تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۴
دو مرد که با تشکیل شرکت‌های کاریابی قلابی و استخدام زنان و دختران جوان، آنها را اغفال می‌کردند، از سوی ماموران انتظامی اداره پلیس امنیت استان مرکزی دستگیر شدند.
به گزارش حدیدنیوز، حوزه فعالیت این شرکت ها را نمی توان مشخص کرد، یک روز ممکن است در روزنامه ها آگهی دهند و روز دیگر با قرار گرفتن در مسیر دختران جوان و وعده های فریبنده آنها را به بهانه استخدام اغفال کنند.



کافی است گذری به دادسرا ها و دادگاه ها یا پلیس آگاهی داشته باشید تا مشاهده کنید اعتماد به شرکت ها و افرادی که هیچ شناختی از آنها ندارید چگونه مردم را به دام انداخته و کانون زندگی آنها را متلاشی کرده است.



سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: چند روز پیش دختر جوانی با حضور در اداره پلیس امنیت از مردی آزارگر شکایت کرد.



در تحقیق از شاکی معلوم شد او به قصد یافتن کار و دیدن اطلاعیه یک شرکت کاریابی که در دیوارهای شهر نصب شده بوده، با این مرکز تماس گرفته و در گفت وگو با مدیرعامل شرکت تصمیم می گیرد برای استخدام به دفتر شرکت برود.



سرهنگ سید احمد خسروی افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد مدیرعامل شرکت در گفت وگو با دختر جوان عنوان می کند وی شرایط استخدام را دارد و می تواند روز بعد کارش را شروع کند. با گذشت چند روز دختر جوان متوجه می شود تنها او و مدیرعامل به شرکت رفت و آمد می کنند.



وی یادآور شد: شاکی پس از آن که به رفتار مدیر شرکت ظنین می شود تصمیم به ترک محل کارش می گیرد، اما مدیرعامل متوجه شده و با زور و تهدید او را در دام شیطانی اش گرفتار می کند و دختر جوان از ترس این که خانواده اش از ماجرا اطلاع نیابند، موضوع را برای کسی بازگو نمی کند.



احمدی تصریح کرد: وقتی مرد هوسران دوباره با دختر قربانی تماس می گیرد عنوان می کند اگر چند میلیون تومان به او پرداخت نکند فیلمی را که مخفیانه از او تهیه کرده برای خانواده اش ارسال می کند و در ادامه تهدید می کند باید ارتباط پنهانی دختر جوان با او ادامه یابد.



سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد هوسران آغاز شد تا این که چند زن و دختر جوان دیگر نیز با حضور در مرکز پلیس عنوان کردند وقتی در جستجوی کار بوده اند در دام مردی شیاد گرفتار شده اند.



وی خاطرنشان کرد: با افزایش شکایت ها در ادامه تحقیقات مشخص شد تصاویر رایانه ای از مرد هوسران با هم مطابقت دارد و او همان فردی است که پلیس امنیت در تعقیب اوست.



این در حالی بود که متهم مخفیگاه خود را تغییر داده و به مکان نامعلومی رفته بود بنابراین ماموران انتظامی رد پای متهم فراری را در دفتر جدیدی که اجاره کرده بود، یافته و با هماهنگی قضایی او را پیش از آن که فرار کند، دستگیر کردند.



با انتقال متهم به مرکز پلیس امنیت وی در بازجویی به اغفال شاکیان به بهانه استخدام در شرکت قلابی به قصد اخاذی و آزار و اذیت اعتراف کرد.



خسروی افزود: در مرحله بعدی معلوم شد متهم با فریب چند نفر، اعتماد آنها را نیز جلب کرده و از آنها خواسته بود اگر دختر جوانی قصد یافتن کار دارد او را معرفی کنند که چند نفر از شاکیان نیز با این ترفند در دام متهم گرفتار شده اند. این در حالی بود که متهم عنوان کرد، با همدستی یکی از دوستانش به این شیوه دختران و زنان جوان را به دام انداخته اند.



وی گفت: در پی اعتراف متهم، دیگر همدست وی نیز دستگیر و با انتقال به مرکز پلیس و مواجهه حضوری با همدستش به جرمش اعتراف کرد. با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.



سرهنگ خسروی با هشدار به خانم های جویای کار عنوان کرد: اعتماد بدون تحقیق از گام های اولیه برای ایجاد فرصت برای افراد شیاد است و باید توجه داشت به صرف آگهی نمی توان به فعالیت افرادی که مدعی ایجاد شغل برای دیگران هستند، اعتماد کرد.



وی خاطرنشان کرد: برای حضور در دفاتر این قبیل شرکت ها حتما از نزدیکان خود بخواهید تا شما را در مراحل استخدام همراهی کنند و در صورت مشکوک شدن به فعالیت این قبیل شرکت ها موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۲۰۱۰۰۱۳۹۱#sthash.۷AWDUxDT.dpuf http://hadidnews.com/vdcexw8w.jh8ooi9bbj.html
منبع : جام جم
نام شما
آدرس ايميل شما