تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۸
وزیر ارشاد در مراسم افتتاح سایت هنر اسلامی گفت: برای معرفی هنر اسلامی باید سایت هایی وجود داشته باشند که فعالیت کنند چون در غیر این صورت هنر اسلامی در دنیا بایکوت می شود.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، آیین افتتاح سایت هنر اسلامی، صبح امروز جمعه ۱۲ آبان با حضور حجت الاسلام و المسلمین اختری رئیس مجمع جهانی اهل بیت، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در محل غرفه سرای روزنامه نگاران و اقع در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد.

حسینی در این مراسم گفت: این روزها زمان مناسبی برای رونمایی از این سایت و جهت گیری برای تبلیغ آن است چون محتوای چنین سایتی همراستا با واقعه غدیر است. اگر فرهنگ غدیر به درستی تبیین شود، در جای جای جهان مشتاقان زیادی دارد. اگر زیبایی کلام اهل بیت به درستی بیان شود، مردم به سمت آن متمایل می شوند چون دشمنان از صدر اسلام تاکنون با مخلوط کردن آن چه که نادرست است با کلام معصومین و بزرگان دین، و همچنین با نسبت دادن خرافات، باعث شده اند زیبایی کلام معصومین تحت الشعاع قرار بگیرد.

وی افزود: اگر وقایع و کلام معصومان صیقل داده شود و از ظواهر نادرست پاک شود، قطعا مردم به مفاهیم عشق خواهند ورزید. بسیاری از مردم هستند که با بیگانگان با اهل بیت روبرو شده اند و دیده اند که این بیگانگان وقتی با مفاهیم اصلی و واقعی مربوط به اهل بیت روبرو شدند، عناد را کنار گذاشتند. کیست که مخالف عدالت باشد؟ کلام اهل بیت و معصومین هم این بود که باید عدالت در جامعه حاکم شود و حاکم جامعه باید خود مظهر عدل باشد.

وزیر ارشاد ادامه داد: اهل بیت در طول تاریخ، مایه اتحاد بودند نه افتراق. حتی خلفای جور هم که دست به خون آن ها آلوده کردند، سعی کردند نشانی از خود باقی نگذارند و کمتر شاهد وقایعی چون شهادت امام حسین (ع) در میدان جنگ بوده ایم. چون خلفا از جایگاه و میزان محبوبیت و مقبولیت امامان در میان مردم بااطلاع بودند و حاضر نبودند از این حیث چالشی برای خود ایجاد کنند. در طول تاریخ ۲۵۰ ساله پیامبر تا غیبت امام زمان(عج) خلفای جور هیچ گاه سعی نکردند کاری کنند که نشان دهد مقابل امامان هستند.

حسینی در بخشی از سخنانش درباره سایت هنر اسلامی گفت: این سایت که راه اندازی شود، کارهای زیادی را به دوش خواهد کشید و دیگر نمی توان مانند گذشته به این بسنده کرد که مجمع جهانی اهل بیت عده ای از روحانیون را جمع کند و با آن ها طرف باشد. اثرگذاری هنر و رسانه را نمی توان کتمان کرد. بنابراین مخاطب و طرف سخن مجمع جهانی اهل بیت امروز فقط مردم داخل نیستند بلکه مردم جهان اند. دشمنان از همه ابزار و اداوت برای تخریب اسلام استفاده می کنند و روا نیست ما برای تبلیغ آن از امکاناتمان استفاده نکنیم. حتی مشاهده کردید که سال گذشته از موسیقی هم برای تخریب امام هادی(ع) استفاده شد. موسیقی جاذبیت دارد بنابراین از ابزارهایی است که در این راه مورد استفاه قرار می گیرد.

وزیر ارشاد در پایان گفت: امام علی (ع) نمونه بارزی از امامان و اهل بیت است که فصاحت و بلاغتش در نهج البلاغه در اوج است. یکی از مورخین گفته که فصاحت علی کجا و فصاحت عرب کجا؟ حضرت علی (ع) ناچار بوده گاهی هنرنمایی کند و نتیجه اش هم خطبه بدون الف ایشان بود که قریب به ۷۰۰ کلمه داشت ولی یک الف در آن وجود ندارد؛ یا خطبه بدون نقطه ایشان که بی نظیر است. این ها تنها گوشه هایی از هنر، زیبایی و ظرافت اسلامی هستند. ما ناچاریم از زیبایی و ظرافت ها استفاده کنیم. یک نکته مثبت سایت هنر اسلامی این است که بخش شعر و ادبیات هم دارد و به دلیل تاکید رهبر انقلاب بر هنر شعر و بلاغت، اهمیت این حوزه نیز بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: برای معرفی هنر اسلامی باید سایت هایی وجود داشته باشند که فعالیت کنند چون در غیر این صورت هنر اسلامی در دنیا بایکوت می شود. آقای محمدزاده هم که اخیرا با دوستانشان در معاونت مطبوعاتی مجوز ۱۰ فعالیت ۱۰ خبرگزاری را به ویژه در زمینه اهل بیت و انقلاب صادر کردند. http://hadidnews.com/vdcf.edciw6d1xgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما