تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۷
رییس شرکت ساماندهی معوقات بانکی با بیان این‌که بانک‌ها همکاری چندانی با این شرکترییس شررییس شرکت ساماندهی معوقات بانکی با بیان این‌که بانک‌ها همکاری چندانی با این شرکت برای وصول مطالباتشان ندارند عنوان کرد که در پنج سال فعالیت فقط ۱۹۴ پرونده را به‌طور جدی مورد پیگیری قرار دادند.کت ساماندهی معوقات بانکی با بیان این‌که بانک‌ها همکاری چندانی با این شرکت برای وصول مطالباتشان ندارند عنوان کرد که در پنج سال فعالیت فقط ۱۹۴ پرونده را به‌طور جدی مورد پیگیری قرار دادند. برای وصول مطالباتشان ندارند عنوان کرد که در پنج سال فعالیت فقط ۱۹۴ پرونده را به‌طور جدی مورد پیگیری قرار دادند.
انتقاد رییس شرکت ساماندهی معوقات بانکی
به گزارش حدیدنیوز، سعید آریان‌پور در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ در مجموع ۴۰۷ پرونده معوقات بانکی با رقم ۸۲۰ میلیارد تومان به شرکت ساماندهی و وصول معوقات بانکی سپرده شده است.

وی افزود: از پرونده‌های دریافتی ۲۱۳ مورد که حدود ۶۷۵ میلیاد تومان مطالبات معوق را در بر می‌گیرد استرداد شده است، چرا که بانک‌ها علاقه‌مند بودند خودشان بخشی از پرونده‌هایشان را پیگیری کنند از این‌رو این تعداد را در اغلب موارد بعد از دریافت مشورت‌های کارشناسی از ما پس گرفتند تا روند بررسی آن را خود ادامه دهند.

آریان‌پور با بیان این‌که ۱۹۴ پرونده بدهکار بانکی مورد بررسی ۱۴۵ میلیارد تومان معوقات را شامل می‌شود، بیان کرد: این پرونده‌هایی که تا مرحله‌ی وصول آنها اقدام کرده‌ایم رقم بسیار ناچیزی را در مقابل آمار بالای معوقات بانکی نشان می‌دهد.

رییس شرکت ساماندهی معوقات بانکی بانک سپه را به عنوان بزرگ‌ترین مراجعه‌کننده در بین سایر بانک‌ها به این شرکت برشمرد و گفت: این در حالی است که از ۱۹۴ پرونده‌ای که نزد ماست حدود ۱۰۵ مورد به ارزش ۱۹۳ میلیارد تومان به بانک سپه تعلق دارد که این بیانگر همکاری بسیار ناچیز سایر بانک‌ها با ما است.

وی اضافه کرد:بانک سپه در سال جاری ۸۷ پرونده با مجموع عدد ۵۱ میلیارد تومان در اختیار این شرکت قرار داده است.

آریان‌پور یادآور شد: بانک ملی از دیگر بانک‌های بزرگی است که احتمالا در آینده‌ای نزدیک همکاری بیشتری با این شرکت خواهد داشت، اما تاکنون پرونده این بانک را برای وصول پیگیری نکرده‌اند.

وی همچنین در مورد مراجعه بانک مسکن به عنوان دیگر بانک بزرگ دولتی به شرکت ساماندهی معوقات بانکی گفت: این بانک از سهامداران ما است و قبلا چند پرونده در اختیار ما قرار داده بود که تمامی آنها وصول شد، اما به‌طور کلی در این بانک برون‌سپاری چندانی انجام نمی‌شود، چرا که معتقدند منابع پرداختی آنها بابت مسکن بوده و با ارزش است و از سویی دیگر وثایق آنها از بین نمی‌رود و از لحاظ وصول با مشکل چندانی مواجه نخواهند بود. http://hadidnews.com/vdcexv8x.jh8z7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما