تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۶
سیدحسن موسوی چلک در مطلب تازه خود به بررسی موضوع کلیه فروشی در سریال پایتخت ۲ پرداخته است.
کلیه فروشی برای زنده ماندن
به گزارش حدیدنیوز به نقل از رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، یکی از نکاتی که در سریال پایتخت ۲ به آن اشاره شد موضوع فروش کلیه برای تامین هزینه های زندگی بود. گر چه در این سریال به همه ابعاد این موضوع پرداخته نشده و قرار هم نبود پرداخته شود. در زیر به چند نکته به اختصار اشاره می شود:

۱- باور کنیم که عده‎ایی از مردم در کشور برای تامین هزینه‎های زندگی خود مجبور به فروش عضوی از بدن خود از جمله «کلیه» خود هستند. شاید برخی از ما نوشته‎هایی را روی دیوار هر به ویژه دیوارهای نزدیک به مراکز یا انجمن‎های بیماران کلیوی یا بیماران خاص دیده باشیم که حاکی از اعلام آمادگی برای فروش کلیه است.

۲- عده‎ای هم به بهانه فروش کلیه به نیازمند پیوند کلیه حسابی کلاهبرداری می‎کنند و به اصطلاح خانواده‎ها را «سرکیسه» می‎کنند. خانواده‎ها هم که نیازمند کلیه هستند مجبورند به هر شکلی شده آنها را راضی کنند. در حالی که بسیاری از گروه از به اصطلاح فروشنده‎ها، کلیه را نمی‎فروشند فقط از شرایط خانواده سوءاستفاده می‎کنند و هزینه‎های زیادی را به آنها تحمیل می‎کنند.

۳- عده‎ای هم دلالان کلیه هستند. این افراد کسانی هستند که راه و چاه کار را بلدند. مراکز را می شناسند. مقررات را بلدند و ... اما این افراد از دو طرف فروشنده و خریدار سوءاستفاده می‎کنند. موضوعی که در سریال پایتخت ۲ به خوبی نشان داده شد.

۴- عدم آشنایی با منابع اجتماعی هم از مشکلات دیگری است که موجب می‎شود تا از مردم سوءاستفاده شود.

توجه به این موضوع در سریال پایتخت ۲ هم در نوع خود جالب بود.
http://hadidnews.com/vdcezp8z.jh8voi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما