تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تناقض‌گویی دولتی‌ها در بیان دلایل گرانی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس خبر داد و گفت: برای رسیدن به یک تصمیم مشخص باید کارگروه مجلس و دولت تشکیل شود.
به گزارش حدیدنیوز، محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: صحبت‌هایی را که وزیر صنعت، وزیر جهاد و رئیس کل بانک مرکزی در خصوص دلایل گرانی داشته‌اند، همراه با تناقض بوده است به طوری که بانک مرکزی معتقد است در تخصیص ارز کوتاهی نکرده، اما در بازار گران‌فروشی اتفاق می‌افتد، اما از طرف دیگر وزیر صنعت می‌گوید نظام کنترل بازار کار خودش را انجام می‌دهد و افزایش قیمت‌های صورت گرفته در سطح بازار ناشی از افزایش قیمت ارز است و ارز مرجع به طور کافی در اختیار ما قرار نگرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا غضنفری دلیلی برای حذف ارز مرجع روغن‌نباتی بیان کرد یا خیر گفت: دولتی‌ها معتقدند که حذف ارز مرجع در راستای رسیدن به ارز تک نرخی بوده که نظر مشترکی دولت و مجلس است، اما سئوال مجلس این است که آیا امروز زمان حذف ارز مرجع بوده است، آیا برنامه‌ریزی و نظارت کنترل مناسب برای این تصمیم از قبل انجام شده و یا تصمیمات یک شبه باعث بروز چنین مشکلاتی شده است.

پورابراهیمی پیشنهاد داد تا برای حل مشکلات ارزی و همچنین سیاست‌های مالی و سیاستهای پولی، مالیات‌ها، افزایش حجم نقدینگی، شبکه‌های توزیع و کنترل نظارت بر بازار باید مجدداً کارگروه مجلس و دولت تشکیل شود تا به یک نتیجه و تصمیم مناسب برای حل مشکلات مردم برسیم.

وی افزود: بیان مشکلات خوب است، اما اینکه به راه‌حل و تصمیم مناسبی نرسیم خوب نیست و باید کارگروهی تشکیل شود تا به تصمیم درستی در آن برسیم. http://hadidnews.com/vdcexv8z.jh8oei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما