تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۳
ارزش واردات خودرو در آبان‌ماه:دو میلیون دلار

افت شدید واردات خودروهای خارجی

واردات خودروهای خارجی در ماه‌های اخیر به شدت کاهش پیدا کرده و در آبان‌ماه تنها دو میلیون دلار خودرو به ایران وارد شده است.
افت شدید واردات خودروهای خارجی
به گزارش حدیدنیوز، از آمارهای رسمی صادرات و واردات کشور که توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، نشان می‌دهد: روند کاهشی واردات خودروهای خارجی به ایران که از مهرماه آغاز شده بود، در آبان‌ماه با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد و طی ماه گذشته تنها دو میلیون دلار صرف واردات خودرو به ایران شد.

ارزش واردات خودرو (که با عنوان تعرفه‌ای «وسايل نقليه با موتور پيستوني درونسوز تناوبي جرقه‌اي-احتراقي با حجم سيلندر بيشتر از ۱۵۰۰ سانتيمترمكعب اما از ۳۰۰۰ سانتيمتر مكعب بيشتر نباشد» شناخته می‌شود) در شش ماه ابتدایی سال، در مجموع ۹۴۷ میلیون دلار بود که میانگین واردات ماهانه از ابتدای سال ۹۳ را به بیش از ۱۵۷ میلیون دلار می‌رساند. اما در مهرماه ارزش این واردات به تنها ۲۲ میلیون دلار کاهش پیدا کرد و در ماه قبل نیز کاهش شدیدتری را پشت سر گذاشت.

بر اساس این گزارش، در هشت ماه منتهی به آبان ۹۳ مجموعا وزن و ارزش واردات خودرو به ایران به ترتیب ۷۴ هزار تن و ۹۷۱ میلیون دلار بوده است که میانگین ارزش واردات ماهانه را به حدود ۱۲۱ میلیون دلار می‌رساند. این رقم ۵۲ درصد بیشتر از ارزش واردات خودرو در مدت مشابه سال گذشته است.

جدول: ارزش واردات خودرو به ایران- فروردین تا آبان ۹۳ http://hadidnews.com/vdcezp8x.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما