تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۱
معاون شرکت ملی پالایش و پخش نفتی با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای راه‌اندازی طرح جدید بنزین‌سازی در پالایشگاه آبادان، از افزایش ظرفیت تولید بنزین و گازوئیل یورو ۴ به ۴۷ میلیون لیتر در روز خبر داد.
راه‌اندازی طرح جدیدبنزین‌سازی ایران/افزایش عرضه بهاری گازوئیل پاک
به گزارش حدیدنیوز،شاهرخ خسروانی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت عرضه و توزیع بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا در کشور، گفت: هم اکنون ظرفیت تولید بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو چهار کشور در پالایشگاه‌های موجود نفتی روزانه حدود ۴۳ میلیون لیتر است.
 
معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه شرفیت فعلی تولید بنزین با استاندارد یورو چهار کشور حدود ۱۹ میلیون لیتر در روز است، تصریح کرد: در پالایشگاه نفت شازند اراک به طور متوسط روزانه ۱۶ میلیون لیتر، پالایشگاه نفت اصفهان ۲ میلیون لیتر و پالایشگاه نفت تبریز یک میلیون لیتر تولید می شود.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه ظرفیت تولید روزانه گازوئیل کم گوگرد و با استاندارد یورو چهار هم در پالایشگاه های نفت کشور روزانه ۲۴ میلیون لیتر است، اظهار داشت: از این میزان حدود ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در پالایشگاه شازند و ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در پالایشگاه تهران ۱۲ میلیون لیتر تولید و عرضه می شود.
 
این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین در خصوص توزیع و عرضه بنزین و گازوئیل یورو چهار هم در سطح کلانشهرهای کشور توضیح داد: هم اکنون در کلانشهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز، بخشی از شهر مشهد مقدس بنزین اروپایی توزیع می شود.
 
خسروانی با تاکید بر اینکه هم اکنون به طور متوسط روزانه بیش از ۹ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو چهار در کلانشهرهای و مسیرهای ورودی و خروجی شهرهای بزرگ همچون تهران، اراک، کرج، قم، اهواز، شیاز، مشهد مقدس عرضه و توزیع می شود.
 
معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از آغازعرضه گازوئیل استاندارد یورو چهار در شهرهای کرمان و یزد از بهار سال آینده خبر داد و افزود: یکی از برنامه های در دست اجرا افزایش عرضه گازوئیل یورو چهار در مبادی ورودی و خروجی کلانشهرهای کشور است.
 
این مقام مسئول همچنین از راه اندازی طرح جدید افزایش تولید بنزین با استاندارد نزدیک به یورو چهار در پالایشگاه نفت آبادان خبر داد و افزود: طرح جدید افزایش تولید، ارتقای کیفیت پالایشگاه نفت آبادان آخرین مراحل راه اندازی را پشت سر می گذارد و پیش بینی می شود این پروژه تا بهار سال ۹۴ در مدار بهره برداری قرار بگیرد.
 
خسروانی ظرفیت تولید این طرح بهبود کیفیت در پالایشگاه نفت آبدان را ۳۳ تا ۴ میلیون لیتر در روز عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: میزان بنزن، گوگرد و ترکیبات آروماتیکی و حلقوی این طرح بنزین سازی بسیار پائین و نزدیک به استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا است. http://hadidnews.com/vdceze8x.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما