،تهران را مجاب به توقف برنامه هسته‌ای خود کنند. آن‌ها شکست خوردند. در سه سال و نیم گذشته، دولت اوباما تلاش کرده است تا با استفاده از سیاست ترکیبی دیپلماسی، کارشکنی و تحریم، ایران را از ادامه حرکت خود به سمت بمب هسته‌ای منصرف سازد. اما ایران تنها فعالیت هسته‌ای خود را تسریع کرده است.
وی با اشاره به سخنان حسن روحانی مسئول سابق پرونده هسته ای ایران و عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت خاتمی مدعی شد:ایران، از دیپلماسی به عنوان ابزاری برای پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران بدون رو در رویی با غرب استفاده کرده‌اند. حسن روحانی، مذاکره کننده هسته‌ای سابق ایران، و رمضان زاده، سخن‌گوی سابق دولت محمد خاتمی ، بیان داشته‌اند که تعاملات دیپلماتیک ایران با غرب بیشتر با هدف خریدن زمان بیشتر برای پیشبرد فعالیت‌های هسته‌ای بود تا یافتن راه‌حلی صلح آمیز برای این مسئله. حال که ایران در آستانه تبدیل شدن به قدرت هسته‌ای است، دیپلماسی به تنهایی بعید است بتواند ایران را مجاب به توقف برنامه هسته‌ای خود کند.

http://hadidnews.com/vdcf.md0iw6dx1giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما