تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۷
سازمان خدمات پیشگیری از کلاهبرداری مالی بریتانیا (FFA UK) اعلام کرد

کلاهبرداری ۲۴ ميليون پوندي نلفني از حساب مشتريان بانك در انگليس

کلاهبرداری موسوم به "ویشینگ" که به معنای همان "فیشینگ" از نوع صوتی است، سال گذشته خسارات زیادی به مشتریان انگليسي وارد کرد.
کلاهبرداری ۲۴ ميليون پوندي نلفني از حساب مشتريان بانك در انگليس
به گزارش حدیدنیوز، سال گذشته مصرف کنندگان مبلغ ۲۴ میلیون پوند در نتیجه کلاهبرداری از طریق تلفن که بر اساس آن فردی ناشناس ادعا می‌کرد کارمند بانک یا افسر پلیس است و آنها را وادار به ارائه اطلاعات سپرده می‌کرد، از دست دادند.

سازمان خدمات پیشگیری از کلاهبرداری مالی بریتانیا (FFA UK) اعلام کرد خسارت‌های وارد شده از طریق "ویشینگ" سال گذشته سه برابر شده است و مشکل تاحدی از کنترل خارج شده است. بدین ترتیب یک کمپین آگاهی رسانی راه اندازی شد که به مردم اطلاع دهد نه بانک و نه پلیس هرگز از آنها نمی‌خواهد پولشان را به حساب دیگری انتقال دهند.

سال گذشته روزنامه گاردین هشدار داد که کلاهبرداران هدف خود را مشتریان کهنسال قرار داده‌اند.

این نوع کلاهبرداری به این ترتیب انجام گرفته که فردی ناشناس با منزل قربانی تماس گرفته و ادعا می‌کند افسر پلیس، یکی از کارمندان بانک یا مسئولی از شرکت ارائه دهنده کارت اعتباری است سپس به مشتری اطلاع می‌دهد که حساب او مورد حمله قرار گرفته است و با دریافت اطلاعات شخصی و مالی به حساب او دسترسی پیدا می‌کند.

در موارد مشابهی مجرم فرد را وادار به انتقال وجه آنلاین به حساب دیگری که به نام خودشان است می‌کند.

FFA UK اعلام کرد در سال گذشته دست کم ۲۳.۹ میلیون پوند خسارت از این طریق وارد شده است که نسبت به سال پیش از آن افزایش قابل توجهی را نشان می دهد. برخی از قربانیان بیش از ۱۰۰۰۰۰ یورو از دست داده اند.

از مواردی که در نتیجه افزایش این نوع جرایم به مشتریان گوشزد شده تاکید بر این مطلب است که بانک و پلیس نیازی به دانستن اطلاعات حساب افراد ندارد بنابراین در صورت دریافت چنین تماس هایی حتی با داشتن کوچک ترین تردید باید تماس را قطع کرده و پس از ۵ دقیقه با شماره دیگری با بانک خود تماس بگیرند. http://hadidnews.com/vdcewp8x.jh8zxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما